Toon posts:

Linksys WAG54G en ASUS WL500G de luxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van mij heeft een ADSL account bij planet, via een ISDN verbinding. Hij heeft een Linksys WAG54G welke hij als modem en als router gebruikt. Dit werkt redelijk goed, ook al is het wireless kwa verbindings-sterkte in zijn huis nog steeds een probleem. Echter, hij wil de mac-adressen aan een ip-adres koppelen. Hiervoor heeft hij de ASUS WL500G de luxe aangeschaft, omdat je daarmee ip-adressen aan mac-adressen kan koppelen.
De situatie bij mijn kennis zou dus moetenm worden: ADSL signaal komt binnen, gaat via de splitter naar het Linksys modem/router, waar hij alleen de router functionaliteit wil gebruiken. Van poort 1 op het Linksys modem naar de Wan poort op de ASUS, en daarvandaan, bedraad en onbedraad, netwerk sharen, en internet op.Hoe moet de Linksys geconfigureerd staan? En, hoe de ASUS? Heb al van alles geprobeerd, maar wat ik ook probeer, ik krijg het niet voor elkaar.
Inlog-gegevens op de Linksys neem ik aan, maar hoe dan verder? IP-adressen, gateways, DNS's en zo... help help help :)
Elke hulp wordt zeer op prijs gesteld.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:55

The Third Man

The Third Jellyfish

Doe het volgende:

Op Linksys DHCP server disabelen. Linksys aansluiten op Asus op de LAN-poort (Linksys is een gateway en dus geen WAN, pas de ADSL verbinding is naar een WAN). Asus configureren dat zijn LAN-IP-Range hetzelfde is als de Linksys (192.168.1.x standaard) maar dat zijn IP-adres natuurlijk anders is dan de Linksys, DHCP erop enabelen incl. de MAC-adresfunctie en configureer DHCP zo dat hij als Gateway en DNS het adres van de Linksys doorgeeft.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Het modem in bridge mode zetten. Op deze manier krijgt de router het externe IP adres en verricht deze het routeer werk.

Verwijderd

Topicstarter
Jammergenoeg ben ik een newbie, en heb ik totaal geen idee hoe het modem in - bridge mode - te krijgen.
Als ik de ASUS via de wan poort op de Asus verbind met poort 1 op de linksys, en in firefox ga ik naar 192.168.1.1 krijg ik in ieder geval de ASUS interface, en niet meer de Linksys interface. Maar verder dan dat kom ik niet, geen lokaal netwerk, en geen Internet verbinding.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:55

The Third Man

The Third Jellyfish

Ten 1e: lees voortaan nog eens je post door voordat je hem post want dan zie je dat nu onzin schrijft (ASUS via WAN op ASUS :? ).

Ten 2e: hang even de Linksys direct op je pc, ga dan naar 192.168.1.1 en stel daar in wat je op de Linksys moet instellen, vergeet dus ook niet een ander ip-adres in te stellen zodat hij niet meer dezelfde heeft als de Asus. Of je Chimo's methode of die van mij gebruikt maakt niet veel uit allen moet je bij Chimo's methode op de Asus dus instellen dat hij automatisch een ip-adres krijgt op de WAN-poort (dan sluit je dus de Linksys wel op de WAN-poort van de Asus aan. Hoe Bridge Mode moet staat NB in de handleiding dus bestudeer die voortaan eerst voordat je post)

Verwijderd

Topicstarter
Lekkere Kwal schreef op maandag 30 januari 2006 @ 18:51:
Ten 1e: lees voortaan nog eens je post door voordat je hem post want dan zie je dat nu onzin schrijft (ASUS via WAN op ASUS :? ).
Misschien moet jij ook goed lezen? :) Er staat namelijk: "Als ik de ASUS via de wan poort op de Asus verbind met poort 1 op de linksys" :) :)
Dus redelijk correct neem ik aan :)
Het gaat om een wag54g van ruim 2 jaar oud denk ik, een van de eerdere versies, en ik heb echt nergens iets van dat bridgen kunnen vinden in de manual. En, ik ben ook maar een goedwillende amateur, zoals we ooit allemaal eens zijn begonnen.... :)
En, internet doet het al via de linksys alleen, dus ik neem aan dat daar alle instellingen correct staan?

Verwijderd

Waarom gebruik je niet alleen de ASUS WL500G ?

Verwijderd

Topicstarter
Zou graag alleen de ASUS gebruiken, maar, ik heb een modem nodig. En, om aan alleen een modem te komen, zonder dat daar allerlei andere functionaliteit aan toe is gevoegd, zoals dus een router, probeer die nog maar eens te vinden :)
Pagina: 1