Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[auto] Kromme klep

Pagina: 1
Acties:
  • 2.330 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit gaat over een tweede hands auto met een kromme klep.

Ik heb geen verstand van autos, maar wat wordt precies bedoeld moet een kromme klep? De achter klep van de auto of iets in de motor?

Is zoiets simpel te repareren, wat zijn ongeveer de kosten hiervan?

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Kromme klep, of kromme kleppen ?

Hoop niet dat ze de kleppen in het motorblok bedoelen. Zijn deze krom wil dat vaak zeggen dat distributie riem geklapt is. En eigenlijk het motorblok in de soep is gelopen. Duur grapje, zeker als je dat na aankoop moet gaan betalen.

Ik zou zeggen, vraag het aan de verkoper.

Signature unavailable

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Kleppen is dat mechanisme bij de cilinder die zorgen voor de invoer van benzine en uitvoer van gassen.

Is het er een, dan kan die nog wel vervangen worden,
echter als er al een tijdje mee is doorgereden, kan er wel iets meer mis zijn. Op zich makkelijk te vervangen, zit onder het kleppendeksel, en met een beetje handigheid kun je het zelf doen, alleen het probleem is afstellen, heb je vaak apparatuur voor nodig.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Iblies schreef op zondag 29 januari 2006 @ 18:54:
Op zich makkelijk te vervangen, zit onder het kleppendeksel, en met een beetje handigheid kun je het zelf doen, alleen het probleem is afstellen, heb je vaak apparatuur voor nodig.
:?

Leg het mij eens uit hoe je dat doet? Volgens mij zit je toch met een probleem van het formaat "een bowlingbal door een deurslot te duwen". Hoe doe je dat? Je zorgt dat de bowlingbal voldoende snelheid heeft en die gaat DOOR het slot. Maar bij een klep? Leg mij dat maar eens uit.

Chevy454 Reply ®

@TS: kromme klep is een inwendig motor iets. Daar moet de uitlaat en inlaat af, de distributie,... etc etc.. En dan is de vraag: in welke mate heeft de klep huisgehouden? Zuiger naar de kloten -> motorblok revisie en de kop naar de kloten. Kortom: laten staan.

[ Voor 30% gewijzigd door Chevy454 op 29-01-2006 21:25 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Kan gerepareerd worden maar kost aardig wat euri's. De kop moet er nl af en hoogst waarschijnlijk vlakken. De koppakking kost niet zoveel. Vereist behoorlijk kennis van zaken en speciaal gereedschap dus niet iets wat je "even" zelf doet op een zondagmiddag. Geld ook voor het kleppen stellen, sommige hebben hydraulische, andere moet je speciale voelermaatjes hebben omdat de standaard niet werken en moet je dus laten doen.

Daarna is het nog afwachten of de zuiger of de cilinderwand geen klap heeft gehad.

Ik zou er niet aan beginnen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2006 21:29 ]

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:27:
Kan gerepareerd worden maar kost aardig wat euri's. De kop moet er nl af en hoogst waarschijnlijk vlakken. De koppakking kost niet zoveel. Vereist behoorlijk kennis van zaken en speciaal gereedschap dus niet iets wat je "even" zelf doet op een zondagmiddag..
Vlakken is wel het minst van je zorgen.............

Afblijven... zie reply chevy

[ Voor 7% gewijzigd door Capo op 30-01-2006 09:25 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat Iblies zegt, gewoon even de kleppendeksel eraf en met een schroevedraaier de klep recht buigen. 5 minuten werk :+

I reject your reality, and substitute my own.

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Wel leuke reply's in dit topic, kleppen vervangen zonder je kop los te halen en speciale voelermaatjes :D Nofi hoor, ik weet ook niet overal alles van. Ik kan de ts aanraden om het advies van Chevy454 aan te houden, je moet toch wel weten waarmee je bezig bent als je zoiets wilt gaan repareren. En zelfs als je het zelf doet zal het niet goedkoop zijn.

• Chevy454
  • Niet online
_sNaRs_ schreef op maandag 30 januari 2006 @ 12:08:
Wat Iblies zegt, gewoon even de kleppendeksel eraf en met een schroevedraaier de klep recht buigen. 5 minuten werk :+
Moet je wel oppassen met stoterstang/tuimelaar, dat die niet krom is :P

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 15:45

Bestla

Kvinne

De kosten van de reparatie hangen af van wat die auto mag kosten. Is dit weinig tot niets dan kan je overwegen om er een andere motor in te hangen. Dat is minder werk en minder moeilijk om te doen.

Kwestie van een kosten/baten analyse ;)

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:39

4x2

lộn xộn quá

Clithopias schreef op maandag 30 januari 2006 @ 13:43:
Wel leuke reply's in dit topic, kleppen vervangen zonder je kop los te halen en speciale voelermaatjes :D Nofi hoor, ik weet ook niet overal alles van. Ik kan de ts aanraden om het advies van Chevy454 aan te houden, je moet toch wel weten waarmee je bezig bent als je zoiets wilt gaan repareren. En zelfs als je het zelf doet zal het niet goedkoop zijn.
100 euro bij mn VF400F voor 1 kromme klep 8)

leeg

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 15:16:
100 euro bij mn VF400F voor 1 kromme klep 8)
Hoe is het daar met de speling van de klepgeleider? Is de klep daar niet in geklemd en dan scheef getrokken?

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:39

4x2

lộn xộn quá

Had een tikje gehad, maar was nog te doen, gelukkig.....

leeg

Pagina: 1