Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SMD naar normale pinout

Pagina: 1
Acties:

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05:23

Ibex

^^ met stom.

Topicstarter
Ik was net een uurtje zoet met 15 van de 28 pinnetjes van een SMD chip te solderen. Ik wou een koperdraadje aan elk pinnetje solderen, om deze dan op hun beurt in een normaal chipvoetje te solderen. Dit zodat ik de SMD component op een normaal breadboard kan gebruiken.

Je hoort me wel al aankomen; er is bij het solderen 1 pinnetje afgebroken. Resultaat, de chip is voor de vuilbak, en ik ben een uur voor niets in de weer geweest :r.

Nu, her en der zie je mensen die hun SMD component op een printplaatje solderen, waarvoor er reeds baantjes zijn geetst. Die baantjes lopen dan naar een reeks pinnetjes. Het geheel prik je dan zo op een breadboard :). Nu, ik kan wel printplaatjes maken door baantjes met een etsvaste stift op een plaatje te tekenen, maar helaas niet zo nauwkeurig dat ik het kan gebruiken voor SMD componenten.

Echter, er moeten vast wel mensen geweest zijn die zulke printplaatjes met de computer hebben ontworpen en deze layouts hebben gedeeld met andere mensen. Als ik zo een mooi computerontwerp heb, kan ik het wel aan een vriend geven die wel het materiaal heeft om printplaten te belichten :).

Ik heb al proberen zoeken, maar aangezien ik de namen niet weet van al die soorten chiplayouts, heb ik nog niets deftigs gevonden. Iemand die me aan zo een printplaatlayoutje kan helpen?

Ik zoek dus zo een convertor printplaat voor een chip van 2 maal 14 pinnetjes. De chip is ongeveer 1 cm lang, en een pinnetje zal ongeveer een halve mm dik zijn :).

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.logicalsys.com/prodpics/sod3sm18-28.jpg

Zoiets dus, maar dan gewoon de layout van zo een printplaatje, het etsen kan ik zelf wel (laten doen). Ik wil geen 20 euro ofzo betalen voor zo een ding.

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Wat voor IC is het? In de datasheet staan altijd de verschillende verpakkingen inclusief namen. Er zijn veel SMD types. Een makkelijke manier om zo'n print te maken is in bijvoorbeeld Eagle een willekeurig IC te zoeken met dezelfde pinnen, en een DIP versie daarvan. Beide ICs in een schema zetten en de overeenkomstige pinnummers verbinden, dan een boardje ervan maken.

[ Voor 52% gewijzigd door madwizard op 29-01-2006 14:56 ]

www.madwizard.org

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Topicstarter
Goed idee. Ik ga even aan de slag.

Weet je toevallig het verschil tussen DIL28-3, DIL28-4 en DIL28-5. Ik zie hier in eagle dat de pinout breder wordt, maar hoeveel breder wordt zoiets dan? Welke heb ik nodig om het geheel in een standaard breadboard te laten passen?

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Voor zover ik weet is dat de dikte van het zwarte deel in 0.1" (DIL28-3 heeft 0.3" breedte). De pinnen staan dan nog 0.1" extra uit elkaar, DIL28-3 heeft dus tussen de pin-rijen 0.4". Breadboards hebben tussen de gaten 0.1" afstand dus alle DIL28 versies passen er gewoon in, omdat het altijd een veelvoud daarvan is.

edit: Hmm zou ook kunnen dat die 0.3" de afstand tussen de pinnen is, en dan 0.4" als maximum (schuin gebogen). Er zijn wel specificaties te vinden hoor maar ik weet iig dat ze allemaal passen in een breadboard.

[ Voor 30% gewijzigd door madwizard op 29-01-2006 15:15 ]

www.madwizard.org

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

op Casejunkies.com staat geloof ik een tutorial over hoe je zelf van die verloopstukjes maakt.
Bart Banaan had daar geloof ik een setje extreem kleine chipjes, en heeft die met wat hele dunne draadjes op een stukje printplaat gezet en dat printplaatje voorzien van pinnetjes zodat de chip op een normale print gezet kan worden.

ik zal even voor je zoeken.

edit:
hiero: http://www.casejunkies.co....php?upn=010001&hl_id=217

[ Voor 10% gewijzigd door McKaamos op 29-01-2006 15:20 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Topicstarter
Het was zoiets wat ik reeds had geprobeerd. Enkel lukt het me niet die draadjes aan de pinnetjes te solderen. Die dingen zijn zooo delicaat dat er bij het minste reeds een pinnetje is afgebroken.

Ik ben nu bezig in eagle. Echter, wanneer ik wil afdrukken, print hij de naam en de "rand" van de chip er ook bij, wat niet de bedoeling kan zijn. Ik heb immers enkel de contactpunten en de draden nodig. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de "rand" van de chip en de naam enzo weg gaan?

• LWY
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-07-2022

LWY

= Louie

Ibex schreef op zondag 29 januari 2006 @ 15:44:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de "rand" van de chip en de naam enzo weg gaan?
View -> Display/Hide Layers en vervolgens alle layers uitzetten die je niet geprint wilt hebben.

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Topicstarter
http://users.pandora.be/ibex/print.pdf zou het moeten wezen :). Bedankt voor de hulp :D.

Pagina: 1