Toon posts:

Visual Studio 2005 professional installatie probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op MSDN en_vs_2005_pro_dvd.iso gedownload (3x zelfs). Ik mount vervolgens de image in d-tools en start de setup. Alles gaat goed tot het midden van de installatie en dan vliegt hij er uit met

[01/28/06,18:51:09] Microsoft Visual Studio 2005 Professional Edition - ENU: [2] ERROR:Error 1335.The cabinet file '_1833_RTL_x86_enu_DIA_SDK.cab' required for this installation is corrupt and cannot be used. This could indicate a network error, an error reading from the CD-ROM, or a problem with this package.

Dit terwijl ik de image tot 3x toe gedownload heb. Googlen levert mij veel mensen met het zelfde probleem op maar geen oplossing. Natuurlijk heb ik ook een rapport naar Microsoft gestuurd. Mensen met het zelfde probleem ondervinden dat de CRC check gewoon OK is en het dus geen corrupt image is.

Windows XP SP2
Visual Studio 2003 pro draaid gewoon en is geinstalleerd
.NET framework 1.1 en 2.0 zijn al aanwezig
Installeren zonder J# en C++ (die gebruik k niet) helpt niet, zelfde fout

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-04 03:50
Ik heb helaas geen oplossing, maar ik had het probleem ook met VS 2003 EE. Toen heb ik later ergens anders een andere image vandaan gehaald en die werkte wel goed. Ik denk dus dat er gewoon corrupte images in omloop zijn geraakt (nu weer dus).

Overigens heb ik zelf van Visual Studio geen Access-dingen geïnstalleerd, dus misschien dat het daarom goed ging nu. Misschien kun je proberen te installeren zonder Access e.d. en die later als component toe te voegen.

[ Voor 33% gewijzigd door Soultaker op 29-01-2006 16:27 ]

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je de image extract met isobuster en dan vanuit die folder installeert?

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik had hem idd ook geprobeerd te extracten met WinRAR en dat lukt, maar geeft het zelfde resultaat. Viel me ook op dat ik eerst een fout krijg in een cab van crystal reports, dit dus verholpen door die niet te installeren maar dan geeft hij een error in een common cab.

Hoe kunnen nou corrupte images in omloop zijn als ik em direct van MSDN haal?

Verwijderd

Ik zou eigenlijk zeggen. Spit je Microsoft DVD collectie eens door. Daar zit die ook tussen :)
Voor de rest zou je de file kunnen overslaan of vervangen door een versie die je ergens anders vandaan weet te halen. Of natuurlijk contact opnemen met Microsoft.

Als die file echt corrupt is (wat best mogelijk is aangezien ik dat ook enige keren ben tegengekomen :( ) kun je weinig anders doen.

• 3volution
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

3volution

tsja...

Ik heb zelf installatie-issues gehad met VS2005 op een VirtualPC image. Ook vage foutmeldingen waar geen touw aan vast te knopen was. Bleek later een kwestie van te weinig geheugen te zijn.

Misschien helpt het als je zo min mogelijk andere programma's services hebt draaien?
Pagina: 1