Toon posts:

Onder Dos geen Harddisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van maxtor een andere harddisk gehad. Hard een 120 Gb en nu een 250 Gb. Nu herkent mijn bios de grote van de harddisk niet. Ziet maar 137 Gb. Logisch dus moet ik even het bios flashen. In de hoop dat het daarna wel lukt.

Moederbord is MSI K7T266 Pro2. Alle elco's zijn goed!.
Harddisk IDE Maxtor 133 250GB

Bij de handleiding van het flashen staat vermeld dat die niet van floppy mag. Dus heb ik eerst een partitie gemaakt van 50 Gb. Windows Xp Home erop gezet en toe de inhoud, zoals in de handleiding werd aangegeven, in een directory TEST gezet.

Floppy geformateerd en systeem erop gezet. Als ik nu de computer via flop opstart wordt de harddisk niet herkent. Echter start ik de floppy's van partitie magic of powermax (maxtor controle proggie) dan zien de proggies de harddisk prima. Is te testen enz. Sluit ik echter het programma af en ik ga dan op zoek naar C dan krijg ik een foutmelding. De bekende foutmelding dat drive niet te vinden is.

Alles geprobeerd maar ik durf niet van flop te flashen omdat dit in de handleiding staat.

Hoe kan ik toch via A drive opstarten en zorgen dat mijn harddisk gezien word????

Please help. Thxs alvast

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:47
Je partitie heeft zeer waarschijnlijk ntfs als bestandsysteem, en deze is door dos normaal gesproken niet benaderbaar. Dit is wel te omzeilen met ntfs drivers/utilities, maar 't makkelijkste is om gewoon vanaf de diskette te flashen. Als je normaal gesproken geen problemen met je diskette(station) dan is de kans klein dat dit net tijdens het flashen wel gebeurd. Flash zelf ook gewoon vanaf diskette.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt dat het een NTSF format is. Ik ga flashen van Flop

Thxs