Speedtouch 510(single PC modem, analoog)+firewall

Pagina: 1
Acties:

• Ed1969
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 23:17
Hallo Tweakers,

Ik heb uitgebreide forums gelezen maar tot een resultaat heeft dit tot nog toe niet geleid. Wat wil ik bereiken:

Ik wil graag de firewall helemaal uitzetten voor download op torrent sites en Limewire. Sommige sites kicken je er af als je een firewall hebt aanstaan. Nu zijn er ook programmaatjes (st_fwconfig) om de modem te configureren. Dit programma geeft geen resultaat!! Voor alle duidelijkheid, het ADSL modem is een SINGLE PC modem en daar is een BELKIN cabled router aangesloten. De firewall in de BELKIN kan ik eenvoudig uitzetten door te disablen. In de Speedtouch heb ik met dit programma st_fwconfig geen resultaat bereikt. Met telnet begeef ik me op glad ijs. Ik weet de commando's dus niet!

De router heeft IP adres 192.168.2.1 (gateway), de speedtouch 10.0.0.138, de eigen computer waaronder deze 192.168.2.77, ik zit met XS4All op KPN ADSL op ip 82.93.xx.xxx.

Mijn bedoeling is de firewall voor alle PC op het thuisnetwerk open te zetten. Alles draait onder Windows 2000 UK en NL. Wie heeft voor mij een antwoord zodat de firewall voor alle PC's weg is en gemakkelijk weer aan te zetten?

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Ed1969 op 29-01-2006 13:47 ]

Ed1969

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Als je zo hard gezocht hebt, ben je vast wel ergens eerder een situatie tegen gekomen waar er twee keer geNAT werd. Een router achter een router dus.
En de oplossing is: ook op de tweede router even de poorten openzetten, in jouw geval, op de Belkin dus.

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Lees ^^^

Verder firewall uitzetten via telnet (uit het hoofd)
code:
1
2
3
4
telnet 10.0.0.138
(login)
ip
config firewalling=off

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-04 16:11
Waarom die speedtouch niet gewoon in dhcp spoof plaatsen? Dan krijg je geen 2x nat na elkaar en is er geen firewall actief (je ip adres van je isp wordt dan onmiddelijk aan je belkin router doorgegeven).

• Ed1969
Dat met dat telnet kreeg ik werkend, kreeg geen foutmeldingen, echter bittorrent geeft nog een firewall melding (geel stipje in bittornado en firewall melding in Limewire).

Dat met dat DHCP Spoof zag ik niet met name in de Speedtouch modem staan. Ik heb de laatste bios versie er in staan. Waar vind ik dat DHCP Spoof?

Alvast bedankt.

Ed1969

• Ed1969
Tropos schreef op zondag 29 januari 2006 @ 15:32:
Als je zo hard gezocht hebt, ben je vast wel ergens eerder een situatie tegen gekomen waar er twee keer geNAT werd. Een router achter een router dus.
En de oplossing is: ook op de tweede router even de poorten openzetten, in jouw geval, op de Belkin dus.
Bij NAT kan ik kiezen: Disabled of Enabled. Ik heb gekozen voor Enabled, geen resultaat dus. En welke poorten gaat het dan om?? Dit is voor mij niet duidelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Ed1969 op 30-01-2006 02:08 ]

Ed1969

Pagina: 1