Ik heb een desktop pc en wil deze beveligen met een kensington slot, maar ik vroeg me af of dat wel past op mijn pc. Ik heb een Acer AL1714ms beeldscherm en een Aopen h600b kast. Er zijn wel kensington sloten met lijm maar ik vind deze lelijk dus ik vroeg of iemand ervaring heeft met deze sloten en weet waar ik deze het best kan kopen. (het moet natuurlijk wel een beetje degelijk zijn
Je monitor zou kunnen met een dergelijk slot. Je kast heeft aan de achterkant twee uitstekende metalen delen waar twee gaatjes in zitten. Hier kan je een normaal slot doorheen doen en de kast kan gelijk niet meer open.
Look first, then ask
Look first, then ask
oke dan!, dus ik kan mooi 1 kensington slot voor het beeldscherm halen en de kabel gelijk door de gaatjes van de kast trekken en dan door een zwaar voorwerp ofzo... (tafel)
Ik zou toch even dat filmpje kijken wat speedy net postte... Kensington sloten zijn zelfs voor de grootse n00bs binnen een paar minuten open.
prutsert
Dit soort sloten zijn meer bedoelt om ervoor te zorgen dat je systeem niet meegenomen wordt door een gelegenheidsdief. Iemand die je systeem echt mee wil nemen is ook zo door dat slot heen. Je zou dan moeten kijken naar wat betere oplossingen.
een kensington-slot is vooral handig om aan de verzekering te tonen dat je pc/laptop daadwerkelijk daar stond
je hebt braakschade nodig om diefstal aan te tonen
je hebt braakschade nodig om diefstal aan te tonen
PSN: djmurcielago
Hoewel kengsingtonsloten relatief eenvoudig open te maken zijn lijkt het me dat als een inbreker je systeem of scherm mee wil nemen je hoe dan ook niet in staat zal zijn dit echt effectief te voorkomen. Al hang je er een ketting aan met een hangslot, die knippen ze dan wel weer door. Vergeet niet dat ze waarschijnlijk meer tijd hebben om alles los te maken en ook de nodige gereedschappen zullen hebben. Helemaal voorkomen zal dus waarschijnlijk niet echt lukken, enkel voor braakschade zou het nuttig kunnen zijn.
Als beide op een bureau staan dan zou je nog kunnen overwegen om ze vast te schroeven met speciale schroeven maar dat brengt voor jezelf ook nadelen mee. Een vastgeschroefde systeemkast zullen ze niet snel mee willen nemen, maar even je systeem verplaatsen is er ook niet meer bij.
Als beide op een bureau staan dan zou je nog kunnen overwegen om ze vast te schroeven met speciale schroeven maar dat brengt voor jezelf ook nadelen mee. Een vastgeschroefde systeemkast zullen ze niet snel mee willen nemen, maar even je systeem verplaatsen is er ook niet meer bij.
To be determined...
Pagina: 1