Toon posts:

[win xp]heb windows er opnieuw opgezet, nu vage melding...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nadat ik winxp er opnieuw heb opgezet, is er nu 2 keer een melding gekomen die er als volgt uitziet:

messenger service:

you immediately have to go to www.sys32fix.com
install, and clean your registry
or else data will be lost...

betrouwbaar? 2de bericht was voor http://www.registrycleanerxp.com/

daarnaast werkt mn geluidskaart niet meer, hoe fix ik dit?
en als ik in een webpagina scroll, loopt het beeld wat schokkerig, hoe wijzig je dit ook alweer?
ook zit er geen firewall van windows op, of zit die er standaard bij? onder configuratiescherm kan ik m niet meer vinden..

alvast bedankt

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat heb je zelf zoal geprobeerd en onderzocht? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Blijkbaar heb je geen service pack 2 geinstalleerd, geen antispyware software en geen drivers van je hardware... :/ Heb je ooit wel eens een pc zelf geinstalleerd?

Verwijderd

Heb je SP2 met daarbij de nodige update's geinstald.? Wat voor versie windows gebruik je?. graag meer spec's. :)

Verwijderd

dat met scrollen heeft te maken met je videokaart drivers .. die moet je nog installeren en je geluidskaart moet je ook nog installeren en windows firewall krijg je door service pack 2 te downloaden van microsoft.com

die 2 berichten zijn van spyware en moet je niet op in gaan .. gewoon service pack 2 downloaden en dan is alles goed :)

veel succes

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Welke versie van Windows is het?

Lijkt mij overigens dat je last hebt van spyware, daar al op gecontroleerd?
Geluidskaart & scrollen kan je fixen door de desbetreffende drivers te installeren.

Windows XP SP2 heeft zelf een firewall, oudere versies niet.

Moraal van het verhaal:
Als je Windows hebt geïnstalleerd en je wil het internet op zorg dat je dan op z'n minst een firewall/antivirus/antispyware/zoveel mogelijk updates hebt en eventueel Firefox gebruikt :)

edit:
Sheesh, hebben jullie niets beters te doen op zondagochtend? ;) :+
Spuit 11, dus :)

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 29-01-2006 10:42 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Het grootste probleem wat je hebt is dat je systeem blijkbaar onbeveiligd (SP2 schakelt de messenger service uit) direct aan het internet hangt (een firewall of NAT router had dit bericht tegengehouden). Je hebt op deze manier zo een virus te pakken, dus doe daar alsjeblieft als eerste wat aan en installeer een firewall. Een totaal onbeveiligd Windows XP systeem direct aan het internet hangen kan nooit lang goed gaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 10:35:
nadat ik winxp er opnieuw heb opgezet, is er nu 2 keer een melding gekomen die er als volgt uitziet:

messenger service:

you immediately have to go to www.sys32fix.com
install, and clean your registry
or else data will be lost...

betrouwbaar? 2de bericht was voor http://www.registrycleanerxp.com/

alvast bedankt
Dit lijkt me net send spam.

Kijk hier even om dit probleem op te lossen:
http://home.wangjianshuo....07_stop_net_send_spam.htm

mvg
mooseman007

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2006 10:57 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 10:57:
[...]

Dit lijkt me net send spam.

Kijk hier even om dit probleem op te lossen:
http://home.wangjianshuo....07_stop_net_send_spam.htm

mvg
mooseman007
Dat artikel is uit 2002 ;)

Zoals 1 post boven je staat wordt de messenger service door SP2 al uitgeschakeld, en hoef je dat dus niet zelf te doen :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Download Service Pack 2 van de Microsoft site, brand deze op een cd en begin de XP installatie geheel opnieuw, je hebt nu al een hele grote kans dat je ongewenste dingen op je pc hebt.

Installeer een virusscanner, start Windows Update en download dan je drivers voor je geluidskaart en videokaart (tegen het schokkerige beeld).

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Vergeet niet je netwerkkabel eruit te trekken tijdens/na installatie!! Totdat je Service Pack 2 er op heb zitten.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt( ben redelijke noob idd...:-) )

ik wil xp er nu weer opnieuw opzetten, dus ik zet in de bios mn cdrom weer als first boot device,
dus compu opnieuw opstarten: ( en cd erin..) slaat ie de cd-rom gewoon over!

de vorige keer dat ik cd-rom als first bootdevice had ingesteld, kreeg ik tijdens het opstarten onderaan een melding van: druk op een toets als u vanaf cd-rom wilt opstarten, maar die melding krijg ik nu niet!

weet zeker dat de cd erin zit en heb zowel cd-rw als mn dvd-speler geprobeert, hoe ken dit?
Pagina: 1