bij komplett hebben ze ze ook.. mooi prijsje 309 euries ofzo..Phenomenon1985 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 12:30:
Denk dat ik dit kaartje nog wel ga kopen!
heb even gekeken op inet en bij www.informatique zijn ze op voorraadXFX
misschien toch nog ff overwegen om een AGP kaartje te kopen!
[quote]RoD schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 12:29:
[...]
Dat hangt van het merk af en dit soort dingen horen in Welke voeding heb ik nodig? Deel 14
[quote]
Wil geen nieuwe voeding, vroeg me het enkelt af.
[...]
Dat hangt van het merk af en dit soort dingen horen in Welke voeding heb ik nodig? Deel 14
[quote]
Wil geen nieuwe voeding, vroeg me het enkelt af.
Stel nou dat de pipelines niet te unlocken zijn, heb je toch vanuit de fabriek al een snel kaartje.Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 12:29:
[...]
Wat let je om een andere te kopen, en hem zelf over te clocken
En in mijn ogen zijn de cores + geheugen _of_ de koeling door fabrikanten op overgeclockten kaarten altijd ietswat aangepast zodat je een beter OC mogelijkheid hebt.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Ik hoor ook altijd het argument dat functies als sm3.0 en hdr eigenlijk nog nutteloos zijn voor de huidige generatie videokaarten omdat ze te traag zijn om gebruik van deze technieken te kunnen maken.
Maar bijvoorbeeld Far Cry kan ik met sm3.0, hdr en alle settings op max.@1024 gewoon perfect spelen.
Lijkt me dat een 7800GS die toch wel een stuk sneller is dan mijn kaart zelfs op de hoogste resoluties al wel speelbare resultaten haalt met de nieuwste features ingeschakeld?
Maar bijvoorbeeld Far Cry kan ik met sm3.0, hdr en alle settings op max.@1024 gewoon perfect spelen.
Lijkt me dat een 7800GS die toch wel een stuk sneller is dan mijn kaart zelfs op de hoogste resoluties al wel speelbare resultaten haalt met de nieuwste features ingeschakeld?
HDR werkt anders gewoon in Half Life 2 op m'n X800 XT PEVerwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 10:06:
[...]
Bever! hoe voorspelbaar die reacties van rooie jongens.
Speel jij 3dmark dan? Goed voor jou.
Ik speel Farcry met HDR. Hoeveel fps haal jij? 0 was het zeker?
Splinter cell met SM3? Hoeveel frames bij jou? 0? en dat zonder voltmods!! Sterk hoor.
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Verwijderd
Welnee, volgens mij zijn de koelers (op de plaatsjes die ik zie) niet anders. Verder heeft die eVGA geen "unlockte pipelines", er is alleen een kleine aanpassing in de BIOS gedaan.DJ_The_SP schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 13:13:
[...]
Stel nou dat de pipelines niet te unlocken zijn, heb je toch vanuit de fabriek al een snel kaartje.
En in mijn ogen zijn de cores + geheugen _of_ de koeling door fabrikanten op overgeclockten kaarten altijd ietswat aangepast zodat je een beter OC mogelijkheid hebt.
Trouwens, wat ik sowieso altijd doe, is allereerst de koeler eraf halen en de (vrijwel altijd gebruikte) heatpad-toestand onmiddelijk vervangen door AS5. Dat koelt meteen een stukje beter, en als je het goed doet zie je helemaal niet dat de koeler er ooit af is geweest.
Leuk kaartje, alleen ik had liever de 7800GT gehad met AGP.
Zoveel sneller is de 7800GS niet ten op zichte van de ATI Radeon X850 XT.
Prijs is natuurlijk wel wat lager en is al redelijk verkrijgbaar.
En valt er nog wat te unlocken met Riva Tuner ?
Of een hardware mod ?
Zoveel sneller is de 7800GS niet ten op zichte van de ATI Radeon X850 XT.
