Toon posts:

[XPMCE] Vastlopers door Asus Extreme 6600GT ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond,

Ik heb een raar probleem, waar ik zelf helaas niet meer uit kom. Ik denk tot op dit moment dat het te maken heeft met mijn videokaart, maar dit zou ook helemaal niet het geval kunnen zijn. Toch wil ik het in dit forum even vragen, aangezien ik op dit moment niet echt een idee heb waar ik anders terecht moet.

Hetvolgende is het probleem:

Vorige week kocht ik dol enthousiast een nieuwe computer (zie specs onderaan). Na wat dingen geïnstalleerd te hebben en mijn eerste ervaring met Windows XP Media Center Edition 2005 kwam ik er al snel achter dat er wat dingen waren die ik beter anders had kunnen doen, waaronder de drivers voor mijn tv-kaart. Hierdoor heb ik mijn pc voor de tweede keer helemaal geïnstalleerd en toen ben ik pas verder ingegaan op de software dingetjes.

Toen ik mijn systeem eenmaal goed draaiende had heb ik het MCE gedeelte in Windows goed aan de praat gekregen. Filmpjes speelt hij goed af en ook Live TV is een juweeltje. Een spelletje installeren en spelen gaat ook perfect.... uhum...

Tot op zekere hoogte in ieder geval :?

MCE loopt namelijk geregeld vast bij het kijken van Live TV en ook een spelletje spelen gaat erg vervelend. Eerst doet alles het netjes naar behoren, maar na circa 10 minuten (heb het soms ook pas na een uur televisie kijken gehad hoor), begint hij te haperen en dan freezed het beeld ineens. Het geluid freezed idem overigens.

Ik ben ten einde raad. Heb hetvolgende al geprobeerd:

- alweer een nieuwe MCE installatie
- nieuwe moederbord drivers geïnstalleerd
- nvidia drivers in de volgende volgorde geinstalleerd: 71.34, 77.77, nu de nieuwste
- powerDVD 6 eraf gehaald en opnieuw geïnstalleerd

Ik weet echt niet meer wat het kan zijn, want dit werkt allemaal niet..
owja, dit is mijn systeem:

- Shuttle SB83G5M
- Intel Pentium 4 Processor 630 (3,0Ghz)
- 1024MB 184-PIN DDR-DIM 400MHz Cas 3
- Maxtor 7200RPM 40gb HDD (ide)
- LG DVD-RAM -+ (ide)
- Hauppage winTV 500 Dual Tuner TV Kaart

en natuurlijk:

- Asus Extreme 6600GT 128MB PCI-E Videokaart

Ik denk echt dat het aan de videokaart ligt, maar wellicht heeft iemand van jullie hetzelfde probleem gehad en het weet op te lossen.

Ik heb Windows XP MCE overigens volledig geupdate, totdat er geen nieuwe meer te installeren waren, dus dat kan het ook niet zijn denk ik.

Weten jullie iets? Bij voorbaat dank!

Verwijderd

Wat voor voeding heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon de standaard voeding gebruikt uit de Shuttle B83G5M.

code:
1
2
3
4
Power supply
SilentX 250 Watt mini PSU, supports 100/240V,
connectors: 20-pin ATX, 4-pin ATX12V, 4-pin 12 power for VGA
EMI certified: FCC, CE, BSMI; Safety certified: UL, TÜV, CB

Neem aan dat er in deze shuttle toch wel een videokaart als dit bij geprikt kan worden? Aangezien de standaard videokaart (on-board) niet echt veel is en mensen van een dergelijk systeem toch wel vaak iets lekkers willen maken.

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
ik zie dat je een PCI-E videokaart gebruikt, maar dat je voeding een 20 pins ATX connector heeft. ben je zeker dat je moederbord geen 24 pins ATX voeding nodig heeft?

edit: ik mer juist dat het een 250W is, dat zou wel eens te weinig kunnen zijn, zeker als je al een PIV gebruikt samen met een 6600GT

[ Voor 30% gewijzigd door DarkJack op 30-01-2006 09:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik neem aan dat ze bij Shuttle daar toch wel aan gedacht hebben, toch? Dat er iemand in een PCI-E slot een extra kaart bij gaat zetten.
De voeding zat al in de Shuttle toen ik hem kocht en ook al helemaal aangesloten, dus neem aan dat de 20 pins ATX wel okee is :)

Verder zie ik in dit topic: [rml][ MCE] MCE PC aansluiten op versterker[/rml] dat iemand praktisch hetzelfde systeem heeft.

En die rept niet over problemen verder, niet in dat topic althans. Kan er toch wellicht iets zijn software matig met de videokaart?

Verwijderd

Topicstarter
Net heb ik toch zeker een uur een spel gespeeld op de machine, wel in de allerlaagste grafische standen enzo op 800*600.. (weet niet of dat er iets mee te maken heeft) en toen deed ie het gewoon.. Overigens ging hij na een uur weer vrij raar doen..

Het beeld gaat dan schokken en dan krijg je dus allemaal vlekken.. Daarna hangt hij helemaal :(

Weet echt niemand iets? :(
Pagina: 1