Toon posts:

[Vista] Netwerk Problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.350 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik ben al reeds aan het zoeken geweest op google/tweakers maar heb geen reden noch oplossing voor mijn probleem gevonden.

Ik heb gister Windows Vista, Build 5270 geinstalleerd. Dit is geheel zonder problemen verlopen en de drivers zijn ook allemaal naar behoren geinstalleerd.

Ondans dit ondervindt ik toch problemen met het netwerk. Ik kan geen andere computers in het netwerk benaderen (wel via lokaal IP, niet via Servernaam) en internet is de ene keer wel, de andere keer niet beschikbaar.

De computer waarop Vista geinstalleerd is beschikt over een netwerkkaart welke is verbonden met een 100 mb Switch. Onder Windows XP, 2000 en 2003 verder nog nooit dit probleem gehad.

Iemand misschien een idee waar dit aan kan liggen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

goh wat geef je toch veel info (hint: machine specs).

Sorry, mijn glazen bol is voor RMA gegaan vrijdag.
Je zal dus iets meer moeten vertellen dan wat je nu doet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

als je ergens een dns hebt draaien zal het wel werken, jij bedoelt smb browsing en geen idee hoe dat werkt onder vista.
Zoek je hosts files op en maak daar entries voor elke machine in het netwerk?

@hierboven: ik zie even niet in wat machine specs uitmaken in deze, als je niks te zeggen hebt zeg dan niks?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2006 15:22 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 15:21:
@hierboven: ik zie even niet in wat machine specs uitmaken in deze, als je niks te zeggen hebt zeg dan niks?
Wat dacht je van netwerkkaart met brakke drivers?
als je ergens een dns hebt draaien zal het wel werken, jij bedoelt smb browsing en geen idee hoe dat werkt onder vista.
Als daar gewoon nog NetBT voor wordt gebruikt wordt moet je met nbtstat gewoon de info nog kunnen zien.
Zoek je hosts files op en maak daar entries voor elke machine in het netwerk?
8)7
Daar heb je DNS nou juist voor.

[ Voor 42% gewijzigd door alt-92 op 29-01-2006 15:32 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
System Specs:

- Moederbord: Epox 8KDA3+.
- CPU: AMD Athlon 64+, 3,8 Ghz.
- Mem: 2048 MB
- LAN: 1 Gb Ethernet netwerk functies van de Cicada CIS8201 Gigabit Ethernet PHY (onboard).

Netwerk Specs:

Dual Wan Router Hawking, DHCP Enabled. DHCP Range: 10.0.0.x
Mailserver: Windows 2000, 10.0.0.4, 10.0.0.5, 10.0.0.6
Backupserver: Windows 2003, 10.0.0.3
HP LaserJet: 10.0.0.7

---> Switch 10/100 MBit.
Gebruikers PC 1, Windows XP + SP2, 10.0.0.11
Gebruikers PC 2, Windows Vista DHCP.

Wanneer ik inlog onder zijnde administrator heb ik geen internetverbinding, laat staan contact met het netwerk. Nadat ik de Hibernate modus heb gebruikt heb ik wel verbinding met het netwerk, kan internetten maar andere pc's benaderen is onder hostname niet mogelijk..... Onder XP, 2003 en 2000 is dit laatste wel mogelijk.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 16:00:
Wanneer ik inlog onder zijnde administrator heb ik geen internetverbinding, laat staan contact met het netwerk.
Ook geen ping e.d.?
Nadat ik de Hibernate modus heb gebruikt heb ik wel verbinding met het netwerk, kan internetten maar andere pc's benaderen is onder hostname niet mogelijk.....
Ik zou het eens proberen met een andere netwerkkaart (tijdelijk even roven van een andere PC) om te zien of het aan die onboard ligt.
Ik kan me zo voorstellen dat deze moeite heeft met initializeren, als ie na een S3 (hibernate) wake-up wel iets meer doet.

