Toon posts:

[html] Alternatief voor <acronym>

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje aan het klooien met de acronym tag maar kom er toch niet helemaal uit. Ik gebruik de tag om een verklaring te geven voor een rapport cijfer. Nu lijkt dit in ff redelijk te werken, alleen de regels lopen vrolijk door terwijl ik liever wil dat ze onder elkaar komen te staan.
Maar dat is m'n probleem niet nu, het gaat er om dat ik momenteel in ie het acronym helemaal niet zien krijg.

het gaat om deze pagina: http://nieuwesite.sprokke...sjay.nl/reviewmovies.html
Als je je muis over een cijfer houd zou het acronym moeten verschijnen, maar in ie gebeurt er gewoon niks. Ik gebruik als code gewoon <acronym title="blabla">tekst</acronym>

En even voor de duidelijkheid, ik ben dus niet op zoek naar commentaar over slecht coden, lang leve de wysiwyg :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2006 18:56 ]

• paperclipke
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-04 00:42
Ik zie wel een berichtje als ik mijn muis over een cijfer stilhoud.

Verwijderd

Topicstarter
dat is een goed teken, met IE hoop ik dat je bedoelt? Want een maat van me had in ie namelijk het zelfde probleem als ik. Met ff dus halve tekst, en in ie helemaal niks.

Verwijderd

Dit is dus niet de bedoeling.. waarom het acronym element misbruiken? Als je in dat cijfer niet al je informatie kwijt kunt, zet het er dan bij.

Wat jij nu trouwens wilt gebruiken is sowieso abbr en niet acronym. Een acroniem is heel wat anders namelijk.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
jij wilt een heel verhaal kwijt in een acronymn tag, dit is niet de bedoeling.
kijk eens naar javascript en een divje.

hiermee kom je een heel eind.
even een voorbeeldje:

http://basiep.dyndns.org/code%20snips/div%20popups/ warning: slome host

[ Voor 6% gewijzigd door BasieP op 29-01-2006 20:52 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-04 17:49

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 20:43:
Wat jij nu trouwens wilt gebruiken is sowieso abbr en niet acronym. Een acroniem is heel wat anders namelijk.
Alsof een afkorting (abbr = abbreviation = afkorting) wel goed zou zijn. Semantisch gezien is dit gewoon vies; neem dan gewoon een span met een title tag, of een Javascript oplossing.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Je misbruikt een acroniem om een tooltip te krijgen? Misschien kun je zoeken naar CSS Tooltips?

Cogito ergo dubito

Verwijderd

Topicstarter
In my defense, er is een verschil tussen "dit mag niet" en creatief om gaan met je code. Ik ben er ondertussen achter gekomen dat het gewoon werkt en dat het dus schijnbaar puur aan mijn machine ligt. En ik heb bewust niet voor abbr gekozen omdat ik dacht ergens gelezen te hebben dat deze alleen vanaf netscape 6.2 browsers zou werken en niet in ie.

Iig bedankt voor het kijken, wat mij betreft mag ie dicht.

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:01
nah, ben ik niet helemaal met je eens.
Er zijn bepaalde regels opgesteld om te coden, en in principe moet je je daar aan houden. Die regels zijn over het algemeen bedoeld om je code netjes te houden e.d. En dat is weer nuttig voor de snelheid en voor de compabiliteit op verschillende browsers. Dus je kan wel creatief zijn, maar dan loop je het risico dat het niet overal werkt...

en trouwens, ik zie ook maar de halve tekst in ff

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 07:06:
In my defense, er is een verschil tussen "dit mag niet" en creatief om gaan met je code. Ik ben er ondertussen achter gekomen dat het gewoon werkt en dat het dus schijnbaar puur aan mijn machine ligt.
Dat het op jouw machine niet werkt is het bewijs dat het op sommige machines niet werkt en daarom is je code niet goed. Wanneer je een site maakt moet je er altijd naar streven om je site op elke pc hetzelfde uit te laten zien. Trouwens, bij mij gaat het ook gewoon fout, omdat je een title misbruikt voor iets waar het helemaal niet voor bedoeld is. En dat is niet "creatief omgaan met code", maar gewoon dom, aangezien je op die manier niet het resultaat krijgt dat je graag hebben wil. :)
En ik heb bewust niet voor abbr gekozen omdat ik dacht ergens gelezen te hebben dat deze alleen vanaf netscape 6.2 browsers zou werken en niet in ie.
Klopt. En daarnaast is een afkorting dus net zo fout in dit geval als een accroniem.

