Toon posts:

MSN - Langzame Bestandsoverdracht

Pagina: 1
Acties:
  • 819 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mede tweakers,

ik heb een vraagje met betrekking tot MSN. Als ik via msn bestanden verstuur naar anderen, dan komt het vaak voor dat de snelheid bij de 20 kb/s ligt. Dit terwijl ik een upload heb van 1 mbit.

Als ik een bestand naar iemand stuur die een breedband abbonoment heb dan gebruikt hij mijn volledige upload, en ook als ik van iemand download met een breedband abbonoment kan ik downloaden met de snelheid van zijn upload.

Maar als ik echter een bestand download/upload van/naar iemand met een adsl verbinding, gaat dit langzaam. Ook komt er soms een snelheid van 1 kb/s voor... ]

Ik heb ook het volgende al geprobeerd:
- Firewall uitgezet (beide kanten, mijn computern en die van de andere)
- Poorten geforward ( 6891- 6900 )

Ik ben door middel van de Wanadoo livebox verbonden met het internet.

Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen hoe ik de maximale upload / download eruit kan halen.

Met vriendelijke groet,

Samad.

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-08 20:59
ik heb me er ook al eens in verdiept, en volgens mij komt het erop neer dat zolang je NAT gebruikt, en je router geen UPNP ondersteund, het nooit gaat werken. :(

[ Voor 98% gewijzigd door Meester_J op 29-01-2006 14:44 ]

Verwijderd

hmmm ik weet niet veel van routers enzoo...
maar ik heb precies hetzelfde probleem als Samad..
Ook al het voorgaande geprobeeerd..
maar ik zou niet weten wat UPNP ofzoiets is...

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:45
Het kan zijn dat er programma's aanstaan (zoals een auto-update of een downloadclient) waardoor een gedeelte of alle down- en/of uploadsnelheid van jou of degene met wie je bestanden wilt uitwisselen gebruikt wordt. Zet daarom alle programma's uit die van jouw internetverbinding gebruik maken, behalve MSN natuurlijk. Kijk op de website van jouw internetprovider eens welke up- en downloadsnelheid je in theorie maximaal kan behalen. Degene met wie je bestanden wilt uitwisselen moet dat ook doen, zodat jullie de snelheden kunnen vergelijken. Als je een ADSL-verbinding hebt, wordt je down- en uploadsnelheid beperkt door de afstand tussen je router en de telefooncentrale. Deze afstand kan niet meer dan 3 km bedragen. Het kan ook zo zijn dat je snelheid beperkt wordt door routerinstellingen.
Ik heb niet zoveel verstand van dit onderwerp, maar ik doe wat ik kan :).

By the way, het is abonnement ;)
Meester_J schreef op zondag 29 januari 2006 @ 14:44:
ik heb me er ook al eens in verdiept, en volgens mij komt het erop neer dat zolang je NAT gebruikt, en je router geen UPNP ondersteund, het nooit gaat werken. :(
Uitleg AUB.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 14:50:
hmmm ik weet niet veel van routers enzoo...
maar ik heb precies hetzelfde probleem als Samad..
Ook al het voorgaande geprobeeerd..
maar ik zou niet weten wat UPNP ofzoiets is...
UPNP staat voor Universal Plug'n'Play.
Dit protocol kan via je lokale LAN communiceren met je router (mits de router het ondersteunt) om zo dynamisch poorten te openen en te sluiten.
Dus stel dat MSN via UPNP aan je router vraagt om een bepaalde instelling, dan gaat dat dus helemaal vanzelf.

Lang niet alle routers kunnen overweg met UPNP. Meestal alleen de wat duurdere.

Ik heb trouwens ook vaak dat versturen via MSN nogal traag is, behalve wanneer de doelPC niet achter een router hangt of de doelPC bij dezelfde provider zit...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07-2025
Poorten volgens mijn speedtouch modem:
TCP 1863 - 1863 1863 - 1863

TCP 6891 - 6900 6891 - 6900

Any 6901 - 6901 6901 - 6901

Na deze poorten geopend te hebben heb ik er zelf gelukkig geen last meer van ;)

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02-2025

MarElo

Ik zie je wel!

Dat het meestal langzaam gaat komt omdat het meeste verkeer via de MSN servers gaat en niet rechtstreeks van jou naar de ander.

• Meester_J
ga maar eens in de search graven op :msn + poort
iedereen heeft er wel een mening over.
ik heb het in ieder geval nog niet aan de praat gekregen op mijn cisco router. (die dus geen UPNP ondersteund) ook niet at het openen van de goede poortreeks met een static NAT.
Het makkelijkst is het als je kabel internet hebt waarbij je pc dus een public ip heeft.

