performance bf2

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
schijnbaar heb ik een performance probleem met bf2. Mijn framerate zit op 64 servers echt bijna constant onder de 20. Zowel op medium settings als op low settings, terwijl mn systeem niet zo slecht kan zijn.
Ook werkt mn ingame teamspeak niet (zie ook geen luidspreker icoontje in mn squadlijst), maar buiten bf2 om doet mn mic het wel perfect.

systeem:

amd 3200+ venice
asrock dual sataII
v9999 (geforce 6800TD) (unlocked en overclocked)
1792 mb geheugen
80 gig + 120 gig
onboard audio + lan

zou opzich goed moeten draaien toch?
Norton internet security staat erop, maar ik zet de autoprotect uit tijdens gamen.

Ook al hitman pro helemaal gerund zonder iets gevonden te hebben.

iemand een idee?

Verwijderd

Zet je audio eens op software en slechtste. En voor je mic gewoon VoIP uitzetten.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2006 19:54 ]

• Shotcaller777
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Alle mobo, gfx, drivers, bios up-to-date?

Re-install van BF2 al geprobeerd?

Heb je bij andere spellen ook zo'n lage FPS?

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
1792 mb geheugen

:/ Vast geen Dual-Channel

Hmm, ik had een tijdje geleden een Battlefield 2 Tijdperk gehad :Y) Met 1 GB Geheugen (dual channel), kon ik bijna alles op med/high aan. Met 1,5 GB (single channel) kon ik niet eens medium aan! Zat toen altijd te laggen, dat had ik opgelost met 2 GB Dual-channelGeheugen :)

[ Voor 75% gewijzigd door OfferedPoet op 29-01-2006 20:01 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43
Chuckiej schreef op zondag 29 januari 2006 @ 19:59:
1792 mb geheugen

Dat zal geen dualchannel nee, want om 1792 MB geheugen te krijgen moet je 1024 + 512 + 256 MB (of 3x 512 + 256 MB) gebruiken, maar dual channel zorgt ook weer niet voor zó veel prestatieverbetering. In een dusdanig geheugenvretend spel als BF2 zou ik zelfs eerder kiezen voor 1792 MB zonder dual channel dan 1024 MB met dual channel.

Alhoewel het natuurlijk wel het proberen waard is om het geheugen wel in dual channel te laten draaien, als dat mogelijk is.

The devil is in the details.

• indexample
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 19:53:
Zet je audio eens op software en slechtste. En voor je mic gewoon VoIP uitzetten.
dit scheelt wel wat, nu gemiddeld 24 of zo, maar lijkt me nog niet genoeg. (mic werkt nog steeds niet).
Chuckiej schreef op zondag 29 januari 2006 @ 19:59:
1792 mb geheugen

Hmm, ik had een tijdje geleden een Battlefield 2 Tijdperk gehad :Y) Met 1 GB Geheugen (dual channel), kon ik bijna alles op med/high aan. Met 1,5 GB (single channel) kon ik niet eens medium aan! Zat toen altijd te laggen, dat had ik opgelost met 2 GB Dual-channelGeheugen :)
inderdaad geen dual channel:

1 gig corsair
512 bmerk
256 bmerk

hardware oplossing zou opzich wel kunnen, maar lijkt me ook dat er software matig iets fout is (heb op dit systeem eerder wel eens gemiddeld 40 a 50 gehad.)
Cris89 schreef op zondag 29 januari 2006 @ 19:56:
Alle mobo, gfx, drivers, bios up-to-date?

Re-install van BF2 al geprobeerd?

Heb je bij andere spellen ook zo'n lage FPS?
niet heel erg up-to-date

bios 1.4 (nieuwste is 1.5, maar alleen extra processor ondersteuning)
gfx: forceware 78.01. bf2 wil minimaal 77.3
andere drivers zal ik even naar kijken inderdaad!
re-install zou ik kunnen proberen (blijft telkens weer gekloot met patches etc) maar kan ik nu nog niet testen (war over een klein uurtje).

