Hoe TV-in?

Pagina: 1
Acties:

• Mouze88
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-06 16:17
Ik heb een nieuwe computer gekocht en daarin zit een asus geforce 7800GT met daarop TV-in... Maar hoe kan ik het nu voor elkaar krijgen om het beeld van mn TV op mn computer te zien en ook op te nemen :D

TV-out lukt wel prima.. Maar ik heb het gevoel dat ik een programma nodig heb voor tv-in :P

greets,
Mouze

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
saikoboarder schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:36:
Ik heb sinds kort een 7800gt van asus.
deze kaart is voorzien van een tv-in.
ik krijg met de meegeleverde software van asus zonder probleem beeld van mijn x-box op mijn pc
Check de software die er bij is geleverd, en de handleiding uiteraard.

En je kunt waarschijnlijk ook kijken met tv-kaart-software zoals Dscaler.

[ Voor 10% gewijzigd door Noork op 29-01-2006 22:16 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Heb je een tv-in of echt tuner met een coaxstekker aansluiten?
Waarschijnlijk heb je een tv-in, dan zal je een composiet kabel tussen je tv en pc moeten leggen. En zappen met je pc om van zender te veranderen.

• Mouze88
job schreef op zondag 29 januari 2006 @ 22:17:
Heb je een tv-in of echt tuner met een coaxstekker aansluiten?
Waarschijnlijk heb je een tv-in, dan zal je een composiet kabel tussen je tv en pc moeten leggen. En zappen met je pc om van zender te veranderen.
Nee het is een TV-in dus geen coax aansluiting... composiet kabel ligt er al, maar hoe kan ik dan zappen met mn pc zoals jij zegt?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mouze88 schreef op zondag 29 januari 2006 @ 22:59:
[...]Nee het is een TV-in dus geen coax aansluiting... composiet kabel ligt er al, maar hoe kan ik dan zappen met mn pc zoals jij zegt?
Je moet zappen met je tv om van zender te wisselen. Dat zal wel een foutje van job zijn geweest. Je tv heeft wel een tv-out mag ik hopen?

[ Voor 7% gewijzigd door Noork op 29-01-2006 23:06 ]

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:15
Sluit een videorecorder aan op je tv-in ingang op je pc. De tuner en afstandbediening van de videorecorder moet je gebruiken voor zappen :P

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:39

Klippy

Still Game

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Mouze88
Noork schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:05:
[...]

Je moet zappen met je tv om van zender te wisselen. Dat zal wel een foutje van job zijn geweest. Je tv heeft wel een tv-out mag ik hopen?
Hoe weet ik of mijn TV een TV-out heeft? Het is best een nieuwe tv van samsung, net een paar maanden oud...

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Mouze88 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:36:
[...]

Hoe weet ik of mijn TV een TV-out heeft? Het is best een nieuwe tv van samsung, net een paar maanden oud...
Zoek een op google op het typenummer, of kijk in de handleiding van je tv.

• job

job

Noork schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:05:
Ja sorry, dat bedoelde ik inderdaad. je zapt met je tv :)
Mouze88 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:36:
Heeft bijna elke tv wel.
Meestal zijn scart aansluitingen een tv-out. misschien heb je geluk en heb je een composiet tv-out.
Heb je composiet, dan is het makkelijk, tulp kabel ertussen en klaar.
Heb je scart, dan pak je een scartblok. heeft aan de ene kant een scart stekker, aan de andere kant 3 tulpjes. 1 voor beeld. 2 voor geluid.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 30-01-2006 18:33 ]

• Mouze88
job schreef op maandag 30 januari 2006 @ 18:32:
[...]
Heeft bijna elke tv wel.
Meestal zijn scart aansluitingen een tv-out. misschien heb je geluk en heb je een composiet tv-out.
Heb je composiet, dan is het makkelijk, tulp kabel ertussen en klaar.
Heb je scart, dan pak je een scartblok. heeft aan de ene kant een scart stekker, aan de andere kant 3 tulpjes. 1 voor beeld. 2 voor geluid.
Ik heb beide :P

Maar welk programma kan ik er nou het beste voor gebruiken?

• job

job

Niet elke tulp aansluiting is gelijk een een tv-out. soms is het alleen een tv-in.
Maar het valt uiteraard te proberen.

Op je pc installeer je sowieso de wdm drivers, en verder een leuk capture programma.
virtual dub werkt volgens mij wel, maar er zijn gebruiksvriendelijker programma's. In de search is vast wel wat te vinden.
Pagina: 1