Verwijderd

ik en Samad hebben zelfde provider we hebben dinge naar elkaar gestuurd enzo..
maar toch 20 kb p/s.....

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 15:00:
maar toch 20 kb p/s.....
das iig al meer dan wat ik haal... 512Kbits up, haal vaak maar rond de 2kbyte per seconde.

• Valor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:33

Valor

yummie spam

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 15:00:
maar toch 20 kb p/s.....
Zoals hier boven al staat beschreven. Het gaat dan via een van de MSN servers. Doe je niks aan. Ja een beter router kopen :P

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 10:12
MarElo schreef op zondag 29 januari 2006 @ 14:59:
Dat het meestal langzaam gaat komt omdat het meeste verkeer via de MSN servers gaat en niet rechtstreeks van jou naar de ander.
Ik denk dat dat niet waar is...
Probeer maar eens op 2 pc's binnen 1 lan, een flinke file te sturen naar de andere pc. Je zult dan merken dat er een directe verbinding wordt gemaakt tussen de 2 msn's.
De overdracht gaat dan met 10/100/1000mbit/s en echt niet met je internetsnelheid....

• Meester_J
het probleem is al meerdere keren ter sprake gekomen. het komt er op neer dat de 2 gebruikte pc's een directe verbinding gaan proberen te maken. msn stuurt echter het ip van de pc mee, en dat is een locaal ip. Er kan dus nooit een directe verbinding gemaakt worden. (zolang je NAT gebruikt)
vervolgens gaat hij als noodoplossing het bestand via het textkanaal versturen, en dat kan wel eventjes duren....

Verwijderd

msn gesprekken gaan over de server van msn ( ip bescherming. )
als je bestanden gaat zenden dan maakt ie een directe verbinding met de andere.

hiervoor zullen vast wat poorten moeten worden geopent in je router.
verdiep me hier niet in want ik zet gewoon snel een ftp server aan.
en heb gelijk volle speed. ( en ja zelfs dames weten hoe te werken met ftp. internet explorer :+ )

Verwijderd

Valor schreef op zondag 29 januari 2006 @ 15:04:
[...]Doe je niks aan. Ja een beter router kopen :P
Ik denk dat een betere router niet helpt. Als je router gen UPnP ondersteund, dan is het effect volgens mij hetzelfde als je de instellingen handmatig in je router aanpast.
Stel dat een trojan ook UPnP-technieken aan boord heeft, dan kan deze zo de instellingen van je router aanpassen... lekker is dat :s

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 15:26:
[...]

Ik denk dat een betere router niet helpt. Als je router gen UPnP ondersteund, dan is het effect volgens mij hetzelfde als je de instellingen handmatig in je router aanpast.
Stel dat een trojan ook UPnP-technieken aan boord heeft, dan kan deze zo de instellingen van je router aanpassen... lekker is dat :s
das idd het nadeel van UPNP... tis niet erg veilig...

• Meester_J
het handmatig poorforwarden != UPNP. anders had het bij iedereen wel gewerkt inmiddels, niet?

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-07 10:35
MSN FileTransfers zijn sloom omdat ze via Microsoft servers gaan.
Als je een directe verbinding hebt met het internet, en de andere persoon ook, dan zit er vanaf versie 7 een functie in om directe verbindingen toe te laten. Volgens mij staan ze bij options -> Security onder "Allow me to connect directly to my contacts when sending messages".
Deze is grijs als MSN geen directe verbinding kan aanleggen.

Om een directe verbinding voor MSN mogelijk te maken, moet je een UPnP router hebben, port-forwarding wordt volgens mij niet ondersteund. Om te zien of MSN je router als UPnP herkend kun je bij "Connection" kijken, als je daar op "Refresh" drukt gaat ie voor je uitzoeken.
Bij mij staat er bijvoorbeeld:
"You are directly connected to .NET Messenger Service.
You are connected to the Internet through wired network connection.
You are connected to the Internet through a non-UPnP port restricted NAT. (Administrator)"

Als je die zo ver krijgt dat ie aangeeft dat je WEL UPnP hebt zit je volgens mij goed :)
Maar dan moet die ander dat ook hebben, anders heeft het geen zin :(

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat betekent dus dat als ik die UPNP niet aan de werk krijg ik niet een snelleren bestandsoverdracht kan krijgen.

