Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Ga zo door!!Soul_ schreef op zondag 12 februari 2006 @ 17:46:
nu 6482 in 3dmark2005
system specs enzo:
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1799646
even voor de mensen hier, Meneer Soul Unterscore (
Heerlijk
Ik vraag me toch stiekum af hoe de kaart scoort icm een AMD64.
[ Voor 9% gewijzigd door XanderDrake op 12-02-2006 17:51 ]
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Je hebt een score van 4273 en ik 2400
Heb zelf een P4 3.0 northwood.
dezelfde als jijfunkylicious schreef op zondag 12 februari 2006 @ 18:17:
Soul was voor CPU heb jij?
Je hebt een score van 4273 en ik 2400
Heb zelf een P4 3.0 northwood.
Ik wil niet vervelend doen maar met ongeveer zelfde clocks zijn er al met een 6800gs die een betere scrore haalden dan dit. Dus deze score vind ik toch wel een beetje ontgoochelend...XanderDrake schreef op zondag 12 februari 2006 @ 17:49:
[...]
Ga zo door!!![]()
even voor de mensen hier, Meneer Soul Unterscore () heeft een 7800GS draaiend op 500mhz/1400mhz met een Pentium4 op 3,45ghz.
Heerlijk
Ik vraag me toch stiekum af hoe de kaart scoort icm een AMD64.

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
Ja ik moet even inbinden.Renegade! schreef op zondag 12 februari 2006 @ 19:44:
Ik wil niet vervelend doen maar met ongeveer zelfde clocks zijn er al met een 6800gs die een betere scrore haalden dan dit. Dus deze score vind ik toch wel een beetje ontgoochelend...
Ik weet niet precies wat ik er van moet maken. Een 6800GT haalt op lagere snelheden ook, zij het met veel moeite, de 6500 punten grens. Ik heb het gevoel dat er ergens een bottleneck zit... Drivers, systeem, ik weet het niet, maar hij presteert inderdaad minder... Zou het die High Speed Interconnect chip zijn (die data van PCI-E naar AGP sluist) ? Of er ergens in (met alle respect) Soul_'s systeem een ophoping waardoor de kaart zn volle potentie niet kan laten zien?
Opzich wijkt de 7800GS core af van die van de 7800GT en GTX. Het is nagenoeg onmogelijk om een GT op een singleslot stock cooler naar 500mhz te jassen.
Achja, zo te zien moet ik zelf maar es aan de slag
Verwijderd
7800GS @ 489/1400
AMD 64 3000+ winchester @ 2,34 Ghz
2 x 512 MB Corsair
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2006 20:08 ]
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2006 20:42 ]
Ik zou die X800XT houdenVerwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 20:10:
Als je een x800xt pe hebt is het dan beter om voorlopig door te sparen voor een pci-expres systeem of merk je toch nog enig verschil in games? Haal nu ong 6200 3mark06's Draai voornamelijk op 1024x768.
KijkVerwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 20:07:
3dmark05 1024x768 AA off: 6947
7800GS @ 489/1400
AMD 64 3000+ winchester @ 2,34 Ghz
2 x 512 MB Corsair
Renegade, wat denk je daar van
kga es kijken voor nieuwe chipset drivers en bios update enzo, mischien dat dat nog wat helpt
Hoewel de standaard 7800 GS versie bij Azerty Hareware iets duurder is dan de goodkoopste aanbieder van deze kaart, lijkt mij het bedrag van Azerty Hardware voor de Extreme Edition best wel heel schappelijk geprijst...als je in gedachten houdt dat je op die overclock snelheden van core en geheugen ook nog eens 3 jaar garantie krijgt....Natuurlijk vervalt je garantie als je zelf meer gaat overklocken, maar als je dat achterwege laat en de doos als je bonnetjes kopieert en bewaart, dan kan je voorlopig vooruit met een mooie standaard overgeclockte kaart...
Want deze arme student zou het zonde van zijn geld vinden als zo'n dure kaart van meer dan 250 euro na iets meer dan de 1 jaar garantie-periode stuk gaat...
off-topic: Wie wilt deze arme student helpen deze periode te overbruggen, totdat hij deze 7800GS kan aanschaffen, door aan hem zijn oude kaart (9800Pro, 6600GT of 6800LE) voor een prikkie te verkopen??? (bereikbaar op: DeArmeStudent@hotmail.com) Mijn 9800SE ALL-IN-WONDER is namelijk door slechte werking van het ventilatortje doorgefikt en nu ben ik voorlopig aangewezen op een GeForce 2 MX400 met 32mb ram...
[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 13-02-2006 00:12 ]
Ja, ik weet het...maar het is gewoon rampzalig voor mij om te zien dat een 9800pro tweedehands nog 100 euro gevraagd wordt...Tuurlijk, het is een markt van vraag en aanbod, maar zoals meerdere mensen hier gedacht hebben: als je een 9800pro nieuw kan kopen voor 100 euro of een tweedehandse, dan ga ik ook voor een nieuwe...En als de veel beter presterende 6600GT maar 30 tot 50 euro duurder is, dan steek ik daar liever mijn geld in, en nu het verschil tussen de 7800 GS en de 6800GS/GT op de AGP ook niet zoveel meer is, willen we allemaal liever voor de 7800 GS gaan nu we toch allemaal deze laatste aanschaf als laatste upgrade zien....Maar dat geld heb ik dus nog even niet, en vindt ik het ook zonde om 100 euro neer te leggen voor een tweedehands 9800Pro...maar als iemand hem toch kwijt wil en mij wil helpen...
Natuurlijk kun je er super mee gamen als je een wat oudere kaart in je pc had zitten met agp maar, als je deze kaart nu koopt, over een jaar weer wilt verkopen zal hij niet veel meer waard zijn!
Dus zou het zinvoller zijn om je hele pc aan te bieden nu het nog een beetje waarde heeft,
te inversteren in een pc met pci express, misschien zelfs nog een wat lichter kaartje te nemen als de 7800GS, maar daarmee net zo lang vooruit mee kan.
en over een tijdje bij de volgende videokaart upgrade veel meer voor je pci-x kaartje te vangen
Dit ben ik niet helemaal met je eens...Veel mensen, zoals jij en ik hebben een systeem wat verder prima nog mee kan (2,8ghz HT 800fsb, 2x512mb ram, 2x160SATA's in raid0) omdat tegenwoordig de nieuwe processoren alleen maar multi-core worden, maar niet daverend hogere clocksnelheden meekrijgen. Maar nu mis ik die 9800 Pro (die jij wel heb) en nu ik vind het zonde om 100 euro of meer uit te geven voor een oude (en veel slechter presterende) generatie kaart om in dit systeem te stoppen omdat ik toch in deze pc een goede game-videokaart wil hebben, anders kan ik idd beter mijn systeem opsplitsen in 2 bureauwerk-systemen. Daarbij zijn er nu goed preserende en goedkope pci-express moederboarden die zowel AGP als PCI-express hebben, zodat je ook in de toekomst je 7800GS AGP ook mee kan nemen in je nieuwe PCI-express systeem.duncanvdlinden schreef op maandag 13 februari 2006 @ 00:27:
Het zal wellicht al genoemd zijn maar ik ben het er ook mee eens dat nu nog veel flappen in AGP inversteren niet echt zinvol is.
