Ik ben bezig met mijn 3700+ SD aant overklokken, maar mijn zalman 7700alcu koelt niet goed genoeg meer. Met andere woorden de cpu wordt te warm. Welke koeler zou ik het beste kunnen nemen? Zelf zat ik te denken aan Scythe Ninja....
Verwijderd
Heb je zelf al wat gezocht en ervaringen gelezen ? Er is genoeg te vinden over CPU koelers op GoT
Ik denk dat je casetemp te hoog ligt, maw. je airflow zuigtVerwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 16:42:
Ik ben bezig met mijn 3700+ SD aant overklokken, maar mijn zalman 7700alcu koelt niet goed genoeg meer. Met andere woorden de cpu wordt te warm. Welke koeler zou ik het beste kunnen nemen? Zelf zat ik te denken aan Scythe Ninja....
Een 7700 koelt perfect zolang de temp in je kast ook rond je kamertemperatuur ligt ...
Plus ik zou ff je stof verwijderen, want hoe kan je fan anders ineens niet meer goed koelen ...
Mijn 3500+ wordt stressed 30 graadjes
7700 is net een week geleden schoon gemaakt, en case temp is ongeveer 22 graden. Mijn cpu loopt nu op 2915MHz stabiel. Temp idle is dan rond de 29 en stressed 49-50. Ik heb een intake en outtake 120mm @ 12volt..
Ik heb zelf wel wat gezocht, maar ik lees soms tegenstrijdige dingen. Bv. voor de big typhoon de 1 zegt dat de fan goed is en de ander dat ie veel lawaai maakt enzo...
Ik heb zelf wel wat gezocht, maar ik lees soms tegenstrijdige dingen. Bv. voor de big typhoon de 1 zegt dat de fan goed is en de ander dat ie veel lawaai maakt enzo...
Denk niet meer dat je met luchtkoeling veel verder komt hoor, hoogstens een paar graden koeler. Als je beter wil koelen zul je naar waterkoeling over moeten stappen.
[ Voor 3% gewijzigd door Lefty_38 op 29-01-2006 17:08 ]
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4
Ik heb een Big Typhoon. Hij maakt idd wel hoorbaar geluid op 12V. Maar hij mij wordt 'ie temperatuur gestuurd en de fan staat vaker stil (rond de 30 graden) dan dat ie zachtjes rond draait. Hij koelt trouwens een X2 4400 op 1,3v zonder overclock en met slechte koelpasta (kwam ik later achter, AS5 is al besteld).Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 17:04:
... voor de big typhoon de 1 zegt dat de fan goed is en de ander dat ie veel lawaai maakt enzo...
De temps komen trouwens redelijk overeen met de computer van mn neefie. Zelfde specs alleen heeft hij ook zo'n Zalman 7700 (met Zalman koelpasta).
[ Voor 14% gewijzigd door brute51 op 29-01-2006 17:11 ]
Ik heb echt een hele goeie PC.
is arctic freezer 64 pro niet een idee?
[ Voor 12% gewijzigd door nMad op 29-01-2006 17:29 ]
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Heb zelf een Scythe Ninja op een AMD X2 4400+
Het is mogelijk om 'm passief te gebruiken, maar
met zo'n dure CPU heb 'k er voor de zekerheid maar
een Nexus Real Silent Casefan aan gehangen.
CPU temp = 30 a 35 °C
'k Zou gaan voor de Ninja.
Is volgens mij momenteel de beste koeler op de markt.
CPU temp = 30 a 35 °C
Zorg voor een goede airflow. Voor de rest zijn er zat reviews te vinden over cpu-koelers. En de verschillen tussen een zalman 9500, freezer pro (die ikzelf op me x2 3800 heb) of zon ninja, zullen heel klein zijn.
Verwijderd
Freezer 64 Pro is beter.bmistiaen schreef op zondag 29 januari 2006 @ 17:41:
Heb zelf een Scythe Ninja op een AMD X2 4400+
CPU temp = 30 a 35 °C![]()
Scythe ninja aan het testen nu
amd 64 x2 4200@2764 mhz
prime torture test loopt al een uur of 6-7 en blijft 37-38 graden met een kamer temp van 20gr
Gewoon bijgeleverderde fan er aan gehangen , die werkt prima
ik heb ook de TT Big typhoon , is een zeer goede koeler ook , erg stil zelfs op vol vermogen, ook met de originele fan.
amd 64 x2 4200@2764 mhz
prime torture test loopt al een uur of 6-7 en blijft 37-38 graden met een kamer temp van 20gr
Gewoon bijgeleverderde fan er aan gehangen , die werkt prima
ik heb ook de TT Big typhoon , is een zeer goede koeler ook , erg stil zelfs op vol vermogen, ook met de originele fan.
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Ik heb een Big Thypoon, wat een beest, maar koelt super, op 1,65 volt, mijn 3200+ @ 2650 stressed max 45, mijn 7000Cu kon dat niet eens, werd die 50+
Ik ga eerst een Big Typhoon en Artic freezer 64 lenen, en welke het beste koelt ga ik dan kopen.
Bedankt voor jullie antwoorden mensen!
Bedankt voor jullie antwoorden mensen!
Pagina: 1