[Wireless] Wel connected, geen internet

Pagina: 1
Acties:
  • 771 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08-2025
Ik heb een probleempje bij het aanleggen van een draadloos netwerkje. Ik heb een Sitecom 114-v2 wireless router, welke lekker loopt te stralen. Op mijn eigen laptop (Acer ferrari) kan ik perfect internetten, aanmelden en alles loopt perfect. Echter, het probleem ligt bij een andere laptop (met XP home).

Het is een oudere laptop zonder standaard wifi geintegreerd, dus icm een Sitecom WL 113 USB stickje kan hij toch van draadloos internet worden voorzien. Hij wil uiteraard graag op usb 2.0 aangesloten worden, maar dat gaat niet, zit gewoon op usb 1.

Er zijn 2 situaties:

1. Situatie met netwerkbeveiliging (WEP of WPA). Ik krijg met deze laptop wel een verbinding met het netwerk van 11 Mbps, maar er worden alleen pakketjes verstuurd, en geen enkele ontvangen. Tevens krijg ik geen "default gateway", of "DNS servers" van de router doorgespeeld via DHCP, deze waardes blijven leeg.
2. Situatie zonder netwerkbeveiliging. Nu werkt alles naar behoren, ik kan internetten en alles doen, pakketjes vliegen alle kanten op... ;)

Zonder netwerkbeveiliging is uiteraard geen optie, maar ik ben radeloos hoe ik het met beveiliging wel nog aan de praat kan krijgen. Ik heb er geen bergen verstand van (wel al een paar aangelegd, succesvol, maar verder niks), en heb alles wat ik denk dat kan en mag al geprobeerd. Wie weet wat de fout zou kunnen zijn?

Ps. Ik heb ook al geprobeerd om het via MAC acces control te spelen, maar dat heeft ook niet tot succes geleidt.

.... Ik weet het ook niet

• pleh
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 13:24
welke win versie staat erop?

en als je wel beveiliging doet en je de laptop hadmatig instels (ip, gatewee en DNS)

pleh!

• mbvisiontt
Het gaat om XP home. Handmatig instellen heb ik ook al geprobeerd, geen geluk.

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

mbvisiontt schreef op zondag 29 januari 2006 @ 18:06:
1. Situatie met netwerkbeveiliging (WEP of WPA).Ik krijg met deze laptop wel een verbinding met het netwerk van 11 Mbps, maar er worden alleen pakketjes verstuurd, en geen enkele ontvangen. Tevens krijg ik geen "default gateway", of "DNS servers" van de router doorgespeeld via DHCP, deze waardes blijven leeg.
2. Situatie zonder netwerkbeveiliging.Nu werkt alles naar behoren, ik kan internetten en alles doen, pakketjes vliegen alle kanten op... ;)
Ruikt naar sleutelfout. Sleutel index fout. XP zonder SP2 is de encryptie nogal brak. Verder willen sommige routers sleutels 0-3 ipv 1-4(windows-style) aangeven. Als je ze dan alle 2 op dezelfde index zet werken ze nog niet.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• mbvisiontt
silverstorm schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:17:
[...]

Ruikt naar sleutelfout. Sleutel index fout. XP zonder SP2 is de encryptie nogal brak. Verder willen sommige routers sleutels 0-3 ipv 1-4(windows-style) aangeven. Als je ze dan alle 2 op dezelfde index zet werken ze nog niet.
Ok, en hoe is dit dan op te lossen? :?

Verwijderd

mbvisiontt schreef op maandag 30 januari 2006 @ 12:34:
[...]

Ok, en hoe is dit dan op te lossen? :?
ik zou even een andere sleutel instellen op de router en je pc

• mbvisiontt
Ik heb SP2 op de laptop gezet, en nu werkt internet wel met WEP beveiliging, maar nog steeds niet met WPA beveiliging. Op mijn laptop werkt internet juist wél met WPA maar niet met WEP... |:( Hij connect dan nooit met het netwerk, maar je kunt wel even internetten; na een tijdje niet meer en dan als je connect en gelijk cancelt met het netwerk, kun je weer even internetten.

Als ik trouwens geen beveiliging aanzet, kunnen beide laptops connecten en internetten.

Ik snap er niets van, iemand een idee hoe ik het op beide laptops draaiende krijg?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Meest recente drivers van die sitecom usb stick ?
Kunnen die drivers wel WPA aan ?

Welke settings gebruik je voor je WPA ?
Heb je een reboot na het invoeren van de key gedaan ? (wil geregeld wel helpen is mijn ervaring)

Het wel of niet WPA aan kunnen ligt aan je nic, je AP kan het blijkbaar wel.

[ Voor 16% gewijzigd door aZuL2001 op 09-02-2006 09:38 ]

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1