Natuurlijk kun je er super mee gamen als je een wat oudere kaart in je pc had zitten met agp maar, als je deze kaart nu koopt, over een jaar weer wilt verkopen zal hij niet veel meer waard zijn!
[ Voor 13% gewijzigd door DeArmeStudent op 13-02-2006 00:42 ]
XFX geeft levenslange garantie als je je 7800gs registreerd, had ik ergens in een review gelezen.DeArmeStudent schreef op maandag 13 februari 2006 @ 00:04:
Aangezien deze kaart voor velen (en mogelijk voor mij, als ik ooit het geld bij elkaar kan krijgen) de laatste upgrade zal zijn voor hun AGP systeempje, denk ik dat het hier interessant is om te melden dat Azerty Hardware als enige van de vele web-winkels op de verschillende varianten van XFX (ook de extreme edition) 3 jaar garantie geeft, i.p.v. de normale 1 jaar fabrieksgarantie...
[ Voor 41% gewijzigd door Soul_ op 13-02-2006 01:06 ]
Je hebt daar zeker gelijk in. Alleen je kan onderlinge prestaties in games zo moeilijk vergelijken, FPS's meten is zo onbetrouwbaar omdat je het niet kan valideren. De enige echte standaliseerde tests zijn dus Aquamark (maar die is outdated) of ja... 3Dmark.mad_max234 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 00:12:
Ik zie dat hier veel mensen alleen naar 3dmark kijken, maar daar is de score niet zo hoog, kijk maar eens naar games daar blaast hij alle agp kaarten er dik uit.
Maar ikzelf heb ook goed rondgekeken bij reviews hoor
U heeft mailDeArmeStudent schreef op maandag 13 februari 2006 @ 00:04:
off-topic: Wie wilt deze arme student helpen deze periode te overbruggen, totdat hij deze 7800GS kan aanschaffen, door aan hem zijn oude kaart (9800Pro, 6600GT of 6800LE) voor een prikkie te verkopen??? (bereikbaar op: DeArmeStudent@hotmail.com) Mijn 9800SE ALL-IN-WONDER is namelijk door slechte werking van het ventilatortje doorgefikt en nu ben ik voorlopig aangewezen op een GeForce 2 MX400 met 32mb ram...
Ik zou nooit dik geld neerleggen voor iets wat ik ook kan, of zelfs beter

En wat die oude kaarten betreft, geen 9800 serie kaart kopen, niet meer. 100 voor een 9800pro is een hele slechte grap

Verwijderd
Wat blijkt ? Geen van Ati's kaarten of nVidia's kaarten ondersteunen DHCP over DVI. Het staat wel vaak op de dozen van die kaarten, maar als je de kaart op een DHCP/DVI LCD-TV/monitor aansluit blijkt dat dit niet waargemaakt wordt.
Het gevolg ? Dat je straks geen HD-DVD/BlyueRay content in volledige HDTV (180i/p) resolutie kan bekijken met deze kaart(en)
Kortom, ik was van plan om deze kaart inderdaad te gaan gebruiken als HDTV output in een MMC computer. Maar daar is dus nu een streep door gehaald:
En daar nog aan toevoegend:[...]
We’ve been able to confirm that none of the Built-by-ATI Radeons support HDCP. If you’ve just spent $1000 on a pair of Radeon X1900 XT graphics cards expecting to be able to playback HD-DVD or Blu-Ray movies at 1920x1080 resolution in the future, you’ve just wasted your money.
[...]
En mbt tot de nVidia 7800GS
[...]
We contacted all six of NVIDIA’s Tier-1 board partners. None of the GeForce 6 or 7 video cards available on the market, including the most recently released GeForce 7800GS, have HDCP support. So if you just spent $1500 on a pair of 7800GTX 512MB GPUs expecting to be able to play 1920x1080 HD-DVD or Blu-Ray movies in the future, you’ve just wasted your money.
[...]
Microsoft heeft tot 2 maal toe herhaald dat DHCP een verplicht onderdeel wordt van Windows Vista. Dit zou dus kunnen betekenen dat deze kaart helemaal niet Vista ready is.
Kortom, het ontbreken van deze feature verkort voor, voor mijn doeleinden in ieder geval, de toekomst-mogelijkheden en/of waardevastheid. En het ziet er naar uit dat ik voorlopig het beste maar eventjes kan wachten met welke upgrade dan ook, totdat DHCP en/of HDMI verschijnt op GraKa's, althans als ik ooit eens HDTV (H264) content zou willen afspelen met mijn MMC.
Edit: Inmiddels is dit artikel ook op de frontpage beland: zie: nieuws: 'Huidige videokaarten ondersteunen geen HD-content'
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 11:12 ]
LOL een Uber dure 7800GTX512 of X1900XTX is niet Vista readyVerwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 11:02:
Goed, ik lees net een artikel waardoor deze kaart meteen een stuk minder interessant wordt (geldt ook en een flink aantal andere kaarten).
Wat blijkt ? Geen van Ati's kaarten of nVidia's kaarten ondersteunen DHCP over DVI. Het staat wel vaak op de dozen van die kaarten, maar als je de kaart op een DHCP/DVI LCD-TV/monitor aansluit blijkt dat dit niet waargemaakt wordt.
Het gevolg ? Dat je straks geen HD-DVD/BlyueRay content in volledige HDTV (180i/p) resolutie kan bekijken met deze kaart(en)
Kortom, ik was van plan om deze kaart inderdaad te gaan gebruiken als HDTV output in een MMC computer. Maar daar is dus nu een streep door gehaald:
[...]
En daar nog aan toevoegend:
Microsoft heeft tot 2 maal toe herhaald dat DHCP een verplicht onderdeel wordt van Windows Vista. Dit zou dus kunnen betekenen dat deze kaart helemaal niet Vista ready is.
Kortom, het ontbreken van deze feature verkort voor, voor mijn doeleinden in ieder geval, de toekomst-mogelijkheden en/of waardevastheid. En het ziet er naar uit dat ik voorlopig het beste maar eventjes kan wachten met welke upgrade dan ook, totdat DHCP en/of HDMI verschijnt op GraKa's, althans als ik ooit eens HDTV (H264) content zou willen afspelen met mijn MMC.
Edit: Inmiddels is dit artikel ook op de frontpage beland: zie: nieuws: 'Huidige videokaarten ondersteunen geen HD-content'
Voor mij maakt dit echt niets uit. Zon High Def TV kost me ongeveer een jaar inkomen, en ik heb een 19" monitor voor 169€ gehaalt die dat ook kan. Wanneer HDTV echt een beetje betaalbaar wordt, heb ik lang en breedt een goed betalende baan, dan koop ik het dan wel.
