Toon posts:

Modem + wireless router: instellen NAT

Pagina: 1
Acties:
  • 422 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Sinds enige tijd zit ik met een vraag over het correct instellen van mijn modem+router. Ik wil namelijk voor Azareus en DC++ een poort correct instellen zodat NAT correct werkt.

Ik heb enkele instellen geprobeerd, maar zowel Azareus, DC++ en een portchecker zeggen dat ik een NAT-probleem heb. Wie kan mij helpen. Hieronder de situatie, ik heb een Speedtouch 546 modem, een wrt54g Linksys router een draadloze PC die hierop verbinding maakt. Ik heb de XP-firewall ook uitgezet.(kan ik aanzetten en dan moet ik hierin een UDP en een TCP-poort inzetten voor zowel Azareus en DC++)

netwerk

Afbeeldingslocatie: http://www.ehko.nl/IMAGES/wireless.jpg

Modem NAPT-instellingen
Afbeeldingslocatie: http://www.ehko.nl/IMAGES/network.jpg

Router, acces-instellingen
Afbeeldingslocatie: http://www.ehko.nl/IMAGES/router.jpg

Als ik bv. alleen voor de PC (192.168.1.101) een poort openzet in het modem en router, dan werkt het niet. Wat moet ik nog meer doen?

Welke poorten kan ik het beste gebruiken voor DC++ (standaard 1412) en voor Azareus?

Any help/ideas are welcome.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 11:49

Sosabowski

nerd

Je werkt met DHCP, weet je zeker dat je dus ook het juista adrs krijgt toegewezen? In dit soort situaties is het misschien handiger om een statich IP adres in te stellen op de WXP pc.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:09
Op de Linksys heb je netjes een portmap gemaakt, maar de alcatel probeer je met Upnp. Ik denk echt dat je op de alcatel ook de portmap zelf moet maken en upnp uitzetten.

Waarschijnelijk lukt upnp niet met 2 routers achter elkaar, maar eerlijkheids halve moet ik er bij zeggen dat ik geen ervaring met upnp heb.....

• Huneker
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-01 21:16
Zelf ongeveer de zelfde opstelling. Upnp in de modem werkte bij mij ook niet. Je moet idd ook een portmap maken in de Alcatel naar je router (dus naar 10.0.0.150) voor de poorten die je ook forward in je router.

• pleh
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 13:24
je moet eens proberen om in de speedtouch een server in te stellen, alles fwden naar je linksys.
en dan je linksys t laten regelen naar je pc.

pleh!

Verwijderd

Topicstarter
Huneker schreef op zondag 29 januari 2006 @ 17:00:
Zelf ongeveer de zelfde opstelling. Upnp in de modem werkte bij mij ook niet. Je moet idd ook een portmap maken in de Alcatel naar je router (dus naar 10.0.0.150) voor de poorten die je ook forward in je router.
Maar moet ik in mijn modem een poort openzetten zowel voor de router als voor mijn PC dus?

Nu heb ik alleen maar voor mijn PC een poort opengezet.,..

Damned....als ik ook nog 10.0.0.150 erbij wil zetten krijg ik deze melding:

ERROR: Unable to add the specified NAT entry !!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2006 17:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
IorGie schreef op zondag 29 januari 2006 @ 16:42:
Je werkt met DHCP, weet je zeker dat je dus ook het juista adrs krijgt toegewezen? In dit soort situaties is het misschien handiger om een statich IP adres in te stellen op de WXP pc.
Is zeker, is altijd .101

Of moet ik in mijn modem een poort openzetten voor mijn router, en in mijn router dezelde poort openzetten voor mijn PC?

Dus van hoog naar laag?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2006 17:08 ]

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04 21:24
ik moet zeggen dat ik het heel mooi vind, 2 locale ip-reeksen achter elkaar. maar die router gaat nu toch natten van locaal->locaal adres. hij moet eigelijk van locaal-> public :?

Verwijderd

Topicstarter
Meester_J schreef op zondag 29 januari 2006 @ 17:08:
ik moet zeggen dat ik het heel mooi vind, 2 locale ip-reeksen achter elkaar. maar die router gaat nu toch natten van locaal->locaal adres. hij moet eigelijk van locaal-> public :?
Kan er niets aan doen, kheb mijn netwerk gewoon hardwarematig aangesloten, Wep-enabled gemaakt en begonnen met downloaden.....

maar wat bedoel je met je antwoord? Dat ik in de router niet het IP van mijn PC inzet, maar het externe IP van het modem (of zoiets???)

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:09
Meester_J schreef op zondag 29 januari 2006 @ 17:08:
Zolang ze in een ander netwerk zitten kan de router routeren, is dus geen probleem.

Acidfreaky: op je alcatel moet je een portmap maken naar de linksys, dus niet naar 192.168.1.101 maar naar 10.0.0.150.
Op je linksys staat deze al door naar jouw pc.

Verwijderd

Topicstarter
canonball schreef op zondag 29 januari 2006 @ 17:16:
[...]

Zolang ze in een ander netwerk zitten kan de router routeren, is dus geen probleem.

Acidfreaky: op je alcatel moet je een portmap maken naar de linksys, dus niet naar 192.168.1.101 maar naar 10.0.0.150.
Op je linksys staat deze al door naar jouw pc.
Ok, ga ik proberen,

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:59
Stel de 546 in op bridge mode, of DHCP spoofing en laat de Linksys het routeer werk verrichten!
Pagina: 1