Prijs is natuurlijk wel wat lager en is al redelijk verkrijgbaar.
En valt er nog wat te unlocken met Riva Tuner ?
Of een hardware mod ?
Verwijderd
Er zijn een stuk of 12 verschillende manieren om HDR te renderen, de Source-engine gebruikt PS 2.0 om dit te doen, ik kan zelfs HDR op mijn 9800pro in de source engine. Daarintegen gebruikt 3dmark06 PS 3.0 om dit te doen.Payne schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 13:18:
[...]
HDR werkt anders gewoon in Half Life 2 op m'n X800 XT PE
Dat de pipelines niet unlocked zijn dat snap ik.Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 13:49:
[...]
Welnee, volgens mij zijn de koelers (op de plaatsjes die ik zie) niet anders. Verder heeft die eVGA geen "unlockte pipelines", er is alleen een kleine aanpassing in de BIOS gedaan.
Trouwens, wat ik sowieso altijd doe, is allereerst de koeler eraf halen en de (vrijwel altijd gebruikte) heatpad-toestand onmiddelijk vervangen door AS5. Dat koelt meteen een stukje beter, en als je het goed doet zie je helemaal niet dat de koeler er ooit af is geweest.
Ik bedoel maar te zeggen dat een fabrikant in mijn ogen zal zorgen dat zijn overgeclockte kaart ongeveer net zo koel is als de normaal geclockte versie.
Hier haal je dus wel wat meer temp problemen mee weg en verleg je dus als het ware het overclockings bereik.
Maar ik zou graag weten of er al een leverancier is die de kaart in NL al kan leveren.
(Ik weet niet of het aan mij ligt maar op de pricewatch vind ik maar weinig).
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Hmm ik zit in een lastig parket. Ik wil binnenkort graag upgraden (COD2 kon echt niet meer). Huidige pc:
Athlon 2500+ @3000+
1 gig ram
Radeon 9700 @ overclocked
Epox 8rda+ Nvidia nforce2
Nou wil ik dus een upgrade, maar jullie zien het probleem misschien al.
1. Als ik mijn vidcard vervang, wordt mijn processor gegarandeerd de bottleneck
2. Als ik mijn processor wil vervangen, moet ik waarschijnlijk naar SATA (nieuwe HD) PCIE (nieuwe vidcard, geen probleem), en moet ik een nieuwe soundcard kopen (Soundstorm maken ze niet meer).
Ik vraag me gewoon af hoe nuttig het is om naar een nieuwe AGP kaart te upgraden vanaf mijn systeem., anders moet ik er toch aan geloven en echt alles vervangen.
Zijn hier dus mensen die een dergelijke upgrade geprobeerd hebben?
(de reden dat ik zo lang niet geupgrade heb is overigens World of Warcraft )
(PS sorry voor de crosspost in het 6800GS topic, maar dit lijkt achteraf de betere plek)
Athlon 2500+ @3000+
1 gig ram
Radeon 9700 @ overclocked
Epox 8rda+ Nvidia nforce2
Nou wil ik dus een upgrade, maar jullie zien het probleem misschien al.
1. Als ik mijn vidcard vervang, wordt mijn processor gegarandeerd de bottleneck
2. Als ik mijn processor wil vervangen, moet ik waarschijnlijk naar SATA (nieuwe HD) PCIE (nieuwe vidcard, geen probleem), en moet ik een nieuwe soundcard kopen (Soundstorm maken ze niet meer).
Ik vraag me gewoon af hoe nuttig het is om naar een nieuwe AGP kaart te upgraden vanaf mijn systeem., anders moet ik er toch aan geloven en echt alles vervangen.
Zijn hier dus mensen die een dergelijke upgrade geprobeerd hebben?
(de reden dat ik zo lang niet geupgrade heb is overigens World of Warcraft )
(PS sorry voor de crosspost in het 6800GS topic, maar dit lijkt achteraf de betere plek)
Verwijderd
Van de FP.
