Laten we je reactie eens punt voor punt uitpluizen TMF style

.
Knap staaltje marketing...
Zeker. En het enge aan dit verhaal is dat Microsoft hierdoor nauwere banden krijgt met Washington. Okay, in dit geval wellicht voor een goed doel. Maar hoe groot is het risico dat Washington zwicht voor de miljarden van Microsoft? Er staan aan de ene kant grote commerciële belangen op het spel (hoewel Secure Computer LLC zeker geen concurrende partij voor Microsoft is), en aan de andere kant grote politieke belangen (Washington heeft altijd geld nodig). Ik zie liever geen banden tussen Microsoft en Washington.
Persoonlijk twijfel ik er aan of MS hierdoor nauwere banden krijgt met Washington, imho heeft MS direct en/of indirect een hele dikke vinger in de pap wereldwijd, dus ik verwacht niet dat die banden hierdoor nog enger worden. Overigens is het heel gebruikelijk dat politiek USA bijzonder zwaar leunt op financiële steun uit het bedrijfsleven en vreemd genoeg zie ik daar weinig 'sponsored by MS' maar dat kan aan mijn beperkte interesse in die dingen zijn.
- Per saldo heb je ofwel gelijk met een common knowledge gegeven ofwel je insinueert iets waar je geen onderbouwing voor geeft (en dat zo best als flamebait gezien kunnen worden).
Wildhagen's visie is imho ook verdedigbaar, ook al heb ik er altijd een beetje moeite mee als er zo zwaar afgerekend word op een mening die door meerderen gedeeld word en die door velen als, weliswaar onbewezen maar verondersteld waar, waarheid gezien word.
Alles bij elkaar genomen vind ik niet dat je reactie onder het maaiveld hoeft te eindigen.