Gebrande DVD-R's falen uiteindelijk altijd

Pagina: 1
Acties:
  • 438 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Evil_king
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-05-2022
Hallo allemaal, ik heb sind een hele tijd al problemen met het branden van DVD's. Heb al vele dingen geprobeerd en gezocht, maar nooit iets anders gevonden dan wat ik al gedaan had. Het is als volgt:

Gebruikte apparaten:

DVD-brander: NEC-2500A (kapot na firmware upgrade)
NEC-3450

DVD-spelers: LiteOn DVD-ROM LTD163
AEG DVD 4502 (standalone)
Pioneer XV-DVD55 (standalone)

Reeds versleten merken: Platinum DVD+R
Nashua DVD-R
Samsung 4x DVD-R met BEALL code (spindel van CD-freaks.com)

Het probleem:

Mijn probleem is eigenlijk vrij simpel en ik heb het daarom al vaak gezien, maar alle suggesties en tips had ik ook zelf al, zonder succes, geprobeerd.
Elke keer als ik een DVD brand, en ik ga deze afspelen in mijn drives (de brander en de spelers) gaat het altijd hetzelfde:

-Ze spelen keurig af (zowel of 1x speed, als op 2-3x speed in de LiteOn), met read test van DVDinfo is ook alles goed.
-Vervolgens is het ALTIJD zo (meestal al de 3de of 4de keer) dat wanneer ik ze in mn standalones afspeel (pioneer en AEG) dat na ongeveer de helft van de disk het reeds bekende probleem van groene blokken die verschijnen optreedt, waarna de DVD gewoon vastloopt. Pas met echt uitzetten van de speler en vervolgens opnieuw beginnen met spelen is het even verholpen, maar meestal komt het dan na ongeveer de helft van de eerste tijd alweer terug.
-Als ik DAARNA de discs weer in mn drives (liteon en nec) wil afspelen, treedt ook daar het probleem op, maar daarvoor dus 99% van de keren niet. Ook dan geeft DVDinfo pas errors.

Dingen die ik al geprobeerd heb:

-Ander merk discs (van Nashua overgestapt op Samsungs) [werkt dus niet]
-Ander brandprogramma [Alcohol 120% ipv. Nero 6.3) [helpt dus ook niks]
-Lagere brandsnelheid (2x ipv 4 x) [helpt ook nada]
-Geen labelsticker erop plakken en gewoon 'clean' laten [probleem blijft]
-Bij een vriend thuis op zn Bose systeem geprobeerd [Zelfde verhaal]
-Firmware flashen (Herrie's firmware op 2500A) [die werkte toen helemaal nie meer -->weggedaan]

Dat was het wel zo'n beetje. Wat me alleen echt wanhopig maakt is dat ik dus met 'geen sticker i.c.m. lagere snelheid' dacht dat ik er was. Heb namelijk Bruce Almighty iets van 7 a 8 keer getest, verdeeld over alle drives en hij doet het nog goed. Toen ik gister echt hetzelfde deed met Ali G, die ik net vers gebrand had in de 3450, werkte die dus TOP in de LiteOn, maar in mn AEG liep ie meteen de eerste keer al vast.

De vraag is dus, heeft er iemand nog ideen over wat ik nu nog kan proberen?

Overigens, ik heb natuurlijk ook de verhalen gehoord dat grote spindels vaak ook brakke DVDs kunnen bevatten, dus misschien kan dat het zijn. In dat geval zijn mn extra vragen nog:

-Klopt het dat CDfreaks.com eigenlijk gewoon als goed bekend staat, dus dat die niet zo snel brak spul zouden leveren? (lijkt mij wel gewoon goed nl.)
-Zijn er naast Samsung's met BEALL (klinkt mij goed in de oren) merken waar ik er nou echt eens van uit kan gaan dat de DVD-r goed is?

Bij voorbaat al heel veel dank, want ik zit hier nu al heel lang mee |:(

"Contact your admin for details" - But I'm the admin!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Evil_king schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:01:

-Ze spelen keurig af (zowel of 1x speed, als op 2-3x speed in de LiteOn), met read test van DVDinfo is ook alles goed.
-Bij een vriend thuis op zn Bose systeem geprobeerd [Zelfde verhaal]
Deze twee puntjes heb ik even geisoleerd uit je verhaalt. Het lijkt er dus op dat je brander ze goed brand, want ze werken. Echter daarna gebeurt er iets mee waardoor ze langzaam stuk gaan.
Deze conclusie zou goed zijn zij het niet dat je ze ook bij een vriend hebt getest.

