Toon posts:

Zyxel 2602 computers alleen via IP nummer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Zyxel 2602 wireless, deze werkt allemaal naar behoren enkel 1 probleem dat ik mijn andere computer alleen via het IP adres kan benaderen??
Als ik de computernaam intik werkt het niet.

Aangezien er geen handleiding wordt bijgeleverd hoop ik dat jullie mij verder kunnen helpen.

• Rooster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-03 16:07
Ik heb deze modem/router een aantal weken geleden ook ontvangen i.v.m. VoIP aanvraag. Er was hier ook geen handleiding bijgeleverd, maar op de site van ZyXEL staan een aantal links naar Support docs, quick start guide, user guide etc. Ik denk dat die je wel verder kunnen helpen.

Link

Succes ;)

Verwijderd

Topicstarter
Maar verder geen idee waar dit aan kan liggen??

Zal in ieder geval deze site eens bekijken.

Iemand anders suggesties?

• pleh
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 13:24
waarschijnlijk DNS.
krijgen alle pc's een IP adress van de router?

pleh!

Verwijderd

Topicstarter
Ja de computers krijgen wel een adres toegewezen maar de vertaling komt niet tot stand, daardoor kun je dus niet de computernaam gebruiken.

Kan dit liggen aan de DNS? Wat moet je hier invullen? Staat niet ingevuld, is dit een in- of extern adres?

Verwijderd

NetBIOS over TCP/IP, zie ook de FAQ.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je dan 1 PC via je registry als BrowseMaster instelt en de rest op auto houdt werkt het een stuk makkelijker in een peer-to-peer netwerk (werkgroepmodus).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel, ik ga hier eens achter aan. Netbios ook een bekijken en master.
Pagina: 1