Maar G_M_C, wat wil je dan gaan doen? Geen enkele kaart kan doen wat jij specifiek wilt, dus hoeveel opties blijven er over
Verwijderd
InderdaadXanderDrake schreef op maandag 13 februari 2006 @ 11:44:
[...]
LOL een Uber dure 7800GTX512 of X1900XTX is niet Vista ready![]()
Voor mij maakt dit echt niets uit. Zon High Def TV kost me ongeveer een jaar inkomen, en ik heb een 19" monitor voor 169€ gehaalt die dat ook kan. Wanneer HDTV echt een beetje betaalbaar wordt, heb ik lang en breedt een goed betalende baan, dan koop ik het dan wel.
Maar G_M_C, wat wil je dan gaan doen? Geen enkele kaart kan doen wat jij specifiek wilt, dus hoeveel opties blijven er over
Dit jaar staat bij mij op de planning om mijn hele A/V systeem tot een upgrade te brengen. Hiervoor was ik oa. van plan een multi media computer (MMC) te maken. Daarvoor kan ik natuurlijk prima mijn "oude" AGP systeem gebruiken, met een fatsoenlijke kaart als de 7800GS . . . waarvan ik dacht dat ie DHCP over DVI ondersteunde icm met bv. PureVideo en ondersteunde decodering voor H264.
Op die manier kon ik nl. mijn MMC rechtstreeks aansluiten op mijn receiver/LCD-TV (welke allemaal HDMI en/of DVI+HDCP ondersteunen tot 1080i). Maar nu blijkt dat geen enkele kaart e.a. ondersteunt zit ik idd met een probleem.
En wat betreft mijn upgradeplannen voor deze 7800GS; Het eerste jaar oid zou ik dan mijn AGP systeem nog gebruiken voor games e.d; Daarna bouwde ik hem om tot het genoemde MMC. Hierdoor kan ik met een relatief "gewoon" budget een langere levensduur halen uit al mijn hardware (langer "ermee doen"). Maar ja . . . een streep door de rekening dus.
En voor alle anderen, wellicht is deze 7800GS dus een probleem straks als we over willen gaan naar Vista met onze "oudere AGP" systemen. En wat dat betreft is het handig om toch rekening te houden met deze ontbrekende feature, want het heeft toch te maken met de levensduur van je upgrade (wordt korter omdat ie nu minder "toekomst bestendig" is).
PS: Full HDTV LCD's zijn niet meer zo belachelijk duur hoor. Dat geld ook voor andere A/V apparatuur welke HDMI/HDTV gereed is.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 12:00 ]
Ik las in op de Frontpage dat speciale variante (voor Sony) 6200 en de 6600 van nVidia wél ondersteuning bieden. Misschien moet je daar naar opzoek (hoewel ik verwacht dat dit een PCI-E feature is...). Verder ga ik pas over jaren overstappen op Vista. Kan jij het niet een paar jaar volhouden met Windows Media Center Edition of MythTV?Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 11:55:
[...]
Inderdaad
Dit jaar staat bij mij op de planning om mijn hele A/V systeem tot een upgrade te brengen. Hiervoor was ik oa. van plan een multi media computer (MMC) te maken. Daarvoor kan ik natuurlijk prima mijn "oude" AGP systeem gebruiken, met een fatsoenlijke kaart als de 7800GS . . . waarvan ik dacht dat ie DHCP over DVI ondersteunde icm met bv. PureVideo en ondersteunde decodering voor H264.
Op die manier kon ik nl. mijn MMC rechtstreeks aansluiten op mijn receiver/LCD-TV (welke allemaal HDMI en/of DVI+HDCP ondersteunen tot 1080i). Maar nu blijkt dat geen enkele kaart e.a. ondersteunt zit ik idd met een probleem.
En wat betreft mijn upgradeplannen voor deze 7800GS; Het eerste jaar oid zou ik dan mijn AGP systeem nog gebruiken voor games e.d; Daarna bouwde ik hem om tot het genoemde MMC. Hierdoor kan ik met een relatief "gewoon" budget een langere levensduur halen uit al mijn hardware (langer "ermee doen"). Maar ja . . . een streep door de rekening dus.
En voor alle anderen, wellicht is deze 7800GS dus een probleem straks als we over willen gaan naar Vista met onze "oudere AGP" systemen. En wat dat betreft is het handig om toch rekening te houden met deze ontbrekende feature, want het heeft toch te maken met de levensduur van je upgrade (wordt korter omdat ie nu minder "toekomst bestendig" is).
PS: Full HDTV LCD's zijn niet meer zo belachelijk duur hoor. Dat geld ook voor andere A/V apparatuur welke HDMI/HDTV gereed is.
Waarschijnlijk zullen er dikke cracks vrijkomen om deze in mijn ogen waanzinnige DRM techniek te omzeilen.
DRM =>

[ Voor 3% gewijzigd door XanderDrake op 13-02-2006 16:56 ]
Dat is idd een vage kwestie.XanderDrake schreef op zondag 12 februari 2006 @ 20:02:
[...]
Ja ik moet even inbinden.
Ik weet niet precies wat ik er van moet maken. Een 6800GT haalt op lagere snelheden ook, zij het met veel moeite, de 6500 punten grens. Ik heb het gevoel dat er ergens een bottleneck zit... Drivers, systeem, ik weet het niet, maar hij presteert inderdaad minder... Zou het die High Speed Interconnect chip zijn (die data van PCI-E naar AGP sluist) ? Of er ergens in (met alle respect) Soul_'s systeem een ophoping waardoor de kaart zn volle potentie niet kan laten zien?
Opzich wijkt de 7800GS core af van die van de 7800GT en GTX. Het is nagenoeg onmogelijk om een GT op een singleslot stock cooler naar 500mhz te jassen.
Achja, zo te zien moet ik zelf maar es aan de slag
Maar of de kaart CPU limited is zullen we binnenkort ondervinden als ik mijn nieuwe onderdelen krijg.
(XFX Xtreme 7800 GS + Asus CT-479 en Pentium M 750 die @ 2,8 GHz komt.
Maar ik vrees ook voor de bridge chip... hopelijk word er nog flink wat verbeterd in de drivers.
Let echter wel dat er enig verschil is in de 6800 ook al haalt deze ong. dezelfde score...
De 7800GS zal het ongetwijfeld beter doen als HDR een rol gaat spelen lijkt me.
Zou je eens kunnen benchen @ 1280 x 1024?Soul_ schreef op zondag 12 februari 2006 @ 17:46:
nu 6482 in 3dmark2005
system specs enzo:
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1799646
Ben benieuwd of die veel inzakt namelijk.
[ Voor 12% gewijzigd door Da_maniaC op 13-02-2006 17:53 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Maar weet iemand of deze te unlocken valt of niet?
want dan zou je een grote performence winst kijgen
hoop aleen niet dat mijn systeem een botle neck is.
systeem:
p4 2,8 @ 3,5 ghz 512 kb case
mobo: asus p4c800e-deluxe
200 gig sata hdd (waar windows op draait)
1,5 ram kinston hyper x (cl2)
zou de cpu botleneck zijn of niet?
hij is wel overgeklokt dus is wel stuk sneller...
Voor me specs zie me sig, maar in een notendop:
• AMD Athlon 64 3500 + @ stock speeds
• 2 x 512 mb RAM dual channel 400 mhz @ 2-2-2-5 @ 6000mb/s
• MSI K8 Neo2 platinum
• 250 Gb + 160 Gb WD hdd
• MOMENTEEL : 128 mb Radeon 9800 pro @ XT bios mod
Ben benieuwd
Edit:
crap, krijg ik net een meel dat er morgen 3 binnekomen. Hopelijk krijg ik er dan ook 1 anders duurd het 1 tot 2 weken tot dat hij er weer is
[ Voor 17% gewijzigd door Notna op 13-02-2006 20:12 ]
Je hebt em redelijk zwaar overclocked, dus ik denk niet dat dat enig probleem wordtwillyfreak schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:10:
ik heb de xfx 7800 gs extreme edition nu bestelt..
Maar weet iemand of deze te unlocken valt of niet?
want dan zou je een grote performence winst kijgen![]()
hoop aleen niet dat mijn systeem een botle neck is.
systeem:
p4 2,8 @ 3,5 ghz 512 kb case
mobo: asus p4c800e-deluxe
200 gig sata hdd (waar windows op draait)
1,5 ram kinston hyper x (cl2)
zou de cpu botleneck zijn of niet?
hij is wel overgeklokt dus is wel stuk sneller...
Kijk es naar de score van tevver! Die is toch zeker niet mis, meer de richting op die we zoekenDJ_The_SP schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:50:
Dat is idd een vage kwestie.
Maar of de kaart CPU limited is zullen we binnenkort ondervinden als ik mijn nieuwe onderdelen krijg.
(XFX Xtreme 7800 GS + Asus CT-479 en Pentium M 750 die @ 2,8 GHz komt.).
Maar ik vrees ook voor de bridge chip... hopelijk word er nog flink wat verbeterd in de drivers.
Let echter wel dat er enig verschil is in de 6800 ook al haalt deze ong. dezelfde score...
De 7800GS zal het ongetwijfeld beter doen als HDR een rol gaat spelen lijkt me.
@tevver, kan je alsjeblieft een Validatie link maken? Dat is zo gebeurt, en zal ons (mij in ieder geval wel
Verwijderd
[ Voor 151% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 21:42 ]
Ziet er idd al veel beter uitXanderDrake schreef op zondag 12 februari 2006 @ 20:15:
[...]
Ik zou die X800XT houdenZeker als je vooral op 1024*768 draait, games worden vaak CPU limited op die resolutie, dus dan zou je het verschil tussen een 7800GS en een X800XT niet eens merken. Tenzij je veel HDR gebruikt of andere SM3.0 speeltjes.
[...]
KijkNow we're talking again.
Renegade, wat denk je daar van?
Jammer dat ik hier naast me al een asus a8n sli bordje heb liggen anders kon ik mss ook nog eens voor agp gaan
[ Voor 10% gewijzigd door Renegade! op 13-02-2006 20:48 ]
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
maar voor het zelfden geld kan ik ook een x850 xt kopen...
welken is nou beter?
want ik kom er met bechmarks niet uit omdat ze niet met de zelfden setup zijn getest...
dus anderen score
Hmmmmmm........ Je hebt illegale software en dus moet ik je maar vertrouwenVerwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 20:17:
Ik kan niet aan een legale 3dmark05 komen dus helaas.. je zal me moeten vertrouwen
Helaas, als je echt graag iets wilt, dan moet je het zelf doen!
Je kan sowieso de X850XT niet kopen voor hetzelfde geld, gezien dat ie duurder iswillyfreak schreef op maandag 13 februari 2006 @ 21:54:
ik heb nou een 7800 gs bestelt..
maar voor het zelfden geld kan ik ook een x850 xt kopen...
welken is nou beter?
want ik kom er met bechmarks niet uit omdat ze niet met de zelfden setup zijn getest...
dus anderen score
Voor de rest is het kwartje wisselen, soms wint de X850 soms de 7800GS. Welke games speel je het liefst?
dusja het is lastig imo
Nu haal ik op stock al meer dan 6000 in 3dmark05.
Maar als'k hem oc word hij wel wat warmer, op load zat ie al aan 81°c
heb ook de indruk dat ie niet meer zover wil oc'en op 487/1340 begint ie al wat artifacts te tonen
Nog geen tijd gehad om te testen met oc'en atm.
Iemand die mem timings kan veranderen (relaxer) van xfx xtreme bios? ik heb eergisteren bios gestuurd naar mvktech.com.
[ Voor 3% gewijzigd door Soul_ op 14-02-2006 01:18 ]
Verwijderd
"The GeForce 7800GS is a solid card for anyone looking for Shader Model 3.0 support on the AGP platform. It clearly is head and shoulders above the GeForce 6800 Ultra, which also provides SM 3.0 functionality. Going head to head against the ATI Radeon X800XT and X850XT Platinum Edition, it is the AGP king."
Verwijderd
Op Anandtech: Een artikeltje over de X1660Pro AGP van Saphire. In dat artikeltje hint Saphire dat zij meer AGP kaarten gaan maken.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 10:13:
http://www.tomshardware.c...0gs_becomes_a_better_buy/
"The GeForce 7800GS is a solid card for anyone looking for Shader Model 3.0 support on the AGP platform. It clearly is head and shoulders above the GeForce 6800 Ultra, which also provides SM 3.0 functionality. Going head to head against the ATI Radeon X800XT and X850XT Platinum Edition, it is the AGP king."
Dus AGP is nog niet dood schijnbaar . . .Sapphire Technology continues to release more AGP versions of its top selling PCIe cards and hints at more coming
Eerst willen ze iedereen overgooien op PCI-e en doen ze net alsof AGP het einde van de wereld word.
Daarna gaan ze alsnog AGP kaarten uitbrengen omdat ze toch door hebben gekregen dat die mensen gewoon niet van plan waren om over te stappen.
Zo denken wij te winnen, maar eigenlijk is het commercieel voor dit soort bedrijven een inmense groei in omzet op beide fronten.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

149 vs 81 FPS
Pwned

Ten eerste, wat is de hoogste resolutiesander-sp schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 14:10:
Bij Tom's hardware zeggen ze dat je met deze kaart 9 tot 12 maanden vooruit kan. Ik ben wel benieuwd wie van jullie van plan zijn om een jaar na de aanschaf van deze kaart een nieuwe te kopen omdat je dan waarschijnlijk niet meer op de hoogste resolutie kan spelen
Ten tweede, ik weet bijna zeker dat het wel gaat lukken. Ik blijf op de 7800GS leunen totdat ik een SocketAM2 systeem bij elkaar gespaart heb!
bij de 6600GT was dat niet mis ...
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
goede vraagJoepi schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 14:24:
Is er bekend hoe heet die HSI wordt?
bij de 6600GT was dat niet mis ...
Ja en gaat niet. Simpel, ze zijn Lasercut.Payne schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 14:24:
Iemand al geprobeerd die pipes te unlocken?
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
paar opties?
Bon Chic Powersupply K555000 550W 41,-
http://www.4launch.nl/4la....php¢er=shop/home.php
Q-Tec Powersupply 500W Big Fan (zwart) 29,-
Cooler Master Powersupply Extreme Power 430W 40,50
Sweex hoef ik niet eens te noemen denk ik

[ Voor 39% gewijzigd door SaN op 14-02-2006 17:29 ]
De prijs is vaak een betere indicator voor de kwaliteit dan de specs. Een Tagan 380W is 10x zo goed als een Q-Tec 500W. Die Tagan is €60, maar wel méér dan genoeg voor een 7800GS. Ik heb op een site mijn energieverbruik berekend. P4 (energieslurpend), 2 HD's, 2 DVD branders, 6600GT. Uitkomst 255 watt.sander-sp schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:23:
Ik weet niet of ik deze vraag hier mag/kan stellen maar ik probeer het toch. Ik heb nu een voekingkje van 300 watt, dat gaat dus niet genoeg zijn voor deze kaart. Nu wil ik dus een zo goedkoop mogelijke voeding voor bij de 7800 gs. Welke zijn goed(koop) genoeg om in de overweging mee te nemen... 400 watt is geloof ik wel het minimum toch? Alvast bedankt!
paar opties?
TouchéAlexio schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 15:43:
Misschien is het nieuw voor je, maar er bestaat naast praktijk ervaring ook nog zoiets als kennis.
Hier is inderdaad geen plaats om het te vragen, maar gezien je al de moeite gedaan hebt om het op te zoeken, help ik je wel evensander-sp schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:23:
Ik weet niet of ik deze vraag hier mag/kan stellen maar ik probeer het toch. Ik heb nu een voekingkje van 300 watt, dat gaat dus niet genoeg zijn voor deze kaart. Nu wil ik dus een zo goedkoop mogelijke voeding voor bij de 7800 gs. Welke zijn goed(koop) genoeg om in de overweging mee te nemen... 400 watt is geloof ik wel het minimum toch? Alvast bedankt!
paar opties?
Allereerst, GÉÉN Q-TEC.
Bon Chic is volgens mij geen slecht merk, maar 550watt voot 41€, dat kan niet kloppen.
Met die Cooler Master zit je echter goed, dus ik raad die aan!
Verder ben ik een blije eigenaar van een Huntkey 400watter
Ik zal nog is kijken naar die huntkey, ik heb nu alleen gekeken bij 4launch omdat ik daar waarschijnlijk de kaart ga bestellen, maar als zo'n Huntkey echt zo goedkoop is kan het geen kwaad om is rond te gaan kijken. Bedankt!XanderDrake schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 18:03:
[...]
Touché
[...]
Hier is inderdaad geen plaats om het te vragen, maar gezien je al de moeite gedaan hebt om het op te zoeken, help ik je wel even.
Allereerst, GÉÉN Q-TEC.
Bon Chic is volgens mij geen slecht merk, maar 550watt voot 41€, dat kan niet kloppen.
Met die Cooler Master zit je echter goed, dus ik raad die aan!
Verder ben ik een blije eigenaar van een Huntkey 400watterkostte me 24€ exclusief verzendkosten. Hij doet het altijd en uitstekend, maar de voltages zijn krap aan, en 15 Ampere op de 12v lijn is net wat te weinig. Ik raad dus, als je voor Huntkey gaat, 450watt of hoger aan.
ASUS 450W PSU,Ret,Sata Cable

€ 54,95
Wat Specs:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| Merk ASUS Type Atlas-45GA Moederbord aansluiting 24-polig 20-pins / 24-pins Moederbord aansluiting 4-polig 1x ATX 12V Stroomaansluiting IDE 7x Stroomaansluiting Floppy 2x Stroomaansluiting Serial-ATA 2x Vermogen (continu) 450W Vermogen (piek) 450W Rendement 75% Ingangsspanning 230 V Break-out box Nee Tempratuurgeregeld Ja Aan/uit schakelaar Ja Spanningschakelaar Ja Tempratuur aanduiding Nee Led's Ja Koeler 120 mm Breedte 150 mm Lengte 140 mm Hoogte 86 mm Converter 24 to 20 pin Nee Uitvoering Retail |
Link
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Nou zal ik eerlijk zijn, deze voeding raad ik voor dat geld niet aan. Hij zal wel stabiel en duurzaam zijn, hij is immers afkomstig van een degelijk merk, maar hij beschikt over slechts 14 Ampere op de 12v lijn. Daar trek je het niet mee hoorck2000nl schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 18:54:
@sander-sp: je kunt ook de volgende overwegen:
ASUS 450W PSU,Ret,Sata Cable
[afbeelding]
€ 54,95
Wat Specs:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 Merk ASUS Type Atlas-45GA Moederbord aansluiting 24-polig 20-pins / 24-pins Moederbord aansluiting 4-polig 1x ATX 12V Stroomaansluiting IDE 7x Stroomaansluiting Floppy 2x Stroomaansluiting Serial-ATA 2x Vermogen (continu) 450W Vermogen (piek) 450W Rendement 75% Ingangsspanning 230 V Break-out box Nee Tempratuurgeregeld Ja Aan/uit schakelaar Ja Spanningschakelaar Ja Tempratuur aanduiding Nee Led's Ja Koeler 120 mm Breedte 150 mm Lengte 140 mm Hoogte 86 mm Converter 24 to 20 pin Nee Uitvoering Retail
Link

Die 450watt zijn meer een reclame truukje dan een echt wattage. Een Tagan 380watt levert meer watt dan deze voeding.
De link van de voeding op site van Asus, zie onderaan voor het vermogen tabel:
http://www.asus.com/produ...3=0&model=556&modelmenu=1
Je kan van 1.4v naar 1.5v "upgraden" via een BIOS-mode. Alexio weet daar het fijne van. Je kan je eigen BIOS aanpassen via NiBiTor (google is your friend) en NVflash. Eerst moet je je eigen BIOS op een diskette zetten via NVflash, en vervolgens kan je met NiBitor je BIOS aanpassen. Lees de readme's goed, dit aanpassen is niet zonder risico! Vervolgens flash je je nieuwe BIOS over je oude heen en Voila.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 19:26:
vraagje ? Hoe ga je van 1.4v naar 1.5v doen ?
Heeft dit veel verschil ?
Of het veel uitmaakt? Goede vraag, ik weet niet of iemand het al geprobeerd heeft.
Waarschijnlijk maakt het best veel uit
[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 15-02-2006 01:40 ]
Verwijderd
Dit kan echt niet kloppen. Ze moeten iets fout of oneerlijks hebben gedaan. Kijk maar naar het verschil tussen 6800 ultra en x850xt pe. Ik kon me niet herinneren dat het altijd zo is geweest.XanderDrake schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 14:06:
7800GS OC vs X850XT PE op HDR:
[afbeelding]
149 vs 81 FPS
Pwned
Wat mij betreft een erg misleidende score.
THG komt bij mij steeds minder geloofwaardig over.
hehe, nee, volgens mij klopt ie wel. Je moet alleen niet naar Max FPS kijken, maar naar Avarage FPS.Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 02:40:
Dit kan echt niet kloppen. Ze moeten iets fout of oneerlijks hebben gedaan. Kijk maar naar het verschil tussen 6800 ultra en x850xt pe. Ik kon me niet herinneren dat het altijd zo is geweest.
Wat mij betreft een erg misleidende score.
THG komt bij mij steeds minder geloofwaardig over.
Daar scheelt het iets van 10 FPS. Das logischer niet waar
Zal als ik hem binnen heb eens wat resultaten posten.
Verwijderd
Is het niet zo dat er maar een paar fabrieken die voedingen maken , en die distributeurs van die voedingen ze inkopen bij de zelfde fabriek en gewoon zelf stickertjes en dergelijke eropplakken...

I'm not as think as you stoned I am
Sinds eind januari is bekend dat de 7800GS uit zou komen, tja, wachten is altijd goed.WooK schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 12:21:
gvd heb ik net 2 weken geleden een x850 pro vivo gekocht omdat ik dacht dat de 7800 niet uitgebracht zou worden
ik kan me voorstellen dat het zo is bij een aantal merken, maar zeker niet bij alle. Wat ik sowieso altijd doe is letten op de 12v lijn ampere's.Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 12:15:
Offtopic :
Is het niet zo dat er maar een paar fabrieken die voedingen maken , en die distributeurs van die voedingen ze inkopen bij de zelfde fabriek en gewoon zelf stickertjes en dergelijke eropplakken...
Zet em te koopWooK schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 12:21:
gvd heb ik net 2 weken geleden een x850 pro vivo gekocht omdat ik dacht dat de 7800 niet uitgebracht zou worden
Is de 7800Gs van Club3D nog ergens op voorraad?
[ Voor 11% gewijzigd door ck2000nl op 15-02-2006 13:05 ]
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Heb zowat elke webshop een e-mail gestuurd en ze zouden gisteren of vandaag binnen komen. Blijkt nu dat ze pas 28Feb weer op voorraad zijn.
Kennis gebaseerd op aannames noem ik geen kennis.Alexio schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 15:43:
Misschien is het nieuw voor je, maar er bestaat naast praktijk ervaring ook nog zoiets als kennis.
Wel met deze merken dan? Q-Tec is net zulke grote rommel als Sweex, zelfde geldt voor Bon Chic (Alleen de naam al). CoolerMaster is wel redelijk, maar zou er ook niet al te veel van verwachten...sander-sp schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:23:
paar opties?
Wanneer leren mensen eens dat het PCIe is, en geen PCI-X, PCI-X is voor serversduncanvdlinden schreef op maandag 13 februari 2006 @ 00:27:
Het zal wellicht al genoemd zijn maar ik ben het er ook mee eens dat nu nog veel flappen in AGP inversteren niet echt zinvol is.
Dus zou het zinvoller zijn om je hele pc aan te bieden nu het nog een beetje waarde heeft,
te inversteren in een pc met pci express, misschien zelfs nog een wat lichter kaartje te nemen als de 7800GS, maar daarmee net zo lang vooruit mee kan.
en over een tijdje bij de volgende videokaart upgrade veel meer voor je pci-x kaartje te vangen
[ Voor 29% gewijzigd door Phyxion op 15-02-2006 14:14 ]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
FnF schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:10:
[...]
Wanneer leren mensen eens dat het PCIe is, en geen PCI-X, PCI-X is voor servers
Zou voor mij niet uitmaken op mijn Dual Xeon (zie Illuvatar in mijn sig)
Alleen is AGP 8x volgens mij veel sneller dan bv. PCI-X 133
Het zijn geen aannames, ik heb in de fora van Guru3D gelezen dat Unwinder er zelf naar heeft gekeken en het onmogelijk acht. Oftewel het is kennis. Punt.Payne schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:00:
Kennis gebaseerd op aannames noem ik geen kennis.
De Sparkle is beschikbaar?funkylicious schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 13:57:
Nergens.
Heb zowat elke webshop een e-mail gestuurd en ze zouden gisteren of vandaag binnen komen. Blijkt nu dat ze pas 28Feb weer op voorraad zijn.
De koeling is dan ook hetzelfde neem ik aan?RoD schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 01:40:
Ja dat klopt, dat geldt trouwens in het algemeen. Tussen verschillende merken zit meestal nauwelijks verschil.
Er staat op de site van 4Launch voor 49,50 euro een 450 Watt Chieftec voeding GPS-450AA-101A met 2x 12 volt rails, pci-e power en 24 pins atx stekker. Dat lijkt me dan de beste deal als je niet zoveel geld aan een voeding wilt uitgeven. Ik heb twee Chieftec voedingen gehad en die waren op zich prima.sander-sp schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:23:
paar opties?
== knip bagger voedingen ==
LOL knip bagger voedingenbiobak schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:42:
[...]
Er staat op de site van 4Launch voor 49,50 euro een 450 Watt Chieftec voeding GPS-450AA-101A met 2x 12 volt rails, pci-e power en 24 pins atx stekker. Dat lijkt me dan de beste deal als je niet zoveel geld aan een voeding wilt uitgeven. Ik heb twee Chieftec voedingen gehad en die waren op zich prima.

[ Voor 7% gewijzigd door SaN op 15-02-2006 16:40 ]
Geluid meet je niet in volumesander-sp schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 16:34:
[...]
LOL knip bagger voedingen, ik ben wel benieuwd wat voor problemen je kan krijgen met een voeding, heb je het dan over duurzaamheid, of over kwaliteit? 49,50 is inderdaad wel een goede prijs. Denk dat ik die dan maar bestel ipv de Cooler Master. (zit er trouwens ook veel verschil in volume van het geluid?)

De voeding is vaak een van de meest onderschatte onderdelen van een pc. Men wil wel de snelste processor en videokaart, maar een paar tientjes meer uitgeven voor een degelijke voeding zit er dan niet meer in. Een slechte of te zwakke voeding kan voor allerlei nare stabiliteitsproblemen zorgen die vaak moeilijk te achterhalen zijn. Maar dit gaat nu te ver offtopic. Enige advies dat ik wil meegeven is als je 300 euro voor een videokaart kunt uitgeven, geef dan ook die 5 a 7 tientjes (of meer) uit aan een kwaliteitsvoeding. Een goede voeding kan dan ook bij je volgende upgrade weer mee.sander-sp schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 16:34:
[...]