Verwijderd

hoezo is een title niet bedoeld als (tool)tip?

• BasieP
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 14:25:
hoezo is een title niet bedoeld als (tool)tip?
jawel, maar niet voor een regel van 2 meter ;)
verder zou hij optioneel moeten zijn. Wanneer je hem niet ziet moet de pagina helder zijn. De TS wil hem gebruiken als deel van zijn site, en dan is deze verplicht (voor zijn ontwerp)

denk aan een verslag voor school oid.

'title' is geen zin, maar een woord, of misschien een paar woorden.

[ Voor 13% gewijzigd door BasieP op 30-01-2006 14:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dat artikel om dit te doen via css achtige mogelijkheden ook nog even aandachtig doornemen, want dat ziet er goed uit. Het is meer dat dit nu even een goede optie was om mijn idee vorm te geven. Daarom is mijn titel ook, Alternatief voor acronym. Want ik begrijp ook wel dat je het niet hiervoor moet gebruiken, maar ik zag op dat moment geen ander alternatief. Bedankt voor de tips.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik gebruik zelf deze nu met een test projectje, http://www.gerd-tentler.de/tools/tooltip/main.php
Werkt erg goed en met wat tweaken krijg je dan bv zulke mouseOvers:

Afbeeldingslocatie: http://fizion.nl/zooi/mood.gif

Je kunt hele tabellen etc in je mouseover gooien dus lekker flexibel qua looks.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

BasieP schreef op maandag 30 januari 2006 @ 14:42:
[...]

jawel, maar niet voor een regel van 2 meter ;)
verder zou hij optioneel moeten zijn. Wanneer je hem niet ziet moet de pagina helder zijn. De TS wil hem gebruiken als deel van zijn site, en dan is deze verplicht (voor zijn ontwerp)

denk aan een verslag voor school oid.

'title' is geen zin, maar een woord, of misschien een paar woorden.
title is wel degelijk een "zin"

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ja, maar het is nooit bedoeld om een compleet verhaal te bevatten en/of weer te geven, en dat blijkt nu maar weer mooi. ;)

• BasieP
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 19:48:
[...]

title is wel degelijk een "zin"
yup daarom heb ik in mijn verslagen ook altijd een titel van minstens 3 regels.. |:(

title == titel
de betekenis van het woord titel is:
ti·tel (de ~ (m.), ~s)
1 naam van een boek of een gedeelte daarvan, van een plaat, film enz.
2 benaming, vaak door de overheid verleend, waaronder iem. een functie vervult en waarmee tevens een maatschappelijke positie of waardigheid wordt aangeduid => titulatuur
3 kwalificatie als kampioen => kampioenschap
4 [jur.] onderdeel van een wetboek, wet of besluit
5 [jur.] rechtsgrond
en dus geen zin, maar een 'naam van een ..'
kortom: een titel is kort

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

BasieP schreef op maandag 30 januari 2006 @ 19:55:
[...]

yup daarom heb ik in mijn verslagen ook altijd een titel van minstens 3 regels.. |:(

title == titel
de betekenis van het woord titel is:

[...]

en dus geen zin, maar een 'naam van een ..'
kortom: een titel is kort
Maar in het Chinees is het weer een andere definitie, zo kan je door blijven gaan. Als ik kijk naar W3 dan zeggen ze twee dingen:
title = text [CS]
This attribute offers advisory information about the element for which it is set.

[...]

For instance, visual browsers frequently display the title as a "tool tip" (a short message that appears when the pointing device pauses over an object). Audio user agents may speak the title information in a similar context. For example, setting the attribute on a link allows user agents (visual and non-visual) to tell users about the nature of the linked resource:
Er is iig nooit een limiet gesteld aan de inhoud van het title-attribute ;)

Wil je voortaan ook even |:( |:( buiten de deur houden?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• BasieP
BtM909 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 17:12:
Wil je voortaan ook even |:( |:( buiten de deur houden?
is toch gewoon geldige emoticon? bedoel het misschien anders als somige andere mensen hier, maar het is niet nootzakelijk om direct maar aan te nemen dat ik het slechtste denk..

Pagina: 1