Toon posts:

Van PC A op PC B afdrukken zonder netwerk.

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op school moeten met het programma utilboard werken maar door dat die software het niet goed doen op de school computers moet ik het maar op me laptop maken. Echter moet ik wel eens de zelfde dag het ook uitprinten van de docent, maar doordat ik geen toegang tot het netwerk heb met me laptop op school gaat dat niet.

Ik kan het wel op een usb stick zetten en dan openen op die computer maar probleem is dat programma elke keer vast loopt op die computers :( . Is er een tootlje waarmee ik naar een bestand kan printen in windows en dat weer afdrukken op een andere computer zonder dat de schaal verandert (wat ik inlever moet op de juiste groote zijn) ?
Op die school computer heb ik ook geen instalatie rechten waardoor ik geen photoshop kan instaleren of zo iets.

Verwijderd

afdrukken naar een pdf of of een bmp whatever? en dan dat afdrukken op andere computer.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 18:00
Afdrukken naar PDF en deze dan printen.

-

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Inderdaad. En als PDF niet de meest handige oplossing is voor je, kan je ook dezelfde printerdriver ook op je laptop kunt installeren en dan print to file doen. Het fysieke printen doe je dan door het resulterende bestand (vanaf de commandline) te kopieren naar de printer. Als het trouwens een PostScript printer is, is het nog makkelijker omdat dat bestand dan een PS file is waardoor je die gewoon kunt openen en printen met tools als Ghostview.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-08 20:59
op een laptop zit infrarood: zoek een mooie laserprinter op school met een irda oogje, en print de boel gratis uit. 8)

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-07 10:35
Gewoon de printer installeren als normaal, en dan bij Port moet je FILE: ofzo kiezen, of iets in de trend van "Print to file"
Daarmee print je dan naar een bestand, en dat bestand kun je dan echt laten uitprinten op zo'n schoolpc :)

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Verwijderd

Topicstarter
1)Ja, en als ik dat doe dan vraagt die waar het bestand moet worden opgeslagen bijv c:\test. Alleeen waarmee moet ik dan het bestand "test" (geen extensie) mee openen zodat ik hem kan afdrukken op computer B ?
En heb je excate de zelfde printer driver nodig ? (Ze hebben een color laser printen die windows niet stadaard ondersteund).

2)Infrarood,
Daar heb ik al aangedacht maar ze hebben jammer genoeg geen printers met infrarood :(

3)
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 16:08:
afdrukken naar een pdf of of een bmp whatever? en dan dat afdrukken op andere computer.
Dat is de beste oplosing aangezien arcobat reader nog wel goed draait op de school computers, ik heb even CutePDF gedwonload en hopelijk werkt dat goed zonder dat het de printe kwaliteit erg verslechtert of dat de schaal niet meer klopt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

1) extentie maakt niet uit (.prn is gangbaar), zoals gezegd gewoon kopieren of als PS ghostview, zelfde driver: ja, als geen PS printer wel al is ook dan dezelfde printerdriver wel handig.

3) pas op, als je er op precies de juiste schaal mee wilt werken is het nog vast wel wat probeerwerk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1