Nu is de vraag:
Dat testen bij een vriend is dat nadat ze stuk zijn gegaan of niet? Wat gebeurt er als je een nieuw gebrande dvd 4-5x bij he afspeeld?

Het kan namelijk zijn dat je dvd spelers te warm staan en daardoor je dvds beschadigen. Of heb je de spindels met de dvd's in de zon staan? daar kunnen ze ook niet tegen.
Anders weet ik het ook niet

[ Voor 3% gewijzigd door Frank|A op 29-01-2006 22:35 ]

Pentax k10d - Blog - Flickr

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-02 21:46
Gebeurt dit zowel bij DVD-R als DVD+R ?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat probeer je te branden? Een iso, mpeg, avi..? Is die wel goed?

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-02 08:56
Volgens mij heb ik ook ooit zoiets meegemaakt bij een vriend van me. Toen werd de Stadalone DVD-speler te heet. Uitzetten van de DVD-speler hielp even, totdat ie na een tijdje niks meer deed en de discs die eruit kwamen "krom" bleken. Kunnen die spelers wel DVD-R's afspelen?

Weet iemand hier trouwens meer over? Heb wel vaker gehoord dat DVD-spelers (zowel stand-alone als interne) de geest geven door ogenschijnlijk hitte-problemen. Zetten ze de laser in een hogere powermode om de mindere reflectie te compenseren oid?

Verder, heb nooit iets bij CDFreaks besteld, maar in de forums moet je precies kunnen vinden wat de beste media is voor je brander en firmware. Zou ook even daar een draadje erover opgooien.

Laatst, zou geen titels bij naam noemen, komt nu niet echt legaal over :-)

[ Voor 40% gewijzigd door Klaus_1250 op 30-01-2006 02:20 ]

• Evil_king
@ The Alchemist
Frank|A schreef op zondag 29 januari 2006 @ 22:34:
[...]

Deze twee puntjes heb ik even geisoleerd uit je verhaalt. Het lijkt er dus op dat je brander ze goed brand, want ze werken. Echter daarna gebeurt er iets mee waardoor ze langzaam stuk gaan.
Deze conclusie zou goed zijn zij het niet dat je ze ook bij een vriend hebt getest.

Nu is de vraag:
Dat testen bij een vriend is dat nadat ze stuk zijn gegaan of niet? Wat gebeurt er als je een nieuw gebrande dvd 4-5x bij he afspeeld?

Het kan namelijk zijn dat je dvd spelers te warm staan en daardoor je dvds beschadigen. Of heb je de spindels met de dvd's in de zon staan? daar kunnen ze ook niet tegen.
Anders weet ik het ook niet
Over het testen:

Volges mij was die DVD nog helemaal 'vers' toen ik um daar testte, maar dat is ook alweer ff geleden. Misschien nog maar es die laatste 2 die ik gebrand heb proberen.

Over het te warm staan:

-Mn spindles staan niet in de zon; iig niet pal erin. (boven op de kast, maar niet dicht bij het raam)
-Als de standalones 'te warm staan', hoe kan ik dat zien? Ze worden niet merkbaar warm tijdens spelen, staan gewoon in de kast. Maar mocht dat het zijn, hoe kan ik dat dan oplossen?

• Evil_king
@ Baldbelow
baldbelow schreef op maandag 30 januari 2006 @ 01:51:
Gebeurt dit zowel bij DVD-R als DVD+R ?
Heb tot nogtoe pas 1 DVD+R gebrand; maar ben toen overgestapt op -, omdat de Pioneer, die dus beneden in de huiskamer staat (waar een mens ook wel eens iets wil kijken) een beetje een ouwetje is die alleen DVD-R's slikt. De DVD+R werkte overigens in mn AEG en mn oude 2500A steeds goed... nog niet getest op de 3450...misschien ook dat nog maar es doen

*Heb sowieso al vaak gedacht dat de leeftijd van die Pioneer gewoon de oorzaak is, maar dat verklaart niet waarom die laatste DVD die ik net vers als eerste in mn AEG probeerde, toen de eerste keer al vast liep. Wat dat betreft lijkt het mij daarom dat er nog iets anders in het spel is dan alleen dat de Pioneer misschien de discs beschadigt*

• Evil_king
@ Noork
Noork schreef op maandag 30 januari 2006 @ 01:55:
Wat probeer je te branden? Een iso, mpeg, avi..? Is die wel goed?
Ik brand DVD-files (VOB, BUP, IFO) [met Nero tot nu toe] en DVD-images (ISO, mdf etc.) [eerst met Nero, nu alcohol 120%]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Dat warm worden is te voelen aan de schijven, haal je ze er uit en zijn ze amper vast te pakken dan worden ze te heet. Een kast met weinig ventilatie bevorderd ook niet echt de warmte afvoer.

