Toon posts:

Instabiele netwerkverbindingen

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb dit weekend een LAN party, maar LAN verbinding is erg instabiel.

Ik heb een on-board LAN kaart (3Com 3C940) op mijn moederbord (Asus P4C800 DeLuxe). Deze gebruik ik normaal gesproken voor mijn ADSL verbinding (gaat naar standaard modem van Tele2, werkt altijd prima). Heb er nu een extra netwerkkaart bij geplaatst (Realtek RTL 8139), die ik dan wilde gebruiken voor verbinding met andere pc's dit weekend. Gisteren bleek dat dit na lang proberen alleen lukte als ik de andere netwerkkaart (de on-board 3Com dus) uitschakelde in het configuratiescherm van XP. Vanmorgen startte ik mijn pc weer op en nu krijg ik het LAN weer niet aan de praat. Sowieso kan ik dus maar met 1 netwerkkaart tegelijk werken (hadden ze me niet verteld bij Norrod Groningen), maar zelfs als ik de 3Com uitschakel krijg ik het LAN niet aan de praat.

Ik heb een screenshot gemaakt van mijjn netwerkverbindingen, zie deze link.
Afbeeldingslocatie: http://www.theedoosje.nl/LAN.jpg

Elke suggestie (liefst anders dan een herinstallatie van XP) wordt zeer gewaardeerd!!!!

• Garfield_1
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-03 07:37
eh je kan met 2 kaarten in 1 pc werken hoor, maar wat wil je precies met 2 kaarten ?

en wat heb je zelf allemaal al geprobeerd (behalve de winkel de schult geven)

[ Voor 33% gewijzigd door Garfield_1 op 29-01-2006 10:34 ]

• pleh
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 13:24
zorg er iig voor dat je beide kaarten in dezelfde IP range laat werken. En dat je realtek kaart een statisch IP krijgt zonder gateway.

pleh!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik met 2 netwerkkaarten wil? Mijn 3Com heeft uiteraard maar 1 aansluiting en ik wil niet de hele tijd de kabel hoeven verwisselen als ik wil LANnen of internetten.

Ik heb nu de Realtek een vast IP adres gegeven zonder default gateway, ik kan een andere pc in de LAN wel pingen, maar Windows ziet em niet. In de werkgroep zie ik nu wel mijn eigen pc. En ik kan tegelijk de internetverbinding houden en LANnen. Het gaat vooruit!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 16:09
Is je modem ook een router? Als dat zo is dan hoef je alleen je modem aan het netwerk te hangen kan je zelf (net als iedereen) op internet. je hoeft helemaal niet te kiezen!

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Verwijderd

Topicstarter
SonOfSam schreef op zondag 29 januari 2006 @ 11:15:
Is je modem ook een router? Als dat zo is dan hoef je alleen je modem aan het netwerk te hangen kan je zelf (net als iedereen) op internet. je hoeft helemaal niet te kiezen!
Helaas....het is een standaard ethernet modem.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Als je een andere pc in je lan wel kunt pingen dan werkt de verbinding.
Dat windows een andere pc niet diret ziet is geen probleem.
Dat duurt meestal een minuut of 15.

En wat jij wil doen is wat onhandig imho.
Een simpel routertje doet wonderen.
Dan kun je gelijk ook dhcp aanzetten en kan iedereen het internet op.

Oh, een standaard ethernet modem. Dat verklaart alles.
Wat voor merk en type. Dan weten we waar we over praten.

En verder zijn dit soort inrichtingen gewoon een wat groter netwerk dan je normaal thuis hebt, en heb je de setup meestal ruim voor de lanparty al bedacht en getest.

[ Voor 31% gewijzigd door aZuL2001 op 29-01-2006 11:22 ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

koop een router ....... bijna even duur als een netwerkkaart ......

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een router van mijn vorige ADSL provider, maar die kan ik niet gebruiken omdat ik daarvoor (volgens mij, maar ik heb weinig kaas gegeten van het configureren van routers) de ADSL login en wachtwoord gegevens nodig heb. Die wil mijn huidige adls provider niet verstrekken omdat ze dit niet ondersteunen. Overigens heb ik normaal gesproken maar 1 pc thuis staan en valt er dus niets te testen.

Verder zou een router niet nodig hoeven zijn, ik kan gewoon de internetverbinding delen met de standaard optie daarvoor (ICS) in XP.

Het LAN bestaat nu uit 2 pc's (w.o. die van mij) die via een router verbonden zijn met een switch, waar 4 andere pc's op aangesloten zijn. Afgezien van deze problemen met mijn pc loopt het als een trein.

Mijn adsl modem is een Thompson Speedtouch 510.

Overigens, ik heb al aanzienlijk langer dan 15 min gewacht en dat Window de andere pc's niet ziet is juist HET probleem. Daardoor kan ik geen data overhalen van anderen en niet gamen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2006 11:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Eh...het bleek dat de firewall (ZoneAlarm) weer ingeschakeld was doordat ik de pc opnieuw heb opgestart......duh. Thanx anyway!

• aZuL2001
Oh, je gebruikt windows verkenner om dingen van elkaar te kopieren.

Alternatief is ftp, dat werkt nog beter ook, maar is nu wat laat om het nog op te zetten.

Maar hoe dan ook, ik lees dat je nu wel een router ingezet hebt. en als ik het goed begrijp zit die tussen jouw pc en de andere pc's. Dan vind ik het niets gek dat het niet werkt. Die router doet gewoon netjes zijn werk. Verkeer waar van binnen af niet om gevraagd is tegenhouden.

Maak eens een simpel schetsje hoe het in elkaar zit, want jij ziet het voor je, en wij moeten het op basis van jouw beschrijving proberen voor te stellen.

Abort, Retry, Quake ???

• aZuL2001
Werelds !

Lees de volgende keer eens wat huisregels voordat je even snel je probleem gefixed wil hebben.
Dan had je ook de Faq gezien.

Maar goed, de kans dat je dat nog leest is minimaal, aangezien je je oplossing al hebt.
Veel plezier met hartenjagen op je lan.

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1