[Diablo II] Rare verkleuringen in het beeld

Pagina: 1
Acties:

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Topicstarter
Ik heb gisteren Diablo II gekocht, en het op 2 pc's geinstalleerd. Op één van de twee heb ik problemen: rare verkleuringen in het beeld die het spelen onmogelijk maken.

Afbeeldingslocatie: http://img64.imageshack.us/img64/8567/diabloartis2pt.png

Deze verkleuringen komen pas na een aantal minuten, en gaan ook niet meer weg. Ze worden zelfs steeds erger.

Specs van de probleemPC:
Pentium 4 2,0@2,6 GHz
768MB RAM
Aopen 6800LE @ 12 pipelines 6 shaders
ASUS P4B533
DVD speler van LG, en een NEC 3540

Andere PC:
Compaq mobo (DESKPRO)
Intel Celeron 733
Intel graphicks card (32 MB)
ASUS CD speler

Zoeken naar Diablo II artifacts leverde niets op, zowel op google als op GoT, misschien weet iemand een betere zoekterm?

Weet iemand hoe dit op te lossen is?

[ Voor 13% gewijzigd door marcieking op 29-01-2006 13:46 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12 15:47
probeer eens je videokaart niet over te klokken...
probleem opgelost

Verwijderd

marcieking schreef op zondag 29 januari 2006 @ 13:44:
Ik heb gisteren Diablo II gekocht, en het op 2 pc's geinstalleerd. Op één van de twee heb ik problemen: rare verkleuringen in het beeld die het spelen onmogelijk maken.

[afbeelding]

Deze verkleuringen komen pas na een aantal minuten, en gaan ook niet meer weg. Ze worden zelfs steeds erger.

Specs van de probleemPC:
Pentium 4 2,0@2,6 GHz
768MB RAM
Aopen 6800LE @ 12 pipelines 6 shaders
ASUS P4B533
DVD speler van LG, en een NEC 3540

Andere PC:
Compaq mobo (DESKPRO)
Intel Celeron 733
Intel graphicks card (32 MB)
ASUS CD speler

Zoeken naar Diablo II artifacts leverde niets op, zowel op google als op GoT, misschien weet iemand een betere zoekterm?

Weet iemand hoe dit op te lossen is?
Probeer die 6800LE eens op stock te laten lopen, dit ziet er namelijk uit als artefacts. Dit kan komen door een hitte probleem of doordat je pipes hebt unlocked. Aangezien de verkleuring pas na een aantal minuten komt denk ik zeer aan overhitting.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Topicstarter
Mja, maar ik heb het in geen enklele andere game, en zeker dit oude spel lijkt mij niet iets dat mijn videokaart stressed. Daar komt nog bij dat Vsync aanstaat en ik dus 85 FPS haal, dus volgens mij wordt mijn videokaart amper belast.

Hoewel... De fanspeed in 2d staat lager... (maar dan moet je je fan wel op je videokaart aansluitden :Y) )

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
marcieking schreef op zondag 29 januari 2006 @ 13:50:
Mja, maar ik heb het in geen enklele andere game, en zeker dit oude spel lijkt mij niet iets dat mijn videokaart stressed. Daar komt nog bij dat Vsync aanstaat en ik dus 85 FPS haal, dus volgens mij wordt mijn videokaart amper belast.

Hoewel... De fanspeed in 2d staat lager... (maar dan moet je je fan wel op je videokaart aansluitden :Y) )
dat hoeft helemaal niet, diablo is een vrij oud spel, en vooral de 3d engine laat wat te wensen over.

probeer het spel eens in 2d mode te draaien, dit is niet alleen sneller, maar zorgt ook dat je niet telkens die paar seconden wachten heb voordat je in een game kan.

This message was sent on 100% recyclable electrons.