Pentax k10d - Blog - Flickr

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:15

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Hoeveel schijfruimte heb je nog op je computer. Ik heb ook zo'n probleem gehad en toen bleek dat er een bepaald percentage vrij moet zijn. Wij zorgen er nu voor dat er minimaal 15 het liefst 20 GIG vrij is zodat je hem lekker vrij kan branden. Ik weet niet waarom maar het hielp bij ons. Wij hebben ook een 3540 van nec( ik heb zelf een 3550 en daar heb ik tot nu toe geen problemen mee)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Evil_king
@ The Alchemist
Frank|A schreef op maandag 30 januari 2006 @ 23:16:
Dat warm worden is te voelen aan de schijven, haal je ze er uit en zijn ze amper vast te pakken dan worden ze te heet. Een kast met weinig ventilatie bevorderd ook niet echt de warmte afvoer.
Nou heet worden ze geenszins, tja hooguit een beetje warm....Wat dat betreft lijkt het dat niet echt te zijn.

Heb trouwes gister die oude DVD+R (met label overigens) nog eens getest in de 3450: werkte perfect. Toch opvallend want die staat echt al lang in mn kast. Degradatie over tijd lijkt het dus ook nie.

[ Voor 19% gewijzigd door Evil_king op 31-01-2006 17:27 ]

• Evil_king
@ Touchdomex
touchdomex schreef op maandag 30 januari 2006 @ 23:24:
Hoeveel schijfruimte heb je nog op je computer. Ik heb ook zo'n probleem gehad en toen bleek dat er een bepaald percentage vrij moet zijn. Wij zorgen er nu voor dat er minimaal 15 het liefst 20 GIG vrij is zodat je hem lekker vrij kan branden. Ik weet niet waarom maar het hielp bij ons. Wij hebben ook een 3540 van nec( ik heb zelf een 3550 en daar heb ik tot nu toe geen problemen mee)
Heb op het moment zelf idd zeer weinig schijfruimte (ongeveer 3%), maarja ik heb die DVD-R via het netwerk gebrand (2x speed, buffer underrun protection) omdat de 3540 dus op een andere pc zit (en die heeft nog zat schijfruimte).
Maargoed interessant verhaal als dat werkte, misschien ook zelf es proberen. Zou alleen wel eens willen weten wat daar dan de theorie achter is, want het klinkt niet direct logisch

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:15

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Evil_king schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 17:32:
@ Touchdomex

[...]

Heb op het moment zelf idd zeer weinig schijfruimte (ongeveer 3%), maarja ik heb die DVD-R via het netwerk gebrand (2x speed, buffer underrun protection) omdat de 3540 dus op een andere pc zit (en die heeft nog zat schijfruimte).
Maargoed interessant verhaal als dat werkte, misschien ook zelf es proberen. Zou alleen wel eens willen weten wat daar dan de theorie achter is, want het klinkt niet direct logisch
Het klinkt bij ons ook nog steeds vreemd maar het werkte wel. Ik had telkens problemen met mijn linux cdtjes. Zelfs wegebracht naar de reparateur. Nieuwe brander erin. Nog steeds de problemen. Totdat we dingen gingen weghalen( mp3tjes, spellen die nooit gespeelt werden). Toen was het in 1 keer weg. Later was het terug bij een backup van een dvd film. Wij hebben toen de oude versie van de dvd verwijderd. Toen brande hij weer zonder fouten

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Evil_king
Nog een film getest op de Pioneer en toch eens kritisch gekeken naar de warmteontwikkeling. Blijkt dat de hele boel daar toch warmer wordt dan ik eerst dacht, dus dat zou best wel eens de oorzaak kunnen zijn.

De DVD die op de AEG de eerste keer vastliep, deed het de tweede keer helemaal probleemloos.....jaja tis een vage wereld 8)7

Pagina: 1