[XP] Computer traag en Taskmanager niet meer beschikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 616 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-12-2025

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Topicstarter
Ik heb hier een zeer groot en moeilijk probleem:
De PC(Dell Dimension 2400, Windows XP Home) is de laatste tijd zeer traag geworden.
Ad-Aware erover heen gehaald, nodige spul gevonden maar probleem niet opgelost, heb net naar de pc gekeken en nu vielen mij een aantal dingen op:
- TaskManager is niet meer oproepbaar
- Dosprompt niet uitvoerbaar
- Regedit niet uitvoerbaar
- System32 map bestaat niet
- Explorer zeurt dat hij niet gekilld kan worden bij afmelden/sluiten

Wat is er al geprobeerd:

- Taskmanager processen nakijken Niet beschikbaar
- Virusscanner eroverheen Geen resultaat
- Spyware scanner eroverheen Geen resultaat
- Dos met taskkill uit gevored Dos niet beschikbaar vanwege ontbreken System32
- Regedit nakijken Dos niet beschikbaar vanwege ontbreken System32
- Veilige Modus Lees hier voor de resultaten

Nu lijkt mij opnieuw formateren de beste oplossing, maar de gebruikers willen hun data niet kwijt.
En is er een andere mogelijkheid om de pc te herstellen? Eventueel met een XP boot CD.

edit:

Mod mag op deze topic een slotje, probleem kan zoals backslash al zei zeer moeilijk opgelost en ik ben met de eigenaren overeen gekomen dat de PC binnenkort geformatteerd gaat worden.

[edit2] PC nu compleet geformateerd alles werk weer :)

[ Voor 19% gewijzigd door GravGunner op 06-02-2006 13:09 ]

target assimilated

• Pompiedom
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-12-2025

Pompiedom

Don't panic

Ik denk dat de system32 map ontbreekt :')

Je kan met de windows cd een reparatie-installatie doen waardoor je je bestanden ed. gewoon blijft behouden.

Booten van cd
Kiezen voor nieuwe installatie
Schijf kiezen (waar je oorspronkelijke installatie op stond)
*windows komt met opmerking dat er al windows opstaat en of je die dna wil repareren*
etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Pompiedom op 29-01-2006 11:58 ]

We create our own reality

• GravGunner

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Topicstarter
Ok dank je,probeer ik dat iig.

Mijn zoektocht net door Veilige modus leverde deze 2 opstartservices op:
- Norman API-Hooking Helper
- Seridame Compaq Computer Corporation

De eerste is van NortonNorman :X Anti-virus...en dat is meteen grappig, NorMan heeft hier nooit opgestaan
en de 2e is alleen zeer vaag, erop googlen levert niks op.

Deze 2 zijn uitgeschakeld maar hebben geen enkele effect gehad, taskmanager is nog steeds onbereikbaar.
BootCD kan ik pas vanmiddag gebruiken(moet opgehaald worden) dan post ik of edit ik mijn posts

[ Voor 4% gewijzigd door GravGunner op 29-01-2006 15:11 . Reden: Norton/man iets ]

target assimilated

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Goh.

Er worden hier een paar naampjes door elkaar gehaald..
Hoezo kom je erbij dat die Norman API helper van Norton zou zijn?
Is het nou echt teveel moeite om die naam dan een keer door een search heen te trekken?

Goed.
Terzake.
- TaskManager is niet meer oproepbaar
- Dosprompt niet uitvoerbaar
- Regedit niet uitvoerbaar
- System32 map bestaat niet
- Explorer zeurt dat hij niet gekilld kan worden bij afmelden/sluiten
Er zijn een aantal policies (restricties) op je systeem gezet door die malware die je erop hebt zitten.

Daarmee kan je inderdaad registry editors en commandprompts uitsluiten van werking.
Ik denk ook niet dat je System32 weg is, maar superhidden > anders had je niet eens een draaiende doos gehad namelijk.

In ieder geval zou ik zo'n doos niet meer vertrouwen, backup data + reinstall.

Hard? Misschien wel, maar ik zie het jou niet 1,2,3 allemaal fixen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• GravGunner

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Topicstarter
De bak is niet van mij, ik had hem allang geformateerd, maar ik mag het niet doen van de eigenaren vandaar. Maar ik zal ze nog eens aansporen voor een reinstall, dan knal ik hierna meteen 2 parities erop zodat widows reinstallen geen probs gaat worden.
Aan superhidden had ik nog niet gedacht, klopt het dan ook dat dos een error geeft dat hij DOS en autoNT kan vinden?

en die Norman API-Hooking Helper was een herhaalde resultaat van google, haal dus niks zomaar in mijn hoofd ;)

[ Voor 15% gewijzigd door GravGunner op 29-01-2006 15:14 ]

target assimilated

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 09:41
GravGunner schreef op zondag 29 januari 2006 @ 13:01:
en die Norman API-Hooking Helper was een herhaalde resultaat van google, haal dus niks zomaar in mijn hoofd ;)
Norman, geen Norton. Zijn 2 heel verschillende dingen.

• GravGunner

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Topicstarter
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=
toch echt Norman in getikt, heb ws alleen de fout in het begin gemaakt ;) dit is dus overduidelijk mal/spyware en ook oorzaak van het probleem.
Heb nu een Prof Install CD van Dell ga het systeem er nu proberen mee te herstellen, ben overeen gekomen dat dit tijdelijk is. PC wordt dus geformateerd, ws in een maand gezien ik eerst een externe HDD nodig heb(stond al in de planning) en daarop de back-up zetten. Reden wrm het nu niet kan is omdat je ' eventjes' 19 DVD's nodig hebt.

target assimilated

Verwijderd

Dit is wel een oud topic, maar ik heb even een eenvoudig vraagje.
Pompiedom stelt voor om Windows XP te re-installeren (repareren). Betekent dit dan dat de Windows versie geinstalleerd wordt ten tijde van de aankoop van de PC, dus dat alle updates van Windows (SP2) weer opnieuw moeten worden gedownload en geinstalleerd?

Ik denk eraan te re-installeren (zonder mijn HD te formatteren). Mijn PC is onacceptabel traag. Kan pas wat doen als Norton 2007 onderaan verschijnt en dat is pas 5 minuten na start up. Maar krijg bij het openen van programma's haast altijd eerst de zandloper en daarna veelal "Program not responding, blah blah". Task manager levert ook niets op. Heb me laten overhalen "the free Registry Mechanic" te downloaden (omdat googlen opleverde dat de registry corrupt was) maar nadat de scan was uitgevoerd konden er van de 650 errors alleen maar 2 worden gerepareerd. De rest kon alleen maar worden gerepareerd nadat de s/w gekocht was. (vond dat eigenlijk niet zo netjes - alhoewel de advertentie eigenlijk wel eerlijk zegt dat de "scan" voor free is) Affijn s/w gekocht, gerepareerd en mijn PC is net zo traag als voorheen...

Wat kan ik doen? Reacties graag wel in layman's terms please! 7(8)7

Groetjes Hans
Pagina: 1