Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Funcard AT90S8515

Pagina: 1
Acties:

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017
Hallo,

Ik heb zojusit een set van 4 funcards gekregen en een funcardprogrammer, doorgaans worden deze gebruikt voor het programmeren van kaarten voor een satelliet ontvanger maar dat heb ik geen behoefte aan.

Ik vroeg me af of mensen zelf programma's hebben geschreven om op een funcard te draaien en hoe ze deze verder hebben gebruikt.

Zelf ben ik na wat rond zoeken op google weinig tegenkomen over mensen die ze anders gebruiken dan voor hun satelliet maar kan me niet voorstellen dat niemand ze ooit elders voor heeft gebruikt.

Groetjes,

Colin

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Die funcards zijn feitelijk niet meer dan AT90S8515's. Alle programma's die je daarvoor kan schrijven kan je ook op je funcard draaien, met dat verschil dat je minder I/O hebt.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Parcye
Maar er zit wel een een I/O plek op, evenals een clock en een reset, zou dit dan i2c communicatie zijn met .....

Want wat mij leuk lijkt is om mijn 'home automation system' afhankelijk van mijn funcard anders te laten draaien. Als ik thuis ben heb ik andere wensen dan als ik er niet ben etc.

Ik ga nog lekker verder met google, afwachtend op ervaringen van andere.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
In het Mediapark (Studio 21) worden ze gebruikt in de stemkastjes die het publiek krijgt om mee te doen met interactieve quizzen.

Dat was dan toevallig geen funcard maar een goldcard met alleen de PIC processor en geen eprom erop.

Daarbij zou je het zelf kunnen gebruiken als toegangspasjes voor deursloten. Ik kan me herinneren dat er ooit een sat-handelaar was die deze sloten in zijn assortiment had om zo een legale toepassing voor zijn kaartjes aanbod te hebben :)

edit: gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://www.msat.nl/contents/media/750000M1.jpg

Seculock heet dat ding
SECULOCK toegangscontrole met een chipkaart,

Het nieuwste op het gebied van elektronische toegangscontrolesystemen. Moderne chipkaarten als niet te vervalsen sleutel. SECULOCK systemen werken volledig automatisch en kunnen max. 254 kaarten beheren. Als sleutelkaarten kunnen nu ook gold, silver, atmel kaarten en SECULOCK kaarten worden gebruikt die de originele functie niet nadelig beïnvloeden. Met de masterkaart kan aan nieuwe kaarten razendsnel toegangsrecht worden verleend en kunnen verloren kaarten worden gewist zonder dat het apparaat hoeft te worden gedemonteerd geen codeerbruggen! SECULOCK is leverbaar als opbouwmodel in een compacte kunststof behuizing (grijs) met donkerblauw front. De inbouwversie wordt geleverd met een zwart front op een 3 mm dikke geëloxeerde aluminiumplaat.

Omvang levering: Wordt geleverd incl. alle montageonderdelen. De beproefde inbouw is zeer eenvoudig. Aansluiting via schroefklemmen.

Technische spec.: Afm. 90 x 60 x 25 mm " Voedingsspanning 10 - 13 V/100 mA " Relais 1 x OM 100 V/3 A permanente en tijdsmodus " Geheugen 10 jaar beschermd tegen stroomuitval " Herkenningstijd geldige kaarten < 1 sec. SECULOCK PC-opbouw: Max. 254 kaarten incl. RS 232-interface, Windows software, kaartlezer.

[ Voor 78% gewijzigd door Bigfoot op 01-02-2006 13:34 ]

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:18
Ik weet niet wat ik hier zoal mag bespreken, maar wat kun je doen met zo'n kaartje icm sattelietontvangers?

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

• Bigfoot
tsja, wat denk je?

• Parcye
Ik heb inmiddels via de ontwikkelaars van de programmer een bootloader gekregen wat me instaat moet stellen om te kunnen communiceren tussen programmer en ieder rs232 kaart. Data wordt dan op de EEProm opgeslagen.

Niet mijn meest geliefde oplossing, maar in het begin voldoende. Hiermee kan ik op de PC de kaarten vullen met juiste data en elders via microcontroller en rs232 de data uitlezen.

• Bigfoot
Aan wat voor applicatie ga je werken?

• Parcye
MIjn ideale wens was dat een funcard in de funcardreader stoppen mijn HAS (home automation system) zou aansturen.

Tijdelijk is de plan : het home automation system lees data van de funcard af en bepaald aan de hand vna die data wat wel en niet kan/mag gebeuren, en wanneer het kan/mag gebeuren.

• Bigfoot
Parcye schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 13:28:
MIjn ideale wens was dat een funcard in de funcardreader stoppen mijn HAS (home automation system) zou aansturen.

Tijdelijk is de plan : het home automation system lees data van de funcard af en bepaald aan de hand vna die data wat wel en niet kan/mag gebeuren, en wanneer het kan/mag gebeuren.
Kun je eens een voorbeeld geven? Je bedoelt dat verschillende bewoners meer of minder rechten krijgen om iets te doen? Klinkt grappig, maar is het wel praktisch?

• Parcye
Of het praktisch is... is een heel andere vraag natuurlijk :) Maar je krijgt een kaart lezer en 4 kaarten, wat moet je er anders mee doen?

Ik weet ook dat er windows applicaties zijn waar je op je funcard je wachtwoorden opslaat, deze steek je in je PC en je hebt al je wachtwoorden bij de hand.

In mijn geval zou het juist zijn dat ik bijvb een kaart had met daarop een zomer programma, eentje met winter programma, eentje met vakantie programma en eentje met 'verzin het maar' programma.

• Bigfoot
Nee niet echt praktisch ;) dan hou ik het toch maar bij de satelliet toepassingen van deze kaartjes ;)

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

Bigfoot schreef op maandag 06 februari 2006 @ 13:19:
Nee niet echt praktisch ;) dan hou ik het toch maar bij de satelliet toepassingen van deze kaartjes ;)
Mij lijkt het niet eens zo'n gek idee. Denk bijvoorbeeld aan tijd/event gestuurde dingen zoals buitenverlichting, vijver en bevloeing voor in de tuin.
Bijvoorbeeld een ander tijdschema voor de verlichting in de winter dan in de zomer. En bijvoorbeeld de gehele beregenings installatie voor de tuin in de winter uitschakelen en een klep aansturen om het water er uit terug te spoelen tegen bevriezing.
Of om in de winter een extra beluchtings pompje aantesturen tegen het dicht vriezen van je vijver bij een bepaalde temperatuur en in de zomer idem dito.
Tuurlijk zijn er allerlei andere misschien betere alternatieven maarja als het mogelijk is. O-)

No signature found

• Bigfoot
Dan kun je nog net zo goed een schakelaartje maken met 4 standen, voor elk seizoen eentje. Lijkt me niet handig om daar aparte kaartjes voor te maken. Maar is wel leuk om te doen natuurlijk.

• Parcye
:) dat betekend dat je alle programma's die je wilt hebben vooraf in je uC moet zetten en de schakelaar bepaalt welke te gebruiken. Dat wil ik juist niet.

Pagina: 1