Videokaart Dual Screen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:57

Shrien

frequent snoozer

Topicstarter
Hallo tweakz0rs ;)

Ik krijg binnekort een 2-tal LCD schermen en ik wil die graag allebei aan m'n pc sluiten.

Ik heb een 800mhz pc met een Voodoo3 videokaart en niet zoveel RAM geheugen.
( 8) Ja ik weet het, top machientje! )

Kunnen julile mij helpen met wat ik nodig heb om beide screens werkend te maken op mijn pc
zodat mijn bureaublad gesplitst wordt over 2 schermen ? O-)
Wordt het een nieuwe videokaart met dubbele monitor uitgang, of een pci-kaart (ofzo) erbij

Ik dank u,

Cheers, Shrien

[ Voor 11% gewijzigd door Shrien op 29-01-2006 19:12 ]

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 23:10
Heb je al gezocht op dual screen ?

-

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik heb niet zoveel verstand van de Voodoo(3) kaarten maar als er 2 aansluitingen op zitten en je hebt de drivers geinstalled en beeldscherm aangesloten dan moet je naar Eigenschappen van Bureaublad --> Instellingen en dan kan je daar je instellingen aanpassen van je dual-screen-setupje.

Heel simpel, wijst zich vanzelf daar :)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-07 15:51

Rubman

Retarded or just overjoyed!

een videokaart met 2 vga uitgangen ?

of dvi inderdaad. dit kan je al doen met een matrox g450..

[ Voor 48% gewijzigd door Rubman op 29-01-2006 19:12 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Topicstarter
webfreakz.nl schreef op zondag 29 januari 2006 @ 19:11:
Ik heb niet zoveel verstand van de Voodoo(3) kaarten maar als er 2 aansluitingen op zitten en je hebt de drivers geinstalled en beeldscherm aangesloten dan moet je naar Eigenschappen van Bureaublad --> Instellingen en dan kan je daar je instellingen aanpassen van je dual-screen-setupje.

Heel simpel, wijst zich vanzelf daar :)
Het lijkt me sterk dat er 2 aansluitingen opzitten, hij's ..4 á 5 jaar oud ofzo :9
Rubman schreef op zondag 29 januari 2006 @ 19:12:
een videokaart met 2 vga uitgangen ?

of dvi inderdaad. dit kan je al doen met een matrox g450..
Zoals ? Graag goedkopere videokaarten :*)

[ Voor 21% gewijzigd door Shrien op 29-01-2006 19:13 ]

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:43

lithiumangel

Tuurlijk !

Hmmm hele tijdje geleden dat ik een Voodoo onder me neus had maar ik neem aan dat zelfs al hadden ze wat aan de drivers gedaan daar geen native dual monitor support in zit zoals nvidia dat nu bijvoorbeeld heeft . Maar dan moet je voodoo wel 2 VGA poorten hebben ;(

In het geval hij wel 2 poortne hebt kijk dan even naar een programam genaamt Ultramon dat softwarematig allemaal oplossingen bied voor verscheidene customised dual monitor setups .

http://www.realtimesoft.com/ultramon/overview/

Suc6 ;)

[ Voor 11% gewijzigd door lithiumangel op 29-01-2006 19:14 ]

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:12

Entity

9000rpm

Je kunt een 2e PCI kaartje erbij zetten, niet alle types werken goed met dual screen overigens in XP. Bovendien werkt het niet optimaal heb ik ervaren, veel makkelijker is een videokaart met 2 uitgangen. Praktisch alle moderne kaarten hebben 2 uitgangen, in ieder geval de NVidia en Ati kaarten.

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Topicstarter
Sander Prinsen schreef op zondag 29 januari 2006 @ 19:14:
Je kunt een 2e PCI kaartje erbij zetten, niet alle types werken goed met dual screen overigens in XP. Bovendien werkt het niet optimaal heb ik ervaren, veel makkelijker is een videokaart met 2 uitgangen. Praktisch alle moderne kaarten hebben 2 uitgangen, in ieder geval de NVidia en Ati kaarten.
Hoe kan ik zien welke er 2 uitgangen hebben ?
Wat is daar ongeveer de goedkoopste van ? ( Sorry, ben nu heenmaal een Nederlander )

• Haas
  • Laatst online: 21:36
Mijn zusje heeft ook een Pentium III 800mhz en daar heb ik een ATI Radeon 9200 ingezet. Goedkope kaart en gemakkelijk 2 schermen op aan te sluiten. Dat is misschien ook voor jouw de ideale oplossing?

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• webfreakz.nl
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Topicstarter
-roberth- schreef op zondag 29 januari 2006 @ 19:16:
Mijn zusje heeft ook een Pentium III 800mhz en daar heb ik een ATI Radeon 9200 ingezet. Goedkope kaart en gemakkelijk 2 schermen op aan te sluiten. Dat is misschien ook voor jouw de ideale oplossing?
Dit zou idd een goede oplossing zijn :)
Welke heeft je zusje ? De 128mb ?

En weet iemand toevallig ook of je CS 1.6 kan spelen met dual monitors ? :7

[ Voor 10% gewijzigd door Shrien op 29-01-2006 19:22 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Let er ook even op dat voodookaartjes niet altijd even goed willen werken met TFT schermen (vraag me niet waarom, maar heb hier een V3 en V5 liggen die gewoon geen beeld door willen gooien naar mijn Sony TFTje). MAar goed, dat is te proberen.

Verder zou ik zeker voor 2x DVI gaan, D-SUB is toch wat van mindere kwaliteit, zeker als je met hoge resolutie panelen aan de gang gaat (ik weet niet wat voor schermen je eraan wil hangen, maar is dat groter dan 17" dan zou ik geen D-SUB nemen). Dual DVI kaarten zijn wel wat duurder, maar grote voordeel dat je hieruit haalt is ook dat je niet onnoemelijk lang aan het klooien bent voordat beide schermen er hetzelfde uitzien (omdat je met een D-SUB aansluiting altijd met analoog zit moet je er heel veel aan tweaken totdat het er hetzelfde uitziet als de DVI die het digitaal regelt).
Zeker het verschil dat je gaat zien is voor mij de reden geweest een dual DVI kaart te kopen voor mijn dual TFT setup (had eerst een Ti4200 met een radeon 7000 erbij zodat ik 2x DVI had, dat werkte prima onder windows 2000, onder XP niet. Nu ben ik over gegaan op een XFX FX5900 ultra met 2x DVI. Dat werkt helemaal ideaal en die kaart heb ik 2e hands voor slechts 75 euro weten te krijgen :).

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Topicstarter
Het worden twee 15" schermpjes, maar als ik slaag voor mijn HAVO diploma krijg ik een nieuwe pc,
Dan is het slimmer om even 4 maandjes te wachten op een nieuwe pc dan weer een nieuwe videokaart
van pakweg 75 euro te kopen, niet ?

• wpverbeek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09-2024

wpverbeek

Wouter Verbeek

Het programma Ultramon is erg handig om te installeren als je gaat dual screenen, ik gebruik het zelf ook. Met Ultramon krijg je onder andere een taakbalk er bij op je 2e monitor, en knoppen bij je vensters om het scherm te spreiden, of naar een ander venster te sturen. Ultramon kost overigens wel geld.

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
Wat ook belangrijk is om te overwegen is of je directx of iets met rendering / video gaat gebruiken. Kaarten met een span (computer herkent 1 beeldscherm met een resolutie van 2 schermen als 1280x1024 word dan 2560x1024) kunnen doordat het als 1 beeldscherm word gerkend goed werken op beide schermen tegelijk. Ga je echter voor dualview (elk beeldscherm apart zoals bij een extra videokaart of dualviewinstellingen op een dualhead kaart) dan moet je hier mee oppassen omdat 3dacceleratie maar op 1 scherm tegelijk gaat. Je kan dus kiezen voor het een OF het andere beeldscherm. Vensters kunnen wel half om half staan, maa rdan krijg je slechts aan 1 kant beeld.

Dus nogmaals, wat wil je precies doen met je dualscreen opstelling? Aan de hand hiervan is het makkelijker om verder te denken.

Extra nog even wat punten

Span (1 brede resolutie)
+ Geaccelereerde omgeving
+ Dus voor 3d en games

Dualview (2 apart aangestuurde schermen)
+ maximalizeren per scherm
+ Speciale functionaliteiten dankzij tools als ultramon (zoals een dual taskbar)
- Geen geaccelereerde omgeving
Dus voor applicatie ontwikkeling, normaal internet gebruik etc.

Nog iets , let op dat je 2e videokaart of je main de resoluties ondersteunen. Ik heb gehad dat mijn tft's op een tweede pci kaart veel waziger overkwamen. Dit is natuurlijk zonde naast een scherm TFT scherm.

[ Voor 29% gewijzigd door Aphelion op 29-01-2006 20:13 ]

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-08 23:14
Aphelion schreef op zondag 29 januari 2006 @ 19:41:
Ga je echter voor dualview (elk beeldscherm apart zoals bij een extra videokaart of dualviewinstellingen op een dualhead kaart) dan moet je hier mee oppassen omdat acceleratie maar op 1 scherm tegelijk gaat. Je kan dus kiezen voor het een OF het andere beeldscherm. Vensters kunnen wel half om half staan, maa rdan krijg je slechts aan 1 kant beeld.
Ik heb een dualhead kaart (zie sig) en ik krijg op mijn beide schermen echt wel het venster te zien als ik het in het fysieke midden plaats van men twee schermen. Alles wat directx,opengl of weergeven van video werkt maar op 1 monitor als ik het in het midden plaats maar vb verkenner kan ik perfect een stuk op scherm A en een stuk op scherm B laten verschijnen.

