[CD-RW] Minimal system requirements

Pagina: 1
Acties:

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo mensen, ik wil in mijn server een cd brander zetten met backup doeleinden, maar het is nogal oude meuk (PII 350 MHZ / 380 MB SDRAM / 80GB 5400 IDE HDD). Zal het branden hier een beetje op lopen, of moet ik toch echt iets snellers aanschaffen?

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

Verwijderd

werkt perfect. hier hoef je niet over wakker te liggen.

mvg
mooseman007

• Dark Wanderer
Ok,

Bedankt voor de snelle reactie.

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Alleen oppassen dat je niet te snel gaat branden ;)

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

wel opletten dat voor je harddisk DMA aanstaat.

Voor je brander is het ook wenselijk - tenzij je een HEEL oude CD-RW drive hebt.

Suc6!

Verwijderd

Met een cd schrijver met "Buffer Underrun Protection" zoals "SMART Burn" kan je al helemaal niks meer verkeerd doen. Die passen de schrijfsnelheid mooi aan aan de snelheid waarmee data aangevoerd wordt (dat is me al eens duidelijk geworden met het overcopieren van een brakke cdrom (on the fly)

mvg
mooseman007

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:58

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

even nog ten overvloede, in de goede oude tijd had ik nog een P90 (Jawel, 90 echte MegaHertzen) en een 12speed brander. Grootste probleem was dat de harddisk maar op 10speed data aan kon leveren.... :) Ging verder wel uitstekend hoor...

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Dark Wanderer
Zo te horen is het dus geen enkel probleem om een cd te branden in een ouwe meuk computer.

Iedereen bedankt voor de tips, reacties en ervaringen.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ik had vroeger een P1 166mhz bak met win98se en 32mb aan ram met deze fikker:
Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00029202.jpg
CyberDrv CW058D

kon gewoon op 32* branden. volgensmij (wee'k nie meer zeker) zelfs met kazaa op de achtergrond

ik heb deze fikker nu in me huidige pc naast (eigenlijk boven) me dvd fikker (nec3550) zitten. Why? die Cyberdrive werkt uitstekend met multisessie cd's. De dvdromspeler die ik toen had wist er geen raad mee. Daarom heb ik em dus nog.

[ Voor 39% gewijzigd door Raven op 31-01-2006 13:26 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1