Lijkt me voor X8(50) en 6800 GT bezitters niet een ergzinvolle upgrade gezien de prestatie en prijs. Als je aan OC-en doet, is het zeker een interessante kaart. Het gemis van de pipelines moet wel te compenseren zijn. Ik denk dat clockspeeds wel makkelijk over de 450 heen gaan mss wel 500 Mhz met betere koeling.
Zit wel behoorlijk potentieel in het kaartje. Ik had ook liever een 7800GT gezien. Lijkt me dat dit afval cores kunnen zijn met 1 of meer defecte qauds. Mss dat er nog een GT komt, of na de launch van de 7900 serie.Gepost door Sjeepee - vrijdag 3 februari 2006 - 13:30:
EVGA e-GeForce 7800 GS 375Mhz/1.20GHz
EVGA e-GeForce 7800 GS CO 430MHz/1.30 GHz
EVGA e-GeForce 7800 GS CO SuperClock 460MHz/1.35GHz
EVGA e-GeForce 7800 GS KO SuperClock Version 490MHz/1.40GHz
Lijkt me voor X8(50) en 6800 GT bezitters niet een ergzinvolle upgrade gezien de prestatie en prijs. Als je aan OC-en doet, is het zeker een interessante kaart. Het gemis van de pipelines moet wel te compenseren zijn. Ik denk dat clockspeeds wel makkelijk over de 450 heen gaan mss wel 500 Mhz met betere koeling.
@Dreee :
Heb je mssn ook al een site van een levervancier die ze levert?
Heb je mssn ook al een site van een levervancier die ze levert?
Tja... Er zijn absoluut geen indicaties dat er iets nieuws van ATi op AGP gebied gaat uitkomen. Geen geruchten, geen driver bijzonderheden (zoals de 7800GS, die staat al maanden in de driversets van nVidia), helemaal niets. Volgens mij is ATi ook (terecht) tevreden met hun huidige flagships op AGP en natuurlijk de X1600Pro.Asprine schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 12:30:
Vraag me af binnen hoeveel weken de tegenhanger van ATI het dag licht ziet.(voor het AGP platform)
Dat is niet OpenEXR HDR. OpenEXR wordt vollop gebruikt in andere games (Far Cry, Splinter Cell 3, Serious Sam 2) en is ook dé standaard geworden op HDR gebied. (dat was het al een tijdjePayne schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 13:18:
HDR werkt anders gewoon in Half Life 2 op m'n X800 XT PE
WoeiEVGA e-GeForce 7800 GS KO SuperClock Version 490MHz/1.40GHz
Tenzij ie super duur is natuurlijk. Misschien beschikt ie wel over alternatieve koeling
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Verwijderd
hmm..ik zie hem wel niet op de site staan, alleen de 460 Mhz core variant.
evga.com
Kan ook geen levaranciers van evga vinden in nederland tot nog toe.
Is nog even wachten denk ik, er moeten nog wel wat uitkomen. De prijzen beginnen al onder de 7800GT te droppen. Ik vraag me af welke core speed nodig is om ongeveer gelijk te komen met een 7800GT?
evga.com
Is nog even wachten denk ik, er moeten nog wel wat uitkomen. De prijzen beginnen al onder de 7800GT te droppen. Ik vraag me af welke core speed nodig is om ongeveer gelijk te komen met een 7800GT?
Bedoel je 7800GT stock snelheid? Tja dat is moeilijk.... ook omdat je dan een PCI-E kaart vergelijkt met een AGP kaart, en ik ken slechts een mobo die beide kaarten ondersteunt, zonder zware limitaties.Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 18:01:
hmm..ik zie hem wel niet op de site staan, alleen de 460 Mhz core variant.
evga.com
Asrocks in the house!
Maar dat zou wel een leuke test zijn!
BTW ik presenteer: de Sparkle 7800GS AGP voor slechs 279€
15% lager geprijst dan de richtprijs, slechts één dag na de release!!!