[edit]
Epox heeft wat Beta drivers staan voor Vista, heb je deze ook gebruikt nu?

http://www.epox.nl/downlo.../products/?product_id=294

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 29-01-2006 16:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels de machine opnieuwe geinstalleerd. Met de juiste beta drivers heb ik wel gewoon internet maar netwerkbezoekjes blijven helaas onmogelijk via \\Machinenaam.

Pingen naar machninenaam is eveneens onmogelijk. Onder XP werkte dit altijd toppie.

Heb een andere Realtek kaart geprobeerd en een Asus WiFi kaartje. Zelfde problemen.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 20:19:
Heb inmiddels de machine opnieuwe geinstalleerd. Met de juiste beta drivers heb ik wel gewoon internet maar netwerkbezoekjes blijven helaas onmogelijk via \\Machinenaam.

Pingen naar machninenaam is eveneens onmogelijk. Onder XP werkte dit altijd toppie.
Ping @ ip van je server?
Gezien je netwerk (staat er ook DNS en DHCP te draaien?) moet je in ieder geval met een nslookup nameresolving kunnen testen.

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:24
DNS probleem lijkt me zo. Configureer DNS correct op die windows server en laat je clients zichzelf registeren bij die DNS server. En zorg ervoor dat je dus die server insteld als de DNS server voor je clients....

Ik denk dat nu je clients de router als DNS server bekijken?

Zoniet dan kan het een Vista bug zijn offcourse... Beta's zijn (bijna) altijd ranzig

Verwijderd

Topicstarter
Dat pingen op IP is geen enkel probleem. Enkel de hostname omzetten en het bedoeken van de andere machines binnen het netwerk, dmv \\Machinenaam is geheel onmogelijk.

ping 10.0.0.4

Pinging 10.0.0.4 with 32 bytes of data:

Reply from 10.0.0.4: bytes=32 time<1ms TTL=128

Ping statistics for 10.0.0.4:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Average = 0ms

DHCP Wordt gedraaid door de router.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Doe een ipconfig /all op die Vista doos?
En gebruik je Active Directory of heb je enkel je servers in Workgroup staan, zonder DNS?

Windows DNS server is sowieso stukken beter dan welke routerDNS dan ook.... dat zijn allemaal simpele forwardertjes die een beetje cachen.

[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 29-01-2006 20:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Windows IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : Arjan
Primary Dns Suffix . . . . . . . :
Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid
IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No
System Quarantine State . . . . . : Not Restricted

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : NVIDIA nForce Networking Controller
Physical Address. . . . . . . . . : 00-04-61-75-7E-45
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::204:61ff:fe75:7e45%8 (Preferred)
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 10.0.0.16 (Preferred)
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Lease Obtained. . . . . . . . . . : Sunday, January 29, 2006 6:21:53 PM
Lease Expires . . . . . . . . . . : Monday, January 30, 2006 6:21:52 PM
Default Gateway . . . . . . . . . : 10.0.0.1
DHCP Server . . . . . . . . . . . : 10.0.0.1
DNS Servers . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1
fec0:0:0:ffff::2%1
fec0:0:0:ffff::3%1
10.0.0.1
NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Disabled

Ik draai geen DNS op een van de servers vanwege het feit dat dit conflicten veroorzaakt heeft in het verleden.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Disabled

tja dan werkt je browsing mechanisme niet (=network neighborhood) ;)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost, wanneer ik zelf iets share kan ik de rest schijnbaar ook ineens allemaal aan :-).

Allemaal bedankt voor het meedenken.

Verwijderd

Wie kan mij vertellen hoe ik die netBIOS aan moet zetten, want ik heb hetzelfde probleem als Hames vertelde...zit nu met een Vista waar ik t netwerk (en dus internet) nie mee op kan... |:(

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
netbios heb je niet nodig om te internetten jij hebt dus een ander probleem

post je ipconfig eens

A wise man's life is based around fuck you

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Morales open eens een eigen topic met veeel meer informatie dan je nu geeft? Dit topic is al erg oud, en gaat over een build die veel ouder is dan de build die je nu draait.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1