[ Voor 6% gewijzigd door indexample op 29-01-2006 20:08 ]

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
December schreef op zondag 29 januari 2006 @ 20:03:
[...]

Dat zal geen dualchannel nee, want om 1792 MB geheugen te krijgen moet je 1024 + 512 + 256 MB (of 3x 512 + 256 MB) gebruiken, maar dual channel zorgt ook weer niet voor zó veel prestatieverbetering. In een dusdanig geheugenvretend spel als BF2 zou ik zelfs eerder kiezen voor 1792 MB zonder dual channel dan 1024 MB met dual channel.

Alhoewel het natuurlijk wel het proberen waard is om het geheugen wel in dual channel te laten draaien, als dat mogelijk is.
Eh ik had ook een tussenstap gemaakt: met 1,5 GB Single-Channel zat ik nog meer te laggen dan 1 GB Dual-Channel

• indexample
  • Niet online
zou dit soort problemen ook aan de server kunnen liggen, ondanks een lage (<30) ping?

[ Voor 94% gewijzigd door indexample op 29-01-2006 20:21 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Incidenteel misschien, maar als jij dit op veel servers hebt dan ligt het waarschijnlijk aan jou.
Misschien wel erg belangrijk, heb je dit in single player ook? Als je dit in single player niet hebt, lijkt het me dat het aan je verbinding ligt.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43
eperon schreef op zondag 29 januari 2006 @ 20:16:
zou dit soort problemen ook aan de server kunnen liggen, ondanks een lage (<30) ping?
Speel BF2 eens in singleplayer, of maak je eigen server aan. Maar ik betwijfel het dat een server ervoor kan zorgen dat jij een slechte framerate krijgt...

The devil is in the details.

• indexample
  • Niet online
in single player (16 map) haal ik een gemiddeld fps van 50-70. Dat moet ik hebben dus!

singleplayer doet ie dus goed. Ik zal nu ff kleine servers zoeken van 16-20 man. kijken hoe ie daar draait.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat voor soort verbinding heb je btw? Toch geen 56K? :+ Test je ping eens op bijvoorbeeld Speedtest

• indexample
  • Niet online
wanadoo cable, download met 500 kb/s ;) en zoals eerder vermeldt, mn ping zit meestal onder de 30, nooit boven de 80.

[ Voor 51% gewijzigd door indexample op 29-01-2006 20:34 ]

• indexample
  • Niet online
zit nu op een kleine server online (10 man online) en haal 70 fps....kan dus nog.

is het echt zo zwaar voor een computer om 50 man meer in een level te draaien?

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10 13:02

Technicality

Vliegt rechtsom...

Hoe meet je je fps? Download anders fraps eens, dan kun je je fps over je game heen zien (onder in beeld bijv)

• indexample
  • Niet online
yep, met fraps en ook met renderer

Verwijderd

eperon schreef op zondag 29 januari 2006 @ 20:41:
zit nu op een kleine server online (10 man online) en haal 70 fps....kan dus nog.

is het echt zo zwaar voor een computer om 50 man meer in een level te draaien?
64 player maps eisen een stuk meer power, probeer eens medium of small maps. En haal het latje van 256 MB er eens uit, zou mischien de boosdoener kunnen zijn.

• indexample
  • Niet online
medium en small maps lopen goed. Ook grote maps die niet vol zitten draaien goed. Echter maakt het weinig uit of ik mn grafische instellingen op hoog, medium, of laag zet. de verschillen zijn minimaal (qua framerates, niet qua uiterlijk natuurlijk).

Het reepje 256 eruit heb ik gedaan, en met of zonder maakt niks uit qua performance. Stop m er strax maar weer in; computer als opbergplek.

Ik ga wel even kijken naar een 1 gig reepje erbij, corsair, en dan dual channel 2 gig draaien.

[ Voor 12% gewijzigd door indexample op 31-01-2006 01:35 ]

• indexample
  • Niet online
ik heb DE oplossing voor de microfoonproblemen gevonden :)

in dxdiag moet je de hardware versnelling voor audio terugschuiven naar basic. Dan doet ie het weer perfect!
Pagina: 1