LOL knip bagger voedingen, ik ben wel benieuwd wat voor problemen je kan krijgen met een voeding, heb je het dan over duurzaamheid, of over kwaliteit?
Biobak, kan je me eens uitleggen hoeveel tegevoegde waarde een dubbele 12v lijn geeft? Ik weet waar het voor dient, maar is dan bijvoorbeeld 2x een 14A 12v lijn beter dan 1x een 20A 12v lijn?biobak schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 16:59:
De voeding is vaak een van de meest onderschatte onderdelen van een pc. Men wil wel de snelste processor en videokaart, maar een paar tientjes meer uitgeven voor een degelijke voeding zit er dan niet meer in. Een slechte of te zwakke voeding kan voor allerlei nare stabiliteitsproblemen zorgen die vaak moeilijk te achterhalen zijn. Maar dit gaat nu te ver offtopic. Enige advies dat ik wil meegeven is als je 300 euro voor een videokaart kunt uitgeven, geef dan ook die 5 a 7 tientjes (of meer) uit aan een kwaliteitsvoeding. Een goede voeding kan dan ook bij je volgende upgrade weer mee.
Hoe kan ik ze vergelijk bedoel ik dus.
Wat heb ik hier nou weer aan? Je begrijpt wat ik bedoel, produceert de ene voeding veel meer geluid dan de andere. Als je hier antwoord op weet, geef dat antwoord dan, en zet daar dan eventueel je bijdehante opmerking achteraan. Als je het antwoord niet weet laat je bijdehante opmerking dan achterwege. Maargoed ik weet genoeg, ik ga morgen de club3d versie bestellen samen met een chieftec voeding. Iedereen bedankt voor de hulp!FnF schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 16:58:
[...]
Geluid meet je niet in volumeGeluid meet je in intensiteit(dB).
Hij zocht een Club3d. Ik heb zelf vandaag een XFX besteld.XanderDrake schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:47:
[...]
Het zijn geen aannames, ik heb in de fora van Guru3D gelezen dat Unwinder er zelf naar heeft gekeken en het onmogelijk acht. Oftewel het is kennis. Punt.
[...]
De Sparkle is beschikbaar?
Sander als je een 7800GS wilt bestellen moet je nog even wachten tot 28feb volgens diverse shops.
[ Voor 12% gewijzigd door funkylicious op 15-02-2006 17:46 ]
Je kunt niet zomaar stellen dat 2x 12 A beter is dan 1x 20 A. Je kunt de beide 12 v rails niet zomaar bij elkaar optellen. Je kunt dus niet zeggen dat de ene beter is dan de andere, want een voeding met 1x 12 volt rail hoeft niet slechter te zijn dan eentje met 2x 12 volt. Ik koop liever een OCZ Powerstream met 1x 12 volt rail dan die Chieftec met 2x 12 volt rail, dus je moet ook naar de voeding in z'n geheel bekijken.XanderDrake schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 17:09:
[...]
Biobak, kan je me eens uitleggen hoeveel tegevoegde waarde een dubbele 12v lijn geeft? Ik weet waar het voor dient, maar is dan bijvoorbeeld 2x een 14A 12v lijn beter dan 1x een 20A 12v lijn?
Jij kon dus toch niet wachtenfunkylicious schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 17:45:
[...]
Hij zocht een Club3d. Ik heb zelf vandaag een XFX besteld.
Ik weet het, maar ik gooi hem alvast in de pre-orderSander als je een 7800GS wilt bestellen moet je nog even wachten tot 28feb volgens diverse shops.
Ik zou eens een blik werpen op "Welke voeding heb ik nodig?".XanderDrake schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 17:09:
[...]
Biobak, kan je me eens uitleggen hoeveel tegevoegde waarde een dubbele 12v lijn geeft? Ik weet waar het voor dient, maar is dan bijvoorbeeld 2x een 14A 12v lijn beter dan 1x een 20A 12v lijn?
Meestal is het zo dat als je twee 12V lijnen hebt, één voor het moederbord is, en één voor overig. Vaak heb je ook een combined power die weer één 12V lijn levert, echter ligt die waarde lager dan, in jou geval, 2x14A=28A, in dit geval meestal zo'n 25A.
Meestal beschikken de voedingen met twee 12V lijnen over meer Ampère dan voedingen met maar één 12V lijn.
Tuurlijk maakt de ene voeding meer geluid dan de andere, lijkt mij ook wel logisch trouwens, er wordtsander-sp schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 17:18:
[...]
Wat heb ik hier nou weer aan? Je begrijpt wat ik bedoel, produceert de ene voeding veel meer geluid dan de andere. Als je hier antwoord op weet, geef dat antwoord dan, en zet daar dan eventueel je bijdehante opmerking achteraan. Als je het antwoord niet weet laat je bijdehante opmerking dan achterwege. Maargoed ik weet genoeg, ik ga morgen de club3d versie bestellen samen met een chieftec voeding. Iedereen bedankt voor de hulp!Ik zal vanaf nu dit topic niet meer vervuilen met vragen over voedingen etc.
niet in iedere voeding dezelfde fan geplaatst
2 lijnen betekent vaak meer dan 1 circuit dat 240 v transformeert en gelijkricht naar 12 v.
Eén 12 volt gedeelte zal ook zorgen dat al je apparaten daar hun 12 volt vandaan halen.
Verdeel dit over 2 lijnen en je verdeelt zo ook je belasting en storing (capacitieve en inductieve belasting).
Dit komt de stabiliteit en kwaliteit van je voeding ten goede.
Dus ja het is zeker beter om 2 aparte 12 volt lijnen te hebben.
Want stel je hebt 2 keer 12 volt bij 14 ampere.
Dan heb je dus nog steeds een opgeteld vermogen van iets meer dan 300 watt.
In tegenstelling tot de 240 watt op 1 lijn van 20 ampere.
(Om maar even op je voorbeeld in te gaan).
Ga je echter weer een C merk voeding met 2 volt lijnen vergelijken met een A merk die maar 1 voltlijn heeft dan is het verschil natuurlijk weer groot.
Dat zit hem namelijk puur in de kwaliteit van het bedrijf en van de gebruikte componenten.
[ Voor 17% gewijzigd door Da_maniaC op 15-02-2006 18:51 ]
maar ik heb nou ook de ''xfx 7800 gs extreme edition'' (en toen ff ademhalen
ik heb de coolermaster realpower 550 watt.
en volgens mij heeft die 3 12 volt lijnen kan dat kloppen?
want er staat bij 12 v :
+12v1 12A continu 18A peak
+12v2 12A continu 20A peak
+12v3 6A continu 10A peak.
heb ik dan 3 12volt lijnen?
en hoe kun je zien welken 12 volt lijn welken kabel dan is?