@TS, die had je zeer eenvoudig via de search kunnen vinden. Zijn al talloze topic over geopend.

[ Voor 6% gewijzigd door FragileM64 op 29-01-2006 19:56 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid, Dit resultaat wil ik behalen ( maar dan met 15" beeldschermen )
Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:YP9r5PQCdouKkM:filebox.vt.edu/users/ttran/computer/Dual_LCD00009.jpg

Dus dit doe ik dan met 1 videokaart met 2 beeldscherm uitgangen (?)

En kan ik hierbij dan ook games (zoals CounterStrike1.6) mee spelen ?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:24
Shrien schreef op zondag 29 januari 2006 @ 19:58:
Even voor de duidelijkheid, Dit resultaat wil ik behalen ( maar dan met 15" beeldschermen )
[afbeelding]

Ja, dat kan je krijgen doormiddel van 1 videokaart die 2 uitgangen heeft. En je kan dan nog steeds spellen spelen (maar dan meestal wel op maar één van de twee schermen), maar dat zal met een Voodoo 3 waarschijnlijk niet meer gaan ;)

The devil is in the details.

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Topicstarter
December schreef op zondag 29 januari 2006 @ 19:59:
[...]

Ja, dat kan je krijgen doormiddel van 1 videokaart die 2 uitgangen heeft. En je kan dan nog steeds spellen spelen (maar dan meestal wel op maar één van de twee schermen), maar dat zal met een Voodoo 3 waarschijnlijk niet meer gaan ;)
offtopic:
Ik kan nog net aan CS 1.6 en Quake 3 spelen hoor O-)

• Aphelion
FragileM64 schreef op zondag 29 januari 2006 @ 19:55:
[...]

Ik heb een dualhead kaart (zie sig) en ik krijg op mijn beide schermen echt wel het venster te zien als ik het in het fysieke midden plaats van men twee schermen. Alles wat directx,opengl of weergeven van video werkt maar op 1 monitor als ik het in het midden plaats maar vb verkenner kan ik perfect een stuk op scherm A en een stuk op scherm B laten verschijnen.

@TS, die had je zeer eenvoudig via de search kunnen vinden. Zijn al talloze topic over geopend.
Ik heb hettoch ook over directx opengl etc ;) Ik heb het overigens idd na jou post even bijgewerkt naar 3D acceleratie

[ Voor 6% gewijzigd door Aphelion op 29-01-2006 20:13 ]

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Aphelion
Shrien schreef op zondag 29 januari 2006 @ 19:58:
[afbeelding]

Als je mijn post had gelezen weet je dus dat jij kiest voor een Horizontal Span. Hierbij kan je idd spellen fullscreen over 2 schermen spelen MITS je een vidoekaart hebt met 2 heads out die dit ondersteunt. Anders ga je toch echt snel kijken naar een 2e kaart en dan krijg je alleen dual-view oplossingen.

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Topicstarter
Aphelion schreef op zondag 29 januari 2006 @ 20:14:
[...]

Als je mijn post had gelezen weet je dus dat jij kiest voor een Horizontal Span. Hierbij kan je idd spellen fullscreen over 2 schermen spelen MITS je een vidoekaart hebt met 2 heads out die dit ondersteunt. Anders ga je toch echt snel kijken naar een 2e kaart en dan krijg je alleen dual-view oplossingen.
Hoe kan ik erachter komen of een videokaart 'het' ondersteund ?

• Aphelion
Shrien schreef op zondag 29 januari 2006 @ 20:17:
[...]

Hoe kan ik erachter komen of een videokaart 'het' ondersteund ?
Helaas is dit niet altijd van specificaties af te lezen. Je kan beter een skijken op itnernet naar gebruikerservaring van mensen die de kaart gebruiken voor dual screen (span) waarvoor jij het wilt gaan gebruiken.

Uitgaan van '2 heads' is niet altijd verstandig omdat er veel kaarten zijn die zeggen dat zse het aankunnen maar dan bij 2 head-outs op je native tft resolutie het dan toch erg warm krijgen, laat staan een spel spelen :) Dus de keyword: reviews!

• Haas
  • Laatst online: 21:36
Shrien schreef op zondag 29 januari 2006 @ 19:19:
[...]

Dit zou idd een goede oplossing zijn :)
Welke heeft je zusje ? De 128mb ?

En weet iemand toevallig ook of je CS 1.6 kan spelen met dual monitors ? :7
Het is een ATI Radeon 9200 ViVo 128mb. Dus ook met Video-In en -Out.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Ga ajb eerst even zelf op zoek, dit is zonder al te veel moeite wel te vinden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.