Zoekmachines Iframe indexeren

Pagina: 1
Acties:
  • 658 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03-2025
Hetvolgende gaat over de site: http://www.bikinirotterdam.nl/
(1 site zegt meer dan 1000 woorden)

Ik maak dus gebruik van een Iframe over een Flash bestand, in het flash bestand staat ook het menu.
Hoe kan ik nou voor elkaar krijgen dat google alle pagina's goed indexeert?

Ik snap dat een sitemap de zoekmachines van een "linkoverzicht" van de site geeft, maar komen de zoekresultaten dan als http://www.bikinirotterdam.nl/home.html in de index? En niet als http://www.bikinirotterdam.nl/ zelf? En als je daar dan op klikt, dan mis je het hele menu e.d., moet ik dan een redirect scriptje schrijven die de index.html aanroept? Of kan het handiger / beter?

De flash maakt het allemaal hip en trendy en de html werkt erg goed voor updaten, daarom heb ik voor deze structuur gekozen...

Wat er ook gebeuren moogh...

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:27
Line:8
Char:1
Code:0
Error:Object expected
URL:http://www.bikinirotterdam.nl/leeg.html
Compleet lege site met 2 popups die verder ook niks lijken te doen.. Of ik mis iets of je code is braque (TM) ;)

Anyway, als ik je verhaal goed begrijp heb je een flash menu wat pagina's laad in een iFrame. Hip en aardig en compleet depricated, maar da's een verhaal voor een andere keer. Wat zoekmachines AFAIK vooral doen is kijken naar je index headers voor informatie over wat er op je site staat en inderdaad links volgen op de site zelf. Of de belangrijkste crawlers ook flash-links volgen betwijfel ik eigenlijk, dus die optie valt volgens mij sowieso af.

Vanuit google standpunt gezien zal in ieder geval data in een iframe als sublink onder je domain komen te staan. Zoekers kunnen dan zelf bepalen of ze op de iframe-link klikken of op je domain en vervolgens door.

Als je je echt zorgen maakt over beschikbaarheid vanuit zoekmachines zou ik je toch aanraden iframes te laten varen, of ze dynamisch te vullen (door bijvoorbeeld de op te vragen pagina als GET/POST waarde aan je index te geven en die aan de hand van een mooie switch oid een bepaalde pagina als source voor je frame op te geven.) zodat je pagina altijd vanuit 1 pagina opgebouwt wordt, ookal staat de data in een iframe source.

//edit
Een reload later doet'ie het wel, merkwaardig. Verhaal blijft hetzelfde overigens :)

[ Voor 4% gewijzigd door FragFrog op 30-01-2006 04:07 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:54

André

Analytics dude

De pagina's die in een iframe staan komen gewoon tussen de normale Google resultaten te staan en niet als sublink zoals FragFrog beweerd. Om ze spiderbaar te maken is een sitemap genoeg. En om het af te maken plaats je een inframe script op die pagina's zodat mensen die vanuit zoekmachines komen niet alleen die pagina maar ook de rest er omheen krijgen.

• FragFrog
Euhm, hoe noem je dit dan Andre?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/matthijsdorst/pics/sublink.JPG

Alhoewel in dat specifieke voorbeeld de eerste pagina ook niet de index is, maar dat zie ik ook vaak genoeg voorbijkomen. 't zijn wel allebij frame-pagina's (die dankzij JS toch goed geladen worden, maar da's ook dankzij Typo3 zo te zien :))

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:54

André

Analytics dude

Dat gebeurd bij een opdracht waarvan het zoekwoord op meerdere pagina's in een website voorkomt. Dit heeft niets met subpagina's of iframe's te maken. Ik heb het ook wel andersom gezien met een pagina als resultaat en de homepage eronder ingesprongen.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:17

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Nu nog zorgen dat je website het ook doet bij menselijke bezoekers. In firefox krijg ik de melding dat er twee pops zijn geblokkeerd, en zie ik een groot Flash-object wat niet wordt afgespeeld omdat ik de flash-block extensie gebruik en er normaal eerst op moet klikken om hem te starten, maar dat werkt niet.

Ikprobeer de sitemap, maar die geeft hetzelfde resultaat, dan druk ik maar op "RJD-010. Communicatie" wat weer een hele andere website opent, ook al Flash, die werkt wel, maar dan verschijnt er enkel een logo waar ik maar een paar keer op klik om te kijken wat er gebeurt waarna er opeens allerlei e-mailvensters verschijnen die ik moet wegklikken.

Hip en trendy zou ik het dus nog net niet noemen...

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Bekijk je site eens via Lynx Viewer, dan zie je dus niks. Dat kan veel beter!

• FragFrog
André schreef op maandag 30 januari 2006 @ 13:28:
Dat gebeurd bij een opdracht waarvan het zoekwoord op meerdere pagina's in een website voorkomt. Dit heeft niets met subpagina's of iframe's te maken. Ik heb het ook wel andersom gezien met een pagina als resultaat en de homepage eronder ingesprongen.
Mijn punt was dat als het resultaat een iframe is er doorgaans AFAIK ook een link wordt gegeven naar de main site door google - waar'ie dan komt te staan laat ik in het midden.

Maargoed, je zal wel gelijk hebben hierin, ben ook geen expert op het gebied van google results.. :+

Pagina: 1