Even voor de duidelijkheid :
De specificaties van het
P5RD1-VM moederbord.
- Intel LGA775 Pentium 4 CPU
- ATI RADEON XPRESS 200 Northbridge
- PCI Express Architecture
- Serial ATA RAID
- ASUS CrashFree BIOS2
Die lijst verteld mij dat er geen Intel Pentium D op kan.
Kijken we verder :
Intel LGA775 Pentium 4 CPU
This motherboard supports the latest Pentium 4 CPU from Intel in LGA775 package. With 1066/800MHz FSB, MB L2 cache, Hyper-Threading Technology and core-speeds up to 3.6GHz and beyond, Intel's LGA775 Pentium 4 is one of the fastest desktop processors to date.
Wederom geen Intel Pentium D.
Kijken we nog verder:
Supports Intel® Single-Core 65nm Processors
This motherboard support Intel® single-core 65nm intelR PentiumR 4/ CeleronR processors. ASUS motherboard is the ideal solution to enhance the performance of new generation processors.
Juist, singlecore. Ook zie ik een logo met '65nm single core'. (Cedar Mill)
Wederom een bewijs dat er enkel singlecore processoren worden ondersteunt.
Ik neem aan dat ATi anders uitgebreid zal verkondigen dat de 'hottest and latest Intel Pentium D' wel supported is

en met google levert het een hoop webshops op die zeggen dat het juist weer wel kan.
Ik kan op ASUS.COM niet vinden dat de 'A0' wel ondersteunt zou worden. Als dit voorheen wel was dan lijkt mij dat de webshops bij de specificaties gewoon het lijstje van ASUS neer zouden zetten. Met de fout erbij, ofwel iedereen kopieert dezelfde foute informatie.
normaal gesproken is er geen probleem als een processor niet officieel ondersteunt wordt, als de multiplier/FSB gelijk is aan een ondersteund model wordt er alleen de verkeerde naam aangeven.
Bij het verschil van single of dual core kan dit een groter verschil zijn. (Namelijk het verschil tussen één of twee cores).
Ik weet niet hoeveel verschil er is tussen de twee revisies maar het is natuurlijk altjd een gokje.
Wat het exacte verschil is tussen de A0 en de B0 weet ik ook niet.
De B1 is in ieder geval de 65nm 'Presler'. Waarschijnlijk is de B0 processor slechts een ietwat geoptimaliseerde A0 CPU. (Optimalisaties voor betere opschaling/lager energieverbruik of iets dergelijks)
Ik denk dat je beter kunt zoeken naar een ander moederbord.
Overige/andere informatie m.b.t. Intel Pentium D processoren kun je vinden in het
[rml][ Discussie] Dual core Intel CPU's: Pentium D, Core Duo, Xeon[/rml] topic. Daar zit ook een kopje 'Moederborden' bij waarin wat nuttige informatie staat over compatibiliteit. (Bv. nForce4 i.c.m. een Intel Pentium D 820)