RFID voor tijdsregistratie wielerwedstrijd

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Baron
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-01 15:04
Deze zomer organiseren wij voor de 2de maal een aflossing-wielderwedstrijd.

Er nemen zo'n 60 ploegen deel en er worden per ploeg zo'n 25 rondjes gereden.

Vorig jaar had ik speciaal een programma gemaakt om de rugnummers van de passerende rijders vlot te kunnen invoeren. Dit werkte redelijk goed tenzij je een nummer gemist had. Je had eigenlijk te weinig tijd om tussendoor te corrigeren.

Daarom dacht ik dit jaar een electronisch tijdsregistratie systeem op basis van RFID te maken. (Je kan wel zo'n systeem huren, maar dat kost 1300 euro en deze prijs is voor ons te hoog.)
Voor ik info aan firma's vraag, zou ik graag de vraag eerst langs deze weg lanceren.

Wat is de richtprijs van een RFID scanner? Hij zou rijdende fietsers moeten kunnen detecteren en gegevens moeten online via een pc kunnen uitgelezen worden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Toevallig heb ik onlangs nog een workshop gevolgd op school over RFID. 1 RFID scanner kost je zo'n 300 euro met wat RFID tags (die tags zelf zijn ook nog niet echt goedkoop.).

Je zult actieve tags moeten gaan gebruiken omdat de range van passieve tags gewoon te klein is (de afstand daarbij is beetje afhankelijk van de scanner die je gebruikt). Passieve tags zal ook wel kunnen, maar de kans is klein dat dat lekker werkt met een standaard scanner. Ik zou dus echt overwegen om zo'n systeem te horen, gezien die 1300 euro relatief weinig ten opzichte van het zelf bouwen van zo'n systeem (met scanner en losse tags).

ik hoop dat je er wat aan hebt..

• Baron
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-01 15:04
Wat is de richtprijs van een actieve tag?

Met 15 euro voor een tag, maal 60 ploegen, kom je inderdaad nog op een aardig bedrag uit.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Baron schreef op zondag 29 januari 2006 @ 16:50:
Wat is de richtprijs van een actieve tag?

Met 15 euro voor een tag, maal 60 ploegen, kom je inderdaad nog op een aardig bedrag uit.
Voor een actieve tag moet je denken richting 1 tot 5 euro, wat nu een beetje te verkrijgen is. Die prijzen schieten wel omlaag, dus het is altijd moeilijk te zeggen wat je er nu precies voor kwijt bent.
Echter, een scanner die een afstand van meerdere meters kan overbruggen (gezien je rijders niet echt kunt verplichten er vlak langs te rijden) zijn ook redelijk kostbaar.