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Ik snap dus ook niet waarom er geen 20 pipelines opzitten ipv 16 want dan zou je een veel bredere groep potentiele kopers hebben. Ik heb nu een X850 XT PE en deze GS is nu niet interessant. Had ie 4 pipelines meer gehad en net zo lekker overklokbaar als nu dan was er best een redelijke kans dat ik hem had gekocht.
Tja, dan heb je een 7800GT op je AGP slotDracul schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 18:30:
Ik snap dus ook niet waarom er geen 20 pipelines opzitten ipv 16 want dan zou je een veel bredere groep potentiele kopers hebben. Ik heb nu een X850 XT PE en deze GS is nu niet interessant. Had ie 4 pipelines meer gehad en net zo lekker overklokbaar als nu dan was er best een redelijke kans dat ik hem had gekocht.
Ik denk, als ik de overclocks zie van de merken BFG, PoV, Club3D enz enz, dat ze allemaal dezelfde geheugen modules hebben. De meeste halen 1.4ghzJoepi schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 18:23:
Op welke zit nou het beste memory?
Verwijderd
Dat zal zeker een rol spelen. Ik denk toch dat het ook over gebeleven cores zijn. Vandaar dat de GS ook nu pas komt, de 7800 serie is al een half jaar oud, en de 7900 serie komt eraan.XanderDrake schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 18:34:
Tja, dan heb je een 7800GT op je AGP sloten dat was niet het doel van nVidia, want hun willen (net als ATi) dat iedereen overstapt naar PCI-E, en dan moet je zo veel mogelijk er voor zorgen dat PCI-E kaarten beter presteren dan hun AGP tegenhangers.
Ik hoop wel dat de stockspeed (375mhz) kaartjes ook een goed overclock potentieel hebben, want die zijn nou zo lekker goedkoop.
Idd en wat zien hun ook het liefst dan dat je overstapt op hun chipset.. en nvidia heeft toch kwa amd een grote positie in de chipsetsXanderDrake schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 18:34:
[...]
Tja, dan heb je een 7800GT op je AGP sloten dat was niet het doel van nVidia, want hun willen (net als ATi) dat iedereen overstapt naar PCI-E, en dan moet je zo veel mogelijk er voor zorgen dat PCI-E kaarten beter presteren dan hun AGP tegenhangers.
Correct me if i'm wrong, maar voor een 7800GTX is 8x agp qua bandbreedte geen probleem. Het is dus eerder het massaal overstappen van de high-end gebruikers naar pci-x dat ervoor zorgt dat er weinig echt snelle kaarten meer uitkomen, dan het gebrek aan bandbreedte...Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:10:
Ik ga niet voor de records 3Dmarks, dat patsen daarmee heb ik inmiddels wel gehad. Ik ben gewoon op zoek naar een fikse stevige kaart voor de nieuwere games + video-codecs etc.
Voor de records met 3DMarks moet je zowiezo niet op AGP zitten vlgs mij.
Dus wat mij betreft hoeven we het helemaal dus niet te hebben over patsende 3DMarks, tenzij we verschillende AGP-kaarten vergelijken. En dan nog is het leuk speelgoed dat 3Dmark, want "real world" games gaan toch weer heel anders om met graphics (Minder complexe shader-programma's dan 3DMark is daarvan een voorbeeld, en dat scheelt héél veel).

