[Speedtouch 546]DMZ instellen niet mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik heb sinds kort een mn nieuwe modem binnen de Speedtouch 546 met firmware versie 5.4

Alleen nu heb ik een server draaien en deze wil ik als een DMZ host instellen op deze modem maar ik kan dat nergens vinden op deze router! Is dit uberhaubt wel mogelijk?

Ik heb ook de handleiding er al bijgepakt maar helaas kan ik daarin ook niets terug vinden over DMZ hosts

[ Voor 6% gewijzigd door Mavvie op 29-01-2006 21:02 ]

Twitter | Linkedin

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
offtopic:
mag ik vragen hoe je aan die 5.4 firmware komt? Heb je die ergens gedownload of van de installatie cd? Ik heb ook de ST546

• Mavvie
BonBon schreef op zondag 29 januari 2006 @ 20:52:
offtopic:
mag ik vragen hoe je aan die 5.4 firmware komt? Heb je die ergens gedownload of van de installatie cd? Ik heb ook de ST546
offtopic:
Linkje

Twitter | Linkedin

• Yustme
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-04-2023
Evil M@V schreef op zondag 29 januari 2006 @ 20:47:
Ik heb sinds kort een mn nieuwe modem binnen de Speedtouch 546 met firmware verdie 5.4

Alleen nu heb ik een server draaien en deze wil ik als een DMZ host instellen op deze modem maar ik kan dat nergens vinden op deze router! Is dit uberhaubt wel mogelijk?

Ik heb ook de handleiding er al bijgepakt maar helaas kan ik daarin ook niets terug vinden over DMZ hosts
Wie is je internet service provider?

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...

• Mavvie
Yustme schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:00:
[...]

Wie is je internet service provider?
Xs4all maar dat heeft er weinig mee te maken neem ik aan?

Twitter | Linkedin

• Yustme
Evil M@V schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:01:
[...]

Xs4all maar dat heeft er weinig mee te maken neem ik aan?
Het type verbinding helaas wel... Ik heb de ST 716v5 en ik kan de DMZ optie ook niet enablen.

Niemand trouwens, die een 1483 bridged ip llc type verbinding heeft. En als ik me niet vergis lijken deze routers heel veel op elkaar. Die jij hebt heeft denk ik geen wireless mogelijkheid, right?

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 19:36

wowi

ik denk dat je poorten moet forwarden dan

• Yustme
Btw, voor jou moet dat dus geen probleem zijn.

Ga naar devices, en dan klik je onderaan op 'assign the public ip address...............'.

En dan krijg je een lijst te zien waar je uit kunt kiezen (dit heb ik zelf nooit gezien, wel gehoord van de helpdesk).

En dan moet het lukken.

Succes :)

• Mavvie
Yustme schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:10:
[...]

Het type verbinding helaas wel... Ik heb de ST 716v5 en ik kan de DMZ optie ook niet enablen.

Niemand trouwens, die een 1483 bridged ip llc type verbinding heeft. En als ik me niet vergis lijken deze routers heel veel op elkaar. Die jij hebt heeft denk ik geen wireless mogelijkheid, right?
Idd geen wireless, maar met mijn vorige modem (510) kon ik dit instellen. En met de vorige firmware (weet niet precies welke er op zat) maar het was het "oude" speedtouch menu. Daar kon ik dit ook gewoon instellen.

Twitter | Linkedin

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 19:36

wowi

Yustme schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:12:

Ga naar devices, en dan klik je onderaan op 'assign the public ip address...............'.

En dan krijg je een lijst te zien waar je uit kunt kiezen (dit heb ik zelf nooit gezien, wel gehoord van de helpdesk).

En dan moet het lukken.

Hee mooi die had ik ook nog niet gezien lol
staat onder home network dus _/-\o_

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-02 11:20

SteveV

Schtiefv Meister

Yustme schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:12:

En dan moet het lukken.

Ik heb die optie ook geprobeerd en dan krijg je vervolgens geen ip adressen of namen te zien.
Dit gebeurd doordat je vaste ip adressen uitdeeld, als je dhcp gebruikt krijg je wel de ipadressen te zien (of mac adressen) waar je dmz op kan enabelen.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

• Mavvie
SteveV schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:22:
[...]

Ik heb die optie ook geprobeerd en dan krijg je vervolgens geen ip adressen of namen te zien.
Dit gebeurd doordat je vaste ip adressen uitdeeld, als je dhcp gebruikt krijg je wel de ipadressen te zien (of mac adressen) waar je dmz op kan enabelen.
Wil je mij dan eens uitleggen welke stappen je precies uitvoerd? Want DHCP staat ge-enabled en ik zie het mac adres van mn pc maar ik krijg die optie niet te zien

Twitter | Linkedin

• BonBon
Bedankt voor de link. Ik zie iets van 'UK' staan in de rar file, dat zal die Engelse firmware wel zijn. Ik wacht wel op de officiele NL versie.

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Evil M@V schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:34:
[...]

