Toon posts:

[antigeluid] pieptoon wegwerken

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik zit hier tegenover een crt monitor die piept (waarschijnlijk omdat er iets aan de voeding mankeert) maar ik vraag me af of ik dit door een antigeluid kan wegwerken. het is volgens mij een vrij monotone pieptoon. als dit mogelijk is vraag ik me ook af hoe ik dit, (met software), op de computer, kan maken.

mvg bismarck

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 16:16

Bud_s

Team Anticimex & Lock

het geluid opnemen en in tegenfase afspelen

Verwijderd

Topicstarter
weet je dan ook hoe ik die tegenfase kan genereren?
heb ik daar bijf speciale software voor nodig?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Die monitor genereert die toon natuurlijk niet voor niets, ik zou er eens naar laten kijken. Ik snap niet dat je deze waarschuwing wilt gaan verhullen door een nieuw (anti)geluid?

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 16:07:
weet je dan ook hoe ik die tegenfase kan genereren?
heb ik daar bijf speciale software voor nodig?
Het probleem bij antigeluid is dat je een puntbron moet bestrijden met een andere puntbron. Ga er maar vanuit dat je in het beste geval een sweetspot kan crieeren waar het geluid het zachtste is. Heel misshcien als je een tweeter naast de bron (in de monitor) kan plaatsen, dat je een overall vermindering kan krijgen in volume.

Om nuttig te zijn moet je de timing van de afgespeelde toon overigens kunnen varieren in enkele delen van 1 golflengte van de afgespeelde toon. bij 1Hz zou je de timing willen varieren over stukjes van 0.5sec, liefst 0.1sec. bij 10kHz (waar de toon waarschijnlijk rondom zit) zit je dan dus op een factor 10.000 kleiner...

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Topicstarter
Roamor schreef op zondag 29 januari 2006 @ 16:10:
Die monitor genereert die toon natuurlijk niet voor niets, ik zou er eens naar laten kijken. Ik snap niet dat je deze waarschuwing wilt gaan verhullen door een nieuw (anti)geluid?
tja het betreft niet mijn eigen pc en zolang er niks aan gebeurt, zit ik tegenover een piep. (duurt nog wel een paar maanden denk ik)
Pagina: 1