Ik heb met php een sessie gemaakt.Het sessie id geef ik door aan verschillende bestanden. De sessie bevat een object die dat bevat. Deze is alsvolgt gemaakt in de index.php:
en wordt opgehaald: (andere php-file)
nu krijg ik de fout:
Met php 5 werkt dit wel, met php 4.3 niet. Is het zo dat php 4 nog iets extra vereist (casten??) kan kan php 4 dit sowieso niet?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <?session_start();?> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> <html> <head> <title>De Altijd Blauw Network Spoofer</title> </head> <? include "browser.php"; $d= new Browser(); $d->setIP("test"); $sesid=session_id(); $_SESSION["browseobj"]= $d; |
en wordt opgehaald: (andere php-file)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <?$sesid=$_REQUEST["sesid"]; session_id($sesid); session_start();?> <html> <head> <title>De Altijd Blauw Network Spoofer</title> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style1.css"> </head> <body> <? include "browser.php"; include "dbase.php"; $browseobj=$_SESSION["browseobj"]; $base=new Dbase(); $base->connect(); $ip=$browseobj->getIP(); |
nu krijg ik de fout:
dat is dus de regel: $ip=$browseobj->getIP();Fatal error: Unknown(): The script tried to execute a method or access a property of an incomplete object. Please ensure that the class definition <b>browser</b> of the object you are trying to operate on was loaded _before_ the session was started in /var/www/html/samba/menu.php on line 19
Met php 5 werkt dit wel, met php 4.3 niet. Is het zo dat php 4 nog iets extra vereist (casten??) kan kan php 4 dit sowieso niet?
[ Voor 12% gewijzigd door elgringo op 29-01-2006 14:10 ]
if broken it is, fix it you should