Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zelf bios branden

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wilbert
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-11 15:36
Hallo, ik heb een asus a7v-600x waarvan de bios kapot is.

Heb via de search al allerlei manieren geprobeerd maar de pc reageert echt helemaal nergens meer op.

Nu heb ik wel de beschikking over een eeprom-programmer met plcc32 voet en uiteraard de juiste software. Maar wat voor type chip is de bios ?

Heb de chip waarvan ik vermoed dat het de bios-chip is uit z'n socket gehaald en er staat op:

PMC flash
MHS5g
0412

Pt?49fl002t-33jc (? niet leesbaar)

Iemand een idee wat voor eeprom dit precies is ?

[ Voor 6% gewijzigd door wilbert op 29-01-2006 16:48 ]

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-11 06:57
bios kapot :? is je upgrade mis gegaan ofzo. ik heb wel eens een bios wat niet zo goed contact maakte gehad (ff aandrukken en klaar) je kan voor die chip het beste even bij de (site van) fabrikant informeren.
award ofzo.

• wilbert
Meester_J schreef op zondag 29 januari 2006 @ 16:51:
bios kapot :? is je upgrade mis gegaan ofzo. ik heb wel eens een bios wat niet zo goed contact maakte gehad (ff aandrukken en klaar) je kan voor die chip het beste even bij de (site van) fabrikant informeren.
award ofzo.
Jah, winflash gaf een error en daarna was de pc volledig dood. :(

Dus dacht ik met een eeprom-programmer het even op te lossen, maar dan moet ik wel het juiste type weten. Anders is programmeren zo lastig.... :)

En op de een of andere manier is dat best wel lastig te vinden....

Kan in de software van de programmer wel een 49f002 vinden, maar dan nog welke ?

de f002, de f002 (n) t

Anders maar aan het experimenteren....hij is nu toch al stuk....:)

[ Voor 13% gewijzigd door wilbert op 29-01-2006 16:57 ]

Verwijderd

Heb je toevallig geen tweede bordje? Hotflashen met uniflash zou dan prima moeten werken.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11 15:31

Haan

dotnetter

Ik denk niet dat je zomaar 'even' een bios gaat programmeren.. Of heb je er ervaring mee? Er staat me iets van bij dat iemand hier eerder al eens een topic over had, en dat daar uit kwam dat het praktisch onmogelijk is zonder hulp van de moederbordfabrikant (datasheets e.d.)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Haan: volgens mij bedoelt de TS programmeren als in een (bestaande) bios-image in een flash-rom branden.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:19

Animal_X

Rodin

Abit stuurt tegen een minieme vergoeding een nieuwe chip naar je toe bij een foute flash. Ik weet niet zeker hoe Asus hier mee omgaat, maar je zou eens even kunnen informeren.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• wilbert
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 18:46:
Heb je toevallig geen tweede bordje? Hotflashen met uniflash zou dan prima moeten werken.
Die was ik nog niet tegengekomen, ga er straks ook zeker even mee stoeien !

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:43
Dit lijkt me de datasheet van je flash rom (Pm49FL002T-33JC) :
http://www.pmcflash.com/r...L002%2D004%20V1%2E4%2Epdf

• pcnerd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-04-2022

pcnerd

Jump!

Take a parachute, and jump!

• wilbert
Kan wel kloppen inderdaad. Maar ik heb inmiddels de moed opgegeven. De programmer+software ondersteunen de chip wel maar ik kan er verder niks mee. Uitlezen en schrijven geeft allemaal errors.

Heb een berichtje naar Asus gestuurd en als ik daar vandaag geen antwoord op krijg stuur ik hem naar Flashbios.

Bedankt voor het meedenken !

Verwijderd

welke progger heb je? Is het een neiwue chip of een gebruikte.

In het laatste geval moet je de chip erasen en als het een willem progger is dan moet je een pootje van een chip op de progger losmaken en dan een "sluiting maken" op de eeprom op 2 pinnen. Als de chip niet leeg is dan kan je het "branden" vergeten..

• wilbert
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 20:03:
welke progger heb je? Is het een neiwue chip of een gebruikte.

In het laatste geval moet je de chip erasen en als het een willem progger is dan moet je een pootje van een chip op de progger losmaken en dan een "sluiting maken" op de eeprom op 2 pinnen. Als de chip niet leeg is dan kan je het "branden" vergeten..
Het beftof een Willem programmer met een reeds verkeerd geprogrammeerde Flash. Er zit inderdaad een jumper op de programmer om de erase-mode te gebruiken maar dit had geen enkel nut. Bij het uitlezen van de chip kreeg ik enkel flauwekul voor mijn neus.

De lokale pc-boer heeft ook nog geprobeerd er een hard-flash op los te laten, maar helaas ook zonder succes. Toch maar een nieuwe besteld...Jammer maar helaas.

Verwijderd

Dat is dus de verkeerde jumper als je de VPP bedoeld. Die fout maakte ik nl ook. probeer maar een een 27SF512 te erasen en te schrijven. lukt je ook niet zo. Iig niet op een 4.5 versie progger.

voor de 27SF512 moest ik de A9 lijn losgooien en dan A9 op het voetje met Vpp kortsluiten. dan erasen. Als dit gedaan is de A9 weer terug aansluiten en proggen. zoiets zal met die chip van jou ook moeten denk ik zo. Datasheet en het forum van willem even lezen helpt..

• wilbert
Apart, zo heb ik dus altijd de 27sf512 gewist en beschreven.

Op de programmer zat een speciale jumper om de erase mode te activeren.

Zover ik weet is het een Willem eeprom versie 3.0

Maargoed ik vermoed dat de chip gewoon kapot is, de pc-boer kreeg hem ook al niet meer levend.
Jammer maar helaas.
Pagina: 1