_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd
'Welke soorten geheugen bestaan er allemaal?' in de RAM FAQ een goede hulp
Waarschijnlijk is het "nieuwe" geheugen simpelweg incompatibel met je moederbord danwel chipset.
In dat geval zul je het ook niet aan de praat krijgen.
Dat klopt inderdaad niet. De P4 heeft van velerlei geheugentypen gebruik gemaakt, zoals in het begin bijvoorbeeld ook veel gebruik gemaakt werd van Rambus geheugen dat in 1999 werd geïntroduceerd.Lawrentium schreef op zondag 29 januari 2006 @ 20:15:
Misschien lul ik wel uit m'n nek, maar ondersteunen de P4 generatie moederborden niet alleen DDR-RAM en geen SD-RAM? Puur een gok hoor.
Dit staat ook allemaal onder het kopje 'RDRAM' in de bovengenoemde RAM FAQ
[ Voor 44% gewijzigd door Rone op 29-01-2006 20:27 ]
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080
TS, geef eens wat meer specs. Is je ouwe PC misschien een Compaq met speciaal geheugen ofzo? Misschien dat het daarom niet werkt.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Nou er waren wel degelijk kort P4 mombo's met sdram.Breepee schreef op zondag 29 januari 2006 @ 20:24:
Als z'n mobo geen SDRAM aan kan, had 'ie vast wel de splinters opgemerkt toen hij de reepjes erin forceerdeEn mensen de de i845 chipset niet kennen moeten hun mond wassen met zeep.
TS, geef eens wat meer specs. Is je ouwe PC misschien een Compaq met speciaal geheugen ofzo? Misschien dat het daarom niet werkt.
Maar ik zou als ik jou was dit even goed controleren of het echt sdram is. Ook heeft je P3 pc standaard PC100 sdram, als jou P4 sdram gebruikt zal dit PC133 sdram zijn, dus dan zou je het geheugen langzamer moeten zetten mits moglijk natuurlijk.
Voor meer info over je PC kun je het vast wel met een beetje googlen vinden.
Zijn P3 is standaard PC133. PC100 was standaard bij P2. Daar ligt het dus niet aan. Ik denk dat zijn fujitsu siemens een beetje kieskeurig is......Ook heeft je P3 pc standaard PC100 sdram, als jou P4 sdram gebruikt zal dit PC133 sdram zijn, dus dan zou je het geheugen langzamer moeten zetten mits moglijk natuurlijk...
[ Voor 10% gewijzigd door Haas op 29-01-2006 20:38 ]
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
P4 bordje met sd-ram bestaat wel degelijk.... nieuws: Asus P4B i845 mobo specs en foto
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
De pc is een scenic t met een siemens branded moederbord( er staat heel groot siemens op ). ZOu een bios flash helpen voor de ondersteuning. ( dit zou ik dan vor de eerste keer doen en ik wil niet graag het risico lopen om hardware te vernietigen dus dit zou ik zien als laatste redmiddel)
Het enige wat erover tevinden is op google zijn voornamelijk drivers en informatie over bijv hoe duur en dergelijke
[ Voor 9% gewijzigd door Touchdomex op 29-01-2006 22:09 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
[ Voor 96% gewijzigd door Touchdomex op 29-01-2006 22:08 ]
Ten tweede, PC100 kan wel werken als je de geheugenbus op 100 zet, verre van ideaal, maar goed, dat is een P4 met SDR spul sowieso niet, maar t.o.v. een P3 550 natuurlijk een hele verbetering.
De kans bestaat dat het oude geheugen simpelweg niet compatible is met je moederbord, dan is het simpelweg einde oefening, biosflash zal daarbij ook niet helpen omdat de bios losstaat van het werken met de geheugen modules, dat is de taak van de chipset.
Wat je het beste kunt doen is testen met iedere keer een enkele dimm. Boot het systeem dan niet dan kun je ervanuit gaan dat de dimm niet compatible is. Je kunt kijken of Siemens een QVL heeft voor dit moederbord waarbij staat welke chips ondersteunt worden. Het kan zijn dat je huidige mobo redelijk kieskeurig is voor wat betreft het geheugen. Een Asus P2B vreet vrijwel alles wat je hem voert is mijn ervaring, dus dit is een goede mogelijkheid.