Wil je mij dan eens uitleggen welke stappen je precies uitvoerd? Want DHCP staat ge-enabled en ik zie het mac adres van mn pc maar ik krijg die optie niet te zien
Ikzelf heb de 716v5 even voor we beginnen :p

In mijn router kan ik aan de hand van de mac adressen namen uitdelen zodat ik zie welke pc of wat er dan ook aan het netwerk hangt online is.
Als ik die apparaten een vast ip adres geef kan ik ze vervolgens niet selecteren in assign a public ip adres for this device.
Als ik de dhcp server in de router adressen laat uitdelen zie ik ineens wel de opties erbij komen in assign a public ip adress for this device.
Ik heb ook is geprobeerd een pc in de DMZ te gooien en dan is vervolgens me complete LAN offline en kan ik met die pc die in de DMZ hangt niet meer lokaal op het netwerk komen, maar dat even terzijde.

Dit is het wel zo`n beetje denk ik.

• Yustme
SteveV schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:46:
[...]

Ikzelf heb de 716v5 even voor we beginnen :p

In mijn router kan ik aan de hand van de mac adressen namen uitdelen zodat ik zie welke pc of wat er dan ook aan het netwerk hangt online is.
Als ik die apparaten een vast ip adres geef kan ik ze vervolgens niet selecteren in assign a public ip adres for this device.
Als ik de dhcp server in de router adressen laat uitdelen zie ik ineens wel de opties erbij komen in assign a public ip adress for this device.
Ik heb ook is geprobeerd een pc in de DMZ te gooien en dan is vervolgens me complete LAN offline en kan ik met die pc die in de DMZ hangt niet meer lokaal op het netwerk komen, maar dat even terzijde.

Dit is het wel zo`n beetje denk ik.
Damn is jou dat wel gelukt met dezelfde router die ik heb!?

Jij hebt zeker geen ISP via BBned lopen right :)

Anders MOET je mij uitleggen hoe je dat voorelkaar hebt gekregen :9
:)

• Yustme
Evil M@V schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:34:
[...]

Heb je het niet kunnen vinden, dat 'assign the public ip .................' onder 'home network'?

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Yustme schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:50:
[...]

Damn is jou dat wel gelukt met dezelfde router die ik heb!?

Jij hebt zeker geen ISP via BBned lopen right :)

Anders MOET je mij uitleggen hoe je dat voorelkaar hebt gekregen :9
:)
Ik heb nu nog KPN, volgendeweek als het goed is BBNet dan kan ik je daar meer over vertellen.

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Yustme schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:52:
[...]

Heb je het niet kunnen vinden, dat 'assign the public ip .................' onder 'home network'?
Via Home Network, Devices, Pick a task.
Daar staat bij de opties "Assign the public IP address of a connection to a device"

• BonBon
@ Evil M@V : is die 5.4 firmware stabiel ?? Ik denk eraan om deze toch in m'n ST546 te zetten, maar aangezien ik hier een 24/7 gameserver draai wil ik wel zekerheid.

• Mavvie
De 5.4 is wel stabiel volgens mij, nog geen een crash gehad of connection time-out.

Maar ik krijg het nog niet voor elkaar :? Ik krijg alleen een static adres bij elk device. DHCP staat op enable maar ik krijg nog steeds geen optie DMZ voor me neus..

Twitter | Linkedin

• Yustme
Evil M@V schreef op zondag 29 januari 2006 @ 22:23:
De 5.4 is wel stabiel volgens mij, nog geen een crash gehad of connection time-out.

Maar ik krijg het nog niet voor elkaar :? Ik krijg alleen een static adres bij elk device. DHCP staat op enable maar ik krijg nog steeds geen optie DMZ voor me neus..
De DMZ heet in dat menu gewoon 'assign the public ip address to a local device'. En dat is eigenlijk ook wat DMZ doet, alleen hebben ze dat vertaalt naar plain engels.

• Yustme
SteveV schreef op zondag 29 januari 2006 @ 22:06:
[...]

Ik heb nu nog KPN, volgendeweek als het goed is BBNet dan kan ik je daar meer over vertellen.
Gaat je nie lukke jonge :9

Maar welke ISP ga je nemen?
SteveV schreef op zondag 29 januari 2006 @ 22:08:
[...]

Via Home Network, Devices, Pick a task.
Daar staat bij de opties "Assign the public IP address of a connection to a device"
Dit legte ik aan Evil uit, ik wist het al ;)

• BonBon
ik zit ook bij XS4ALL. Is die 5.4 firmware makkelijk achteraf in te stellen, of moeten er allerlei stunts en toeren uitgehaald worden om verbinding te krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door BonBon op 29-01-2006 22:50 ]

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Yustme schreef op zondag 29 januari 2006 @ 22:34:
[...]

Gaat je nie lukke jonge :9

Maar welke ISP ga je nemen?

[...]

Dit legte ik aan Evil uit, ik wist het al ;)
TweakDSL
En wat gaat er niet lukken ?

[ Voor 15% gewijzigd door SteveV op 29-01-2006 22:39 ]

• Yustme
SteveV schreef op zondag 29 januari 2006 @ 22:38:
[...]

TweakDSL
En wat gaat er niet lukken ?
DMZ enablen...

Pagina: 1