Ik ga me deze halen in de toekomst: http://www.pcper.com/article.php?aid=205
Detailed: http://www.pcper.com/article.php?aid=205&type=expert
XFX 7800 GS XT
Core: 440 MHz vs 375 MHz
Memory: 1.30 GHz vs 1.20 GHz
Standard 6400 3DMARK 05 1024x768
Standard 3300 3DMARK 06 1280x1024
OC 3700 3DMARK 06 1280x1024
Dus dat zegt genoeg
zou niet weten hoeveel ie zou halen bij 05 bij oc, denk ronde de 7300
dan is het zeker bye bye ati suckage in agp mode
XFX 7800 GS XT
Dus dat zegt genoeg
dit ziet er idd uit als een goeie vervanger voor me x800 xt pe. es kijken wat hij kwa prijs gaat doenSkoop schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 10:34:
Ik ga me deze halen in de toekomst: http://www.pcper.com/article.php?aid=205
XFX 7800 GS XT
Dus dat zegt genoegzou niet weten hoeveel ie zou halen bij 05 bij oc, denk ronde de 7300
dan is het zeker bye bye ati suckage in agp mode
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Moet je voorstellen wat die EVGA 490mhz/1300mhz kan doen op stockHubert schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 13:11:
dit ziet er idd uit als een goeie vervanger voor me x800 xt pe. es kijken wat hij kwa prijs gaat doen
Laat maar komenXanderDrake schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 14:40:
[...]
Moet je voorstellen wat die EVGA 490mhz/1300mhz kan doen op stock
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Mijn systeem is inmiddels ook wel eens toe aan een nieuwe videokaart.
Op dit moment:
Toch lijkt het me leuk om in de toekomst wat meer grafische spellen te kunnen spelen. Ik heb ook gedacht aan een AGP 6800 GS, maar omdat dit waarschijnlijk de allerlaatste videokaart upgrade is in dit systeem heb ik het gevoel dat ik het beter meteen goed kan doen (zodat ik over enkele jaren eventueel kan kijken naar een compleet nieuw systeem). Ik ben dus niet van plan om op korte termijn een nieuwe moederbord/processor aan te schaffen.
Ik heb al gezocht en flink wat gelezen, maar vaak gaat het over een upgrade van nieuwere generaties videokaarten (zoals nvidia 6xxx) en snellere processoren.
Op dit moment:
- P4 2.8ghz prescott
- 512mb ram dualchannel (1.5 gig binnenkort)
- nvidia 4200 TI 128mb ram
- asus p4p800 se moederbord (met 8x agp poort)
- 2x 160gig hd in raid-0
Toch lijkt het me leuk om in de toekomst wat meer grafische spellen te kunnen spelen. Ik heb ook gedacht aan een AGP 6800 GS, maar omdat dit waarschijnlijk de allerlaatste videokaart upgrade is in dit systeem heb ik het gevoel dat ik het beter meteen goed kan doen (zodat ik over enkele jaren eventueel kan kijken naar een compleet nieuw systeem). Ik ben dus niet van plan om op korte termijn een nieuwe moederbord/processor aan te schaffen.
Ik heb al gezocht en flink wat gelezen, maar vaak gaat het over een upgrade van nieuwere generaties videokaarten (zoals nvidia 6xxx) en snellere processoren.
Hier even een link uit de pricewatch 7800 gs agp geeft inmiddels 3 hits
http://tweakers.net/price...h&Cat2=&Query=7800+gs+agp
http://tweakers.net/price...h&Cat2=&Query=7800+gs+agp
Mss kun je je proc nog wat overclocken? Maar zowizo, met deze kaart kun je nog wel minimum een jaartje verder, afhankelijk van hoe snel je wil vernieuwen. Maar aangezien je nu nog met een 4200 speelt, zal dit wel geen probleem zijn
voor 230 euro heb je een a8n-e en een amd64 3000+
waarom zou je dan zo'n dure videokaart kopen als je voor 230 een pci-express upgrade kan doen
waarom zou je dan zo'n dure videokaart kopen als je voor 230 een pci-express upgrade kan doen
En waarom zou je die setup kopen als je met full settings wilt spelen waarop de videokaart altijd de bottleneck is? Dat is dan 230 euro betalen voor 1% prestatiewinst.__xeno__ schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 16:22:
voor 230 euro heb je een a8n-e en een amd64 3000+
Binnen een jaar btw is dualcore hét aangewezen platform voor games en dan zit je daar met je singlecore 3000+
Je kan better nu nog een agp kaart kopen en volgend jaar dan een volledig nieuw systeem of een systeem met zowel pci-e en agp waardoor je je kaart kan meenemen.
