[Flash] Opslaan en oproepen realtime gemaakte images

Pagina: 1
Acties:

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 10:32
Voor een project op school wil ik een kalender gaan maken waarop gebruikers offline (dmv een touchscreen) afspraken kunnen schrijven. Hij hoeft dus niet gepubliceerd te worden.
De interface bestaat uit 2 onderdelen: het invoergedeelte en het weergavegedeelte.

Het invoergedeelte bestaat uit een ruimte waar de gebruiker kan schrijven. Ik heb (naar dit voorbeeld) hier een toepassing van gemaakt, welke ik hier online heb staan. In feiten zijn de afspraken dus afbeeldingen (een soort screenshots binnen een bepaald kader) die opgeslagen moeten worden.

Deze afspraken moeten dan opgeslagen kunnen worden, hetzij in een externe database (bijv MySQL, ColdFusion?), hetzij binnen de Flash movie zelf, en daarna weer opgeroepen worden in het weergavegedeelte. Datum, tijd, en andere toevoegingen komen later, maar eerst wil ik dit vast werkend hebben.

Ik heb inmiddels naar vele voorbeelden gekeken, zoals ASPcanvas en JGenerator, maar het gaat of mijn programmeerkennis te boven, of het is niet wat ik zoek. Mijn vraag dus: Hebben jullie ideeën hoe ik dit op zou kunnen lossen of waar ik eens naar zou kunnen kijken?

Ik maak gebruik van Flash Professional 8 onder Windows XP. Heb verder (nog) geen database software geinstalleerd.

[ Voor 3% gewijzigd door CeeDeeS op 29-01-2006 18:28 ]

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 16:20

Murphy

(2B||!2B)?

Tja als je het wilt zoals dat flashkit-voorbeeldje werkt zou je de coördinaten van de getrokken lijnen kunnen opslaan en de kleuren en diktes van de lijnen etc...als je dit in een array of in een XML-object zet kun je via ASP of PHP de boel in een database opslaan.

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
wil je nu dat de geschreven letters worden omgezet in echte ACII letters of moet gewoon de geschreven letter worden opgeslagen?

je kan gebruikmaken van de nieuwe drawinAPI in flash, zodoende zou je elk teken in een movieclip kunnen opslaan.

Of je kan gebruik maken van de bitmapAPI en het als jpgjes opslaan.

offtopic:
Welke studie doe jij aan de TU/e, ID toevallig

[ Voor 11% gewijzigd door Niakmo op 30-01-2006 17:34 ]