En ik heb meestal alleen msn aan dus overige programma's zijn uit. Het kan dus niet aan het internet zelf liggen.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-08 07:25
Waarom zet je geen FTP server op als je veel bestanden te versturen heb?
Bestandsoverdracht via MSN is als een document maken in MSPaint. Et kan, maar vraag je niet hoe.
FTP \o/

[ Voor 3% gewijzigd door _eXistenZ_ op 29-01-2006 16:38 ]

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

Topicstarter
Een FTP-server maken is wel leuk, maar wat als ik een bestand moet krijgen.

Hoe maak je trouwens een FTP-server, iemand een goede link?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2006 18:35 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 18:35:
Een FTP-server maken is wel leuk, maar wat als ik een bestand moet krijgen.

Hoe maak je trouwens een FTP-server, iemand een goede link?
dan kan die persoon naar je toe uploaden... simpel toch?

en een goede FTP server is Bulletproof FTP Server.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dats wel handig ja, maar ik bedoel als diegene niet veel weet van computers. Dan is msn wel handig, want anders moet ie een ftp-client downloaden enzovoort.

Bedankt voor je tip.

• _eXistenZ_
Tja, als iemand niks weet van computers, moettie de zaak uittypen en per post sturen...
Misschien een beetje kort door de bocht, maar FTP is gewoon een hele goeie - zo niet de beste - manier om bestanden over te sturen. Je kan dan er imho best wat moeite in stoppen om te leren hoe het werkt, het is niet moeilijk, enkel op de knopjes drukken. Zelf host ik een FTP server met Bulletproof FTP Server, waar andere mensen dus heen kunnen connecten, en connect naar andere servers met FlashFXP (Dat heet dus een client).

Verwijderd

Topicstarter
Mee eens.

Ik heb nu dus ook een Bulletproof Server opgezet. Alles klopt ik kan naar mezelf connecten, maar alleen met me lokale ip. Wil ik met me algemene ip ofzoiets connecten gaat dat niet, anderen kunnen dus niet connecten.

Ik moet iets met poort 21 forwarden. Heb ik gedaan, maar krijg nog steeds het probleem dat hij niet kan connecten.

Er staat wel connecting to blabla, dan staat er connected dan staat er ineens failed.

Hulp?

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Haha, beetje om het probleem heendraaien ;)

Maar MSN is echt een ramp qua filetransfers, met UPNP of zonder. Bij sommigen werkt het zonder problemen, bij anderen weer niet. Ik bijvoorbeeld, heb 20 seconden lang mijn maximumsnelheid (100kbyte/s up), en daarna zakt het ineens *klap* terug naar 1kbyte/s. Als ik mijn PC direct aan de modem hang, heb ik het ook. Ik vind het nog steeds jammer dat het zo klote werkt, qua filetransfers werkte de oude MSN altijd beter..

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

McKaamos schreef op zondag 29 januari 2006 @ 15:27:
[...]

das idd het nadeel van UPNP... tis niet erg veilig...
Bronvermelding?

Het aanpassen van je modem is alleen voor het doeleind waarvoor je het op dat moment gebruikt. Niet meer en niet minder. Als je dat al niet meer veilig vindt dan kun je UPNP nog uitschakelen zodat je alles handmatig altijd aan of uit moet zetten.

Daarnaast kun je "directe connectie" uit en aanschakelen in MSN. Indien je dit uitzet gaat het via de MSN servers. Maar als je het BEIDE aan hebt staan gaat het sneller.

PS: In MSN 8.0 (WIndows live messenger) is er ook een optie om een volledige directory te sharen. Best handig om dan je C:\ schijf te sharen. :) :)

[ Voor 69% gewijzigd door bolke op 30-01-2006 09:32 ]

http://www.hroling.nl

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

bolke schreef op maandag 30 januari 2006 @ 09:27:
[...]

Bronvermelding?

Het aanpassen van je modem is alleen voor het doeleind waarvoor je het op dat moment gebruikt. Niet meer en niet minder. Als je dat al niet meer veilig vindt dan kun je UPNP nog uitschakelen zodat je alles handmatig altijd aan of uit moet zetten.

Daarnaast kun je "directe connectie" uit en aanschakelen in MSN. Indien je dit uitzet gaat het via de MSN servers. Maar als je het BEIDE aan hebt staan gaat het sneller.
http://www.securityfocus.com/infocus/1548
http://www.windowsitpro.c...rticleID/23721/23721.html
http://www.sans.org/resources/malwarefaq/win_upnp.php

• DoomSayerSantos
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-08 19:39
Als je wilt beginnen met FTP servers kan ik je best Serv-U aanraden.
Gebruik dit al jaren echt een prima server.

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Filetransfer via msn is idd erg slecht.

Ik down/upload ook maar met 1~5 kb/s en via ftp haal ik 100kb/s Up en 30kb/s down (geen prof i-net abbo) Maar dat gaat wel sneller dan msn.