Verwijderd
Gisteren meteen even langs informatique gereden en een XFX 7800GS XT gehaald als vervanging voor mijn 9800 pro.
Doet het perfect, totdat windows wil starten, dan heb ik opeens geen signal input meer. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Rest van het systeem is: Asus A7n8x-e del., Athlon 3200+, 1 gig ram.
Als ik het werkend krijg zal ik hier wat resultaten posten
Doet het perfect, totdat windows wil starten, dan heb ik opeens geen signal input meer. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Driver problemen. start op in Safe mode, druk herhaaldelijk F8 tijdens de boot up. In Safe mode donder je de drivers van je 9800 eruit en je kan vervolgens weer booten in Normal modeVerwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 17:33:
Gisteren meteen even langs informatique gereden en een XFX 7800GS XT gehaald als vervanging voor mijn 9800 pro.
Ik denk dat voor jou de 7800GS nog net goed de laatste upgrade kan zijn! Je moet de review van Guru3D eens checken, klikker. Daar gebruiken ze een Pentium4 3.0ghz, scheelt amper met jou CPU. In die review kan Hilbert Quake 4 spelen op een ongelofelijke 1920*1200 + All Max + 4xAA + 8xAF. Hier haalt zn set op nog een respectabele 37fps. Ik bedoel maar3Feet schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 16:10:
Mijn systeem is inmiddels ook wel eens toe aan een nieuwe videokaart.
Op dit moment:Maar ik vraag me echt af of een dergelijke kaart niet overkill in mijn systeem is. Natuurlijk zal het een aanzienlijk verschil zijn. Maar zou ~300 euro uitgegeven aan zo'n systeem niet zonde zijn? Op dit moment speel ik niet echt veel spellen die veel grafische kracht vereisen. Maar dit komt mede doordat de nieuwe spellen zelfs traag beginnen te worden op lage resuluties (800x600 & 1024x768).
- P4 2.8ghz prescott
- 512mb ram dualchannel (1.5 gig binnenkort)
- nvidia 4200 TI 128mb ram
- asus p4p800 se moederbord (met 8x agp poort)
- 2x 160gig hd in raid-0
Ik denk je drivers, een nvidia kaart werkt niet met ati driversVerwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 17:33:
Wat je denk ik moet doen is eerst je drivers weghale met je 9800Pro en dan je 7800 erin doen, dan drivers installeren.
edit: weer is te traag

[ Voor 3% gewijzigd door 3ddie op 04-02-2006 17:57 ]
Lijkt me een superkaartje voor mijn 9800 te vervangen, weet iemand al of het mogelijk is iets te unlocken, lasercuts ? rivatuner ?
Ik vraag me toch af hoe de 7800gs zal presteren in toekomstige games zoals Elder Scrolls 4 Oblivion en Unreal Tournament 2007
Ik vraag me toch af hoe de 7800gs zal presteren in toekomstige games zoals Elder Scrolls 4 Oblivion en Unreal Tournament 2007
Tja, iedereen wacht met spanning op rivatuner
En hoe draait ie? en hoeveel lawaai maakt de cooler die er op zit?Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 17:33:
Zou de Zalman VF700CU ook op de 7800GS AGP kaarten passen? Iemand al geprobeerd?
Thanks
Thanks
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Volgens mij is het inderdaad al es geprobeerd door een gebruiker, maar was het niet gelukt. Je kan zien op de plaatjes dat het board design redelijk stevig afwijkt van huidige modellen, er moet waarschijnlijk een nieuwe versie van die zalman gemaakt worden.ck2000nl schreef op zondag 05 februari 2006 @ 15:17:
Zou de Zalman VF700CU ook op de 7800GS AGP kaarten passen? Iemand al geprobeerd?
Thanks
Verwijderd