Ik krijg op willekeurige momenten een blauw scherm met "MACHINE_CHECK_EXCEPTION". Een opmerkelijk detail hierbij is al meteen dat ik het niet krijg als ik bijv. 30+ min game (zware spellen als F.E.A.R), maar meestal als ik in windowsXP iets simpels doe (mail lezen/msn-en,etc). Het geluid valt even uit en dat is dan vaak het teken dat in een paar secondes ik het blauwe scherm krijg. Ook vervelend is, dat ik bij system recovery heb uitgezet dat hij automatisch reboot bij een blauw scherm, maar winxp dat nog steeds gewoon blijft doen naar een paar secondes
)
Eerst me specs:
ZM400B-APS
Asrock939 Dual SATAII
AMD64 3000+ (max 40 graden)
Z7000B-Cu (max fanspeed)
2x 512MB Infineon DDR400
2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10
ATI R9800XL@Pro
Ik heb een tijd lang me mem @ 260 gehad. Dit ging in eerste instantie prima, maar kreeg toen deze blauwe schermen waarna ik de FSB in de loop der tijd maar weer terug gezet heb op 200Mhz. Helaas krijg ik ze nu dus nog steeds, zelfs op default speed.
Via de Ultimate Boot CD-ROM (100x
voor de maker van deze cd!!) heb ik 30min lang de memtest86 gedraaid en een hele test zonder error afgerond, ik neem aan dat ik dan 99% zeker weet dat het geheugen niet kapot is?
Ik heb al deze site gevonden van Microsoft: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;329284
Met de volgende oorzaken:

Eerst me specs:
ZM400B-APS
Asrock939 Dual SATAII
AMD64 3000+ (max 40 graden)
Z7000B-Cu (max fanspeed)
2x 512MB Infineon DDR400
2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10
ATI R9800XL@Pro
Ik heb een tijd lang me mem @ 260 gehad. Dit ging in eerste instantie prima, maar kreeg toen deze blauwe schermen waarna ik de FSB in de loop der tijd maar weer terug gezet heb op 200Mhz. Helaas krijg ik ze nu dus nog steeds, zelfs op default speed.
Via de Ultimate Boot CD-ROM (100x
Ik heb al deze site gevonden van Microsoft: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;329284
Met de volgende oorzaken:
Ik heb alleen geen idee hoe ik er verder nog achter ga komen welke van deze oorzaken het kan zijn?• System bus errors
• Memory errors that may include parity or Error Correction Code (ECC) problems
• Cache errors in the processor or hardware
• Translation Lookaside Buffers (TLB) errors in the processor
• Other CPU-vendor specific detected hardware problems
• Vendor-specific detected hardware problems
[ Voor 17% gewijzigd door Locutus-of-Borg op 29-01-2006 17:10 ]
Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP