Toon posts:

[MBM]Core0 en Core1?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Paar vragen over MBM. Wat is Core0 en Core1? En wat zijn daar de standaardvoltages van? Mogen die ook 5 a 10% afwijken?
BTW: Mijn -5V lijn is 0V. Ik denk dat het normaal is, maar wat houdt dat in? Ik weet dat de witte draad -5V is. Wat wordt er dan niet belast? En waarvoor wordt de blauwe draad gebruikt (-12V)?Er is op dit forum veel info te vinden over MBM, alleen niet over deze specifieke vragen. Ook met google heb ik veel info gevonden alleen niet op deze vragen. Wie kan mij helpen?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

vertel een wat meer over je specs...
ik gok dat je core0 en core1 hebt omdat je een dualcore CPU hebt?
de standaardvoltages daarvan zijn CPU afhankelijk.
een AthlonXP Palomino werkt b.v. op 1.85 volt, maar een Tbred op 1.65.
een Athlon64 met Cool'n'Quiet past continu de instellingen aan voor zover ik weet, om energie te sparen.

en voltages idd 5% afwijking

negatieve lijnen worden trouwens wel eens verkeerd gemeten.

edit: ik zie net dat mijn AthlonXPtje ook Core0 en Core1 heeft... waarschijnlijk zijn er gewoon 2 core voedingslijnen.

[ Voor 70% gewijzigd door McKaamos op 29-01-2006 12:41 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Heb een AMD 1000 MHz TB Socket 468. Core0= 1.76V en Core1= 2,45V.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 12:48:
Heb een AMD 1000 MHz TB Socket 468. Core0= 1.76V en Core1= 2,45V.
na wat denkwerk herinner ik me net dat het mogelijk is dat een CPU een intern en extern voltage heeft...
het externe voltage is waarmee er met de bus gepraat wordt.
iig, dat herinner ik me van mijn oude Pentium200 met MMX. die hadden Dual Voltage. de ene voor de interne core en de andere voor de kletspraat met het mobo. (die laatste was wat hoger)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Socket 468 bestaat niet, ik denk dat je een socket 462 (ook wel socket A) bedoelt.
http://balusc.xs4all.nl/srv/har-cpu-amd-k7.php hier staat jouw cpu tussen, waarbij de Vcore van de cpu op 1.75 staat. Dat er een honderdste verschil in zit is niet erg, dat is gewoon een kleine afwijking of meetfout.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er is op dit forum veel info te vinden over MBM, alleen niet over deze specifieke vragen. Ook met google heb ik veel info gevonden alleen niet op deze vragen. Wie kan mij helpen?
Dus omdat jij weinig informatie vindt zou het prima zijn om zelf ook minimale informatie te geven... :/

Zoals je ondertussen zou mogen weten is GoT geen helpdesk en verwachten we dat je zelf op zoek gaat. Als je zegt dat je gezocht hebt en niets gevonden hebt, maar niet zegt waarop je gezocht hebt kunnen wij ook geen oordeel vellen over waar het probleem ligt.
Ook mis ik melding van wat de documentatie van MBM zelf zegt.

Verder post je sowieso slordig in deze topic. Als je even slordig zoekt, is het geen wonder dat je niet vindt wat je zoekt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.