[hp omnibook] fout

Pagina: 1
Acties:

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:55
ik wil mischien een laptopje kopen en heb wat leuks gevonden met een kapot iets(maar ja als ik het kan maken is het niet erg)

dit staat er in het bericht:

Hewlett packerd omnibook 4150 laptop petium2 366 MHz 4871 mb hardeschijf 256mb geheugen 15"' beeldscherm met cd speler
Hij heeft een storing start soms op met XP maar geeft dan aan na een paar minuten dat er iets niet goed is met de video kaart. Resourse conflict pci B:01 device:00 function:01
Heeft verder een beschadiging rechts boven het toetsen bord waar het beeldscherm aan vast zit daar is hij afgebroken
Voor reparatie of onderdelen doe een goed bod

is dit een driver probleem of hardware matig??

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je wilt serieus iets kopen van iemand die een dergelijke advertentie plaatst?

Dat terzijde, een melding van een dergelijk 'resource conflict' kan in mijn ogen alleen maar betekenen dat de videokaart een IRQ (of andere bron) toegewezen krijgt dat hij deelt met een ander onderdeel.
In dat geval betreft het een softwarematig probleem (BIOS/ACPI) dat gemakkelijk kan worden opgelost.

[ Voor 10% gewijzigd door Rone op 29-01-2006 16:12 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
SPEEDDRAGON schreef op zondag 29 januari 2006 @ 16:05:
ik wil mischien een laptopje kopen en heb wat leuks gevonden met een kapot iets(maar ja als ik het kan maken is het niet erg)

dit staat er in het bericht:

Hewlett packerd omnibook 4150 laptop petium2 366 MHz 4871 mb hardeschijf 256mb geheugen 15"' beeldscherm met cd speler
Hij heeft een storing start soms op met XP maar geeft dan aan na een paar minuten dat er iets niet goed is met de video kaart. Resourse conflict pci B:01 device:00 function:01
Heeft verder een beschadiging rechts boven het toetsen bord waar het beeldscherm aan vast zit daar is hij afgebroken
Voor reparatie of onderdelen doe een goed bod

is dit een driver probleem of hardware matig??
Heh..grappig..ik heb deze laptop (van exact deze advertentie) toevallig vandaag gekocht (voor 50 euro) ;-) Beetje een gok, want het lijkt inderdaad op een hardware probleem (grafische kaart o.i.d.). Ben nu net bezig met het troubleshooten..

I mentioned it once, but I think I got away with it.