Ik heb op dit moment een excel database met daarin zo'n 9000 records. Deze records verwijzen naast hun data gevende functie ook door naar een plaatje in een map. Deze map wordt samen met de database op een DVD gebrand. Echter als ik deze nu in een andere computer druk dan kan hij het pad niet lezen omdat ik, deels in onhandigheid, een absolute link heb gegeven naar het bestand. Nu ben ik er al uit dat het relatief moet zijn.
Alle 9000 links moeten van /Users/*gebruikersnaam*/DVD/Fotos/*.jpg naar Fotos/*.jpg. Echter hoe kan ik deze verandering snel doorvoeren voor alle 9000 records. In alle gevallen moet het voorste gedeelte eraf ( /Users/*gebruikersnaam*/DVD/ ).
Ik heb zelf al getracht mijn Excel boeken door te zoeken naar een oplossing hier kwam niets uit, ook de search van GoT mocht niets baten en ook de database van Microsoft, lichtelijk chaotisch als hij is, bracht niet iets zinnigs.
Weten jullie mogelijk nog iets?
Alle 9000 links moeten van /Users/*gebruikersnaam*/DVD/Fotos/*.jpg naar Fotos/*.jpg. Echter hoe kan ik deze verandering snel doorvoeren voor alle 9000 records. In alle gevallen moet het voorste gedeelte eraf ( /Users/*gebruikersnaam*/DVD/ ).
Ik heb zelf al getracht mijn Excel boeken door te zoeken naar een oplossing hier kwam niets uit, ook de search van GoT mocht niets baten en ook de database van Microsoft, lichtelijk chaotisch als hij is, bracht niet iets zinnigs.
Weten jullie mogelijk nog iets?
You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.