De 7800GS verbruikt, zeker vergeleken met de andere AGP flagships, vrij weinig. 550W lijkt me ruim voldoende. Voor andere vragen moet je toch echt naar Voeding topics gaan.willyfreak schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:04:
sorry dat dit nu beetje offtopic gaat...
maar ik heb nou ook de ''xfx 7800 gs extreme edition'' (en toen ff ademhalen) bestelt..
ik heb de coolermaster realpower 550 watt.
en volgens mij heeft die 3 12 volt lijnen kan dat kloppen?
want er staat bij 12 v :
+12v1 12A continu 18A peak
+12v2 12A continu 20A peak
+12v3 6A continu 10A peak.
heb ik dan 3 12volt lijnen?
en hoe kun je zien welken 12 volt lijn welken kabel dan is?
Of is de extreme edition zijn meerprijs waard? denk persoonlijk van niet
Aangezien ik zeker wil proberen om dat ding op 500/1500 te krijgen wil ik dus al gegarandeerd die snelheid.
Ik moet echter nog wachten op mijn salaris (einde van de maand) en eigenlijk hoopte ik dat ie net tot rond de 300 zou zakken....
( en 28 februari komt er weer het een en het ander binnen heb ik gehoord, dus misschien dat de concurrentiestrijd dan weer een beetje verder gaat).
[ Voor 18% gewijzigd door Da_maniaC op 16-02-2006 10:07 ]
Oe oe? 28 februari? Wat weet jij meer dan mijDJ_The_SP schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 10:05:
Ik denk persoonlijk van wel omdat de xfx extreme hoger geclocked is en ik al mensen heb gezien die, die geheugen clock niet met hun kaart haalde.
Aangezien ik zeker wil proberen om dat ding op 500/1500 te krijgen wil ik dus al gegarandeerd die snelheid.
Ik moet echter nog wachten op mijn salaris (einde van de maand) en eigenlijk hoopte ik dat ie net tot rond de 300 zou zakken....
( en 28 februari komt er weer het een en het ander binnen heb ik gehoord, dus misschien dat de concurrentiestrijd dan weer een beetje verder gaat).
Wat jammer dat je niet gaat overclockenSyS_ErroR schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 11:10:
DJ_The_SP, ik doe niet aan overclocken... En t verschil tussen de normale en de Extreme is toch relatief klein?
Is de XFX zijn meerprijs wel waard? Hij scheelt toch zo'n 45 euro met de club3d versie...Bij de XFX uitvoering staat er alleen wel bij dat hij hdtv ready is, bij de Club3d niet, maar dat lijkt me een foutje?SyS_ErroR schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 00:48:
Of is de extreme edition zijn meerprijs waard? denk persoonlijk van niet
[ Voor 4% gewijzigd door SaN op 16-02-2006 12:24 ]
Verwijderd
Zou ik zeker doen, toen ik mijn Club3d kocht waren er 5 voorradig, die waren binnen een uur uitverkocht.sander-sp schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 18:10:
[...]
Ik weet het, maar ik gooi hem alvast in de pre-order
Vaak krijgen ze hem ook eerder binnen dan ze hem verwachten, ze nemen het altijd een beetje ruimer, omdat ze nooit precies weten wat hun leveranciers doen.
Verwijderd
Check het hele stuk op de frontpage: nieuws: 'Huidige videokaarten ondersteunen geen HD-content'sander-sp schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 12:24:
[...]
Is de XFX zijn meerprijs wel waard? Hij scheelt toch zo'n 45 euro met de club3d versie...Bij de XFX uitvoering staat er alleen wel bij dat hij hdtv ready is, bij de Club3d niet, maar dat lijkt me een foutje?
Daarin wordt geschreven dat eigenlijk geen enkele kaart echte HD-TV ondersteuning heeft, omdat er geen encoder inzit (2 uitzonderingen) . . . waaronder alle 7800GS'en. Dit vormde voor mij meteen een probleem omdat ik in de toekomst graag mijn TV als MMC wil inzetten met HDTV.
En bij deze staat in de specs:
Een encoder dusIntegrated HDTV Encoder
Provides world-class TV-out functionality up to 1080i resolution.
Ik ga eens nadere info opvragen, en het liefst met een bewijs dat het inderdaad werkt! En als het werkt, dan ga ik alsnog om !!
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 15:29 ]
Ik denk niet dat XFX een ander soort 7800GS heeft als alle andere...... Dus: Don't get your hopes up.Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 15:27:
[...]
Check het hele stuk op de frontpage: nieuws: 'Huidige videokaarten ondersteunen geen HD-content'
Daarin wordt geschreven dat eigenlijk geen enkele kaart echte HD-TV ondersteuning heeft, omdat er geen encoder inzit (2 uitzonderingen) . . . waaronder alle 7800GS'en. Dit vormde voor mij meteen een probleem omdat ik in de toekomst graag mijn TV als MMC wil inzetten met HDTV.
En bij deze staat in de specs:
[...]
Een encoder dus
Ik ga eens nadere info opvragen, en het liefst met een bewijs dat het inderdaad werkt! En als het werkt, dan ga ik alsnog om !!
Verwijderd
Ik begreep dat alle GPU's sinds tijden al ondersteuning voor HDTV / HDCP hebben, maar dat alle fabrikanten hebben verzuimd om een encoder-chip toe te voegen. Dus in principe kan het wel . . . . maar eerst eens zien inderdaad !XanderDrake schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 15:41:
[...]
Ik denk niet dat XFX een ander soort 7800GS heeft als alle andere...... Dus: Don't get your hopes up.
Na 20 februari en later leveren een aantal fabrikanten weer uit in wat grotere getalen, dus als je het mij vraagt gaan veel dealers/leveranciers dan weer hun prijzen aanscherpen.XanderDrake schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 12:18:
[...]
Oe oe? 28 februari? Wat weet jij meer dan mij? Verklaar u nader
Ps.
Is er al een Arctic Silencer die op de 7800 Gs kan inmiddels?
Straks worden ze nog goedkoper dan de 6800gtDJ_The_SP schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 16:59:
[...]
Na 20 februari en later leveren een aantal fabrikanten weer uit in wat grotere getalen, dus als je het mij vraagt gaan veel dealers/leveranciers dan weer hun prijzen aanscherpen.
zijn die dan nog wel te koopsander-sp schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 18:05:
[...]
Straks worden ze nog goedkoper dan de 6800gt.
bij "mijn" standaard webshop was de XFX op voorraad, de Club3d met onbekende levertijd. En de XFX was 6 euro duurder, (en ik ben ongeduldig..sander-sp schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 12:24:
[...]
Is de XFX zijn meerprijs wel waard? Hij scheelt toch zo'n 45 euro met de club3d versie...Bij de XFX uitvoering staat er alleen wel bij dat hij hdtv ready is, bij de Club3d niet, maar dat lijkt me een foutje?
Wat heb je er dan voor betaald als ik vragen mag?SyS_ErroR schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 20:52:
[...]
bij "mijn" standaard webshop was de XFX op voorraad, de Club3d met onbekende levertijd. En de XFX was 6 euro duurder, (en ik ben ongeduldig..)
315,= dus.. misschien niet de goedkoopste winkel, maar wel betrouwbaar
Dit topic is gesloten.