Als je beide Skype gebruikt, kan je daar ook een filetransfer doen. Dit gaat stukken sneller en ik heb wel een een filmpje naar iemand gestuurd van 33MB in 10 minuten!

Het is natuurlijk een eigen keus wat je wil met bestanden verzenden, maar er zijn ook genoeg alternative :)

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:27

MeNTaL_TO

The future is not set

SwornEnemy schreef op maandag 30 januari 2006 @ 09:43:
Als je wilt beginnen met FTP servers kan ik je best Serv-U aanraden.
Gebruik dit al jaren echt een prima server.
Nadeel van Serv-u is dat het veel in de scene gebruikt wordt en er een hoop exploits voor zijn. Ik gebruikte daarna Warftp, maar die heeft soms rare dingen met connecties en ben nu overstapt op G6.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• _eXistenZ_
Over hulp gesproken, je moet in je router poort 21 forwarden naar je interne ip, port 21.
Zo moet ik hier port 21 --> 192.168.1.13 port 21.
Je interne ip kan je vinden door start-->cmd en dan ipconfig te typen.

• question
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-08 21:58
ik heb ook gewoon 1mbit up en de juiste poorten geforward zonder resultaat. als ik thuis ben ga ik die connectiontest eens draaien..

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Niet specifiek Wanadoo Livebox probleem, maar voor de TS:

[rml][ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel VIII)[/rml]

Hier had je ook al een antwoord op je vraag kunnen vinden, ff beter zoeken in het vervolg.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Eerste link: last updated February 20, 2002
Tweede link: January 10, 2002
Derde link: Geen datum.
4 jaar oude informatie. Als je je machine/informatie niet up-to-date houdt is alles onveilig.

Tool om je UPNP hardware scannen http://www.securiteam.com/tools/5YP0320GAA.html

Alle software paketter hebben zo nu en dan bugs. Ook MSN zelf. Dus UPNP is daar geen uitzondering op. Vulnerability is vaak een tijdelijk probleem. Deze worden bijna altijd met updates verholpen.

Het opzetten van een FTP server is veel minder veilig. Ook met de allernieuwste software. In het FTP protocol gaan je wachtwoorden in clear-text over Internet. Kun je zo onderscheppen. Ik zou zelf geen FTP server neerzetten maar een SCP server (OpenSSH icm SCP), De nieuwere FTP-clients kunnen daar gewoon mee omgaan.

[ Voor 31% gewijzigd door bolke op 30-01-2006 13:26 ]

http://www.hroling.nl

Verwijderd

Topicstarter
LoneGunman schreef op maandag 30 januari 2006 @ 11:12:
Niet specifiek Wanadoo Livebox probleem, maar voor de TS:

[rml][ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel VIII)[/rml]

Hier had je ook al een antwoord op je vraag kunnen vinden, ff beter zoeken in het vervolg.
Sorry, maar dat slaat nergens op. De vraag was met betrekking tot MSN en niet met betrekking tot de livebox of wanadoo...

Beter lezen maat...

En euhm dat poort forwarden voor die ftp heb ik dus gedaan, maar hij geeft : connection failed.
Lokaal connecten naar de server werkt wel prima.

Dus er is iets mis met de forwarding, iemand die de livebox heeft en dit weet?

Alvast bedankt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2006 14:15 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:13

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 14:14:
[...]

Sorry, maar dat slaat nergens op. De vraag was met betrekking tot MSN en niet met betrekking tot de livebox of wanadoo...

Beter lezen maat...

En euhm dat poort forwarden voor die ftp heb ik dus gedaan, maar hij geeft : connection failed.

Alvast bedankt.
Je kan vanaf je pc niet je eigen public IP benaderen, als je router dit niet ondersteund. Zoek hier maar ff op in de search.
En bovenstaande slaat wél ergens op, want in dat topic wordt ditzelfde probleem besproken.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 14:14:
[...]

Beter lezen maat...
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 14:33:

[..]

Ik ben door middel van de Wanadoo livebox verbonden met het internet.
Gelukkig heeft MSN niks te maken met je router of internetverbinding 8)7

Ook duidelijk uitgelegd in het topic dat ik noemde. Had je nou eens gezocht op 'msn livebox wanadoo' dan was dit het eerste resultaat geweest, en het derde als je gezocht had op 'ftp livebox wanadoo'. En iets vriendelijker reageren is ook toegestaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ja jullie hebben gelijk,
maar toen wist ik eigenlijk niet dat het zozeer met me livebox te makan had.

PS: Mag een slotje op de topic.
Pagina: 1