Toon posts:

Schermafmetingen veranderen vanzelf.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb al een tijdje een probleem met mijn monitor, de afmetingen van het scherm veranderd nl. als ik bijvoorbeeld een ander venster open. Er komen dus zwarte balken aan de randen.
Even plaatjes ter toelichting anders is het niet bepaald duidelijk :):

Zo heb ik het ingesteld als ik gewoon op windows desktop bezig ben.
Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/7522/18ov.jpg
Het scherm is dus geheel gevuld.

Als ik dan bijv. firefox opstart dan krijg ik zwarte balken naast het beeld. Het veranderd zelfs per site die ik bezoek.
Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/5650/25jy.jpg
Het scherm is hier dus niet geheel gevuld.

In de search kon ik hier niks over vinden. Verder heb ik de nieuwste drivers geinstalleerd. Een firmware van deze monitor kan ik niet vinden.

Het gaat om een cheape AOC HT-731 icm een Sapphire Radeon X850XT.

Weet iemand raad?

Rick.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07 18:31
Heb je niet gewoon een heel brak CRT-scherm?

Het is een bekend probleem (zeker met televisies enzo) dat als de helderheid groter wordt het beeld smaller wordt. Als het goed is is het beeld dus smaller als je een fel wit scherm opent en breder als je naar een donkerblauwe Windows-desktop kijkt.

Ik heb trouwens nooit gemerkt dat het ook in verticale richting werkt (dat het beeld dus minder hoog wordt).

Als dit je probleem is, dan is de oplossing dus een minder brak beeldscherm kopen of wat pielen met brightness en contrast, totdat het beeld acceptabel is. Een lagere refresh rate instellen zou ook moeten helpen, denk ik.

[ Voor 23% gewijzigd door Soultaker op 30-01-2006 14:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik merk inderdaad dat als ik op donkerdere sites kijk het scherm kleiner wordt, nouja dan is er dus niet veel aan te doen. Toch bedankt.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07 18:31
Uhm, dat moet andersom zijn, dus: op donkere sites zou het scherm breder moeten zijn. Heb je al geprobeerd de refresh rate wat lager te zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Mja dat bedoelde ik. Refreshrate maakte bijna geen verschil... en om naar een knipperend beeldscherm te kijken is ook zo irritant.
Pagina: 1