[JavaScript] unknown runtime error in IE?

Pagina: 1
Acties:

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 13:46
Ik ben bezig met een webapplicatie, en ik moet ergens een tabel vullen. Ik doe dat door een string te bouwen met daarin de HTML voor de tabel, en zet deze uiteindelijk via het innerHTML attribute. Dit werkt prima met Firefox, maar in IE krijg ik een "unknown runtime error" :(

code:
1
2
3
        var result = "<tr><td>Een tekstje</td></tr>";
        var resultTable = document.getElementById("routetable");
        resultTable.innerHTML = result;

De tabel staat alsvolgt in de HTML:
code:
1
2
    <table style="background-color: #ffffff; padding:0; margin:0; border-width:0;" id="routetable">
    </table>

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door ATS op 29-01-2006 16:06 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 22:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

innerHTML voor table Element Nodes is read-only. Dat is dus het probleem. Er is wel een How to build tables dynamically. Als je dat leest, weet je hoe je het beter aan kan pakken.

Alternatieve oplossing: voeg DIV in met DOM methodes appendChild of insertBefore. Plaats vervolgens met innerHTML de gehele tabel in de DIV. Verplaats vervolgens de tabel Element Node voor de DIV en verwijder vervolgens de lege DIV.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2006 17:19 ]

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 13:46
Had zojuist al zoiets gevonden... IE zuigt best wel. Anyway, door de tabel in een <div> te zetten en de hele tabel op te bouwen (dus <table> er voor en </table> er achter te zetten) werkt het wel.
Een wat duidelijker foutmelding zou wel welkom zijn...

[ Voor 21% gewijzigd door ATS op 29-01-2006 17:19 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant