Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fluitende Fiat

Pagina: 1
Acties:
  • 1.088 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:34
Hey allemaal

Sinds een paar weekjes heb ik last van een vervelend fluittoon in mijn Cinquecento. Dit gebeurt alleen als ik in de vijfde versnelling rijd (ongeacht de snelheid). Het geluid varieert met de snelheid en als ik geen gas geef, is het geluid ook weg.

Wie weet wat dit is of komt het bekend voor? Het lijkt mij een brakke versnellingsbak... Als iemand meer weet... graag!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Zoals je het beschrijft, klinkt het als een langzaamaan stervend lager in je versnellingsbak. Nu staat de bak van de Cinq al niet bekend als een verfijnd stukje mechaniek dus geheel onwaarschijnlijk is het in ieder geval niet ;) Wat is de km-stand van de auto momenteel?

Aan de andere kant, hoeft dit niet meteen het einde te betekenen van de bak... Zelf heb ik ook al sinds km-stand 170.000 een zelfde soort fluittoon (maar dan als ik in twee rijd) en inmiddels ben 100.000 km verder en er is niks veranderd. Hij rijdt en schakelt nog net als 100k km geleden. Ik heb trouwens geen Cinq, maar een Toyota Corolla uit 1996.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:34
KM stand is 122.000. Mijn arme lieve Cinqie ;( Is zoiets nog te repareren, denk je? Of wordt het uitkijken naar een totaal gereviseerde bak? Damn... ik heb wel veel kleine dingetjes zeg met dat karretje

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb het ook met mijn swift, je hoort het alleen als de motor warmgereden is. Ik verdenk ook de versnellingsbak (omdat het een beetje klinkt als dat geluid wanneer je achteruit rijdt)

Maar ik rijdt ook al weer een jaar met die fluittoon rond (en het is bij mij ook voornamelijk in zijn 2).

[ Voor 45% gewijzigd door Marzman op 29-01-2006 22:19 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Zolang het schakelen er niet slechter op wordt, zou ik het voorlopig laten rusten... Voor hetzelfde geld zijn het gewoon bijgeluiden die na verloop van tijd de kop opsteken (net als bij mijn Rolla). :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Je kan toch gewoon ff lang een dealer rijden, en vragen of hun een idee hebben. En vertrouw je het niet dan vraag je het aan nog een.

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

tomleeuw schreef op zondag 29 januari 2006 @ 22:31:
Je kan toch gewoon ff lang een dealer rijden, en vragen of hun een idee hebben. En vertrouw je het niet dan vraag je het aan nog een.
of je laat de bakolie controleren op metaal resten
dan weet je vaak heel snel of er lagers versleten zijn..

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kan misschien ook de uitlaat zijn. In de 5 moet ie net even wat harder zwoegen als je hard op het gas gaat,w aardoor een evt. lek in de uitlaat of een pakking een fluitend geluid gaat maken.

Maar dat ligt ook aan het geluid. Denk dat je ook wel kunt horen of het geluid komt door lucht of door iets mechanisch (versnellingsbak oid).

[ Voor 28% gewijzigd door Palomar op 01-02-2006 19:38 ]

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Grappig, ik heb dit dus ook!

Rijden niet vaak in zijn 5, auto voor int dorp, maar hij piept al sinds een jaar en precies zoals jij het zegt.

Is de koppeling ook zo kort bij jou? dus als je hem iets op laat komen dat hij gelijk koppelt? Nooit opgevallen tot laatst toen mijn vader er weer eens in reed.
Pagina: 1