[XP] Start niet op, herstart meteen weer*

Pagina: 1
Acties:

• RA7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-03 16:14
Hallo leden, mn XP start niet meer op.
Ik krijg wel het logo te zijn, en dan maken mn 2 cdrom drives een rommelend geluid, krijg ik een blauw schermpje (heel kort), en dan reboot het zichzelf weer.

FIXMBR en FIXBOOT (Repair console) heb ik geprobeerd, maar nix helpt?

We are all accidents waiting to happen

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-03 21:03
Ik dan dat je moet gaan puzzelen wat het is. Gooi je kabels van je cd's eens los en kijk wat er gebeurd .......

• Shotcaller777
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Geef even wat meer info over je systeem, anders is het wel erg moeilijk voor ons.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Safemode werkt ook niet? Als die wel werkt, ga dan naar de eigenschappen van mijn computer, tabblad advanced, knopje settings, en vink onder system failure de optie 'automatically restart' uit. Als het goed is kun je daarna zien wat het blauwe scherm te melden heeft.

edit:
In het scherm waar je naar safemode gaat (F6) kun je natuurlijk ook proberen om de 'last good known configuration' terug te zetten.

[ Voor 24% gewijzigd door sewer op 29-01-2006 19:36 ]

• RA7
Safemode werkt niet :(
CD-rom's stroom eraf, start ie geheel niet op.
Sec. Ide eraf, waar de drives aanzitten, loopt ie vast en geeft ie de melding:

Sec. Master ATAPI incompitable
Sec. Slave ATAPI incompitable

Wat meer over het systeem:

ECS K7S5A Motherboard
AMD 1.8 Ghz
2x 256 mb DDR SDRAM and PC100/133 SDRAM
1x 80 GB maxtor
1x 160 GB maxtor.
Sony cd brander en en dvd-rom.

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-03 21:03
Heb je ook de ide kabels uit je cd-rom's gehad? Heb je eventueel een andere cd speler die je kunt proberen.

Wat was het laaste wat op je machine hebt veranderd, dat dit misschien heeft kunnen veroorzaken?

En verder kun je proberen een paar keer goed naar dat blauwe scherm te kijken, en toch de foutmelding proberen op te schrijven. als je die hier neerzet of googled kom je al weer wat verder........

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Via F6 kan je ook dat rebooten uitzetten. Zie in de lijst een optie "disable reboot on halt errors" of iets dergelijks die je kan selecteren. Lijkt me handig, evenals het even loskoppelen van de ratelende cdspeler, om meer duidelijkheid te krijgen.

Verder is je topicstart erg mager voor wat we hier op GoT verwachten. Aangezien je al lang meeloopt had ik verwacht dat je daar van op de hoogte zou zijn. In ieder geval zou ik het op prijs stellen als je Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even goed doorleest :)
offtopic:
titel ietsje aangepast

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:17
Probeer bij het (re)booten ook eens via F8 de "last known good configuration" uit.

• RA7
Second base schreef op maandag 30 januari 2006 @ 06:38:
Heb je ook de ide kabels uit je cd-rom's gehad? Heb je eventueel een andere cd speler die je kunt proberen.

Wat was het laaste wat op je machine hebt veranderd, dat dit misschien heeft kunnen veroorzaken?

En verder kun je proberen een paar keer goed naar dat blauwe scherm te kijken, en toch de foutmelding proberen op te schrijven. als je die hier neerzet of googled kom je al weer wat verder........
Het punt van het blauwe scherm is dat het te snel weer weg is, ik probeerde al met de pause/break knop het op pauze te zetten, maar helaas geen resultaat.
En de IDE kabels heb ik al los gehad, ik neem dat het geen verschil maakt of ik ze van van het moeder board los haal of uit de cd-rom drive.

@sanfranjake, sorry voor de magere beschrijving in het begin. :)

• RA7
F6 werkt niet, F8 ook niet geen van de boot methodes werken niet.
Het nadeel is dat de bluescreen zo kort te zien is, dat ik niet kan lezen wat de foutmelding, zelfs Pause/Break lukt niet.

Pagina: 1