Iets wat ik nog nooit eerder heb gehad...

Pagina: 1
Acties:

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Topicstarter
Ok hier komt het, ik heb dus chello (terayon modem) en nu heb ik er 2 netwerk kaarten in zitten (3-Com ISA voor modem en een 100 mbit PCI voor thuis). Ik heb laatst windows 2000 er op geprobeerd te zetten en toen ik dat eenmaal klaar had wilde me i-net niet meer...
Na heel wat geklooi heb ik windows me er weer op gezet maar niks hielp. Toen chello gebeld en ze stuurden monteurtje langs en die pleegde 1 telefoontje en het was weer goed. Er waren namelijk 2 mac adressen geregged als het ware voor me modem en dan blokkeert je modem (volgens hen dan, oja dit kan iedereen overkomen met een terayon). Maar goed me andere netwerk kaart staat nu dus op non actief (uitgeschakeld) want als ik hem aan doe doet i-net het niet...

Ik weet zeker dat de drivers goed zijn en dat er niks mis is met windows me want bij een maat van me werkt ook alles... Ik wil dus nu graag me 100 mbit netwerk kaart weer werkende krijgen zodat ik kan gamen met me broertje (en dat hij kan i-netten ;))

Dus als iemand weet wat er aan de hand is met me netwerk kaart dan hoor ik het graag.

PS. 100 mbit netwerk kaart zit aangesloten op een 100 mbit switch 8-)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Mac addres moet uniek zijn in het netwerk
en voor inet moet de juist nic toe wijzen

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Topicstarter
Ja weet ik maar een MAC kan je niet veranderen... En hoe zie ik de NIC van een kaart?

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

Onder een unix smaakje (linux bv) kan je je MAC wel veranderen ;]

Maar dat helpt jou nog niet. Vaag vind ik dat trouwens dat je modem kennelijk ook naar het HW adres van je 2de netwerk kaart kijkt..

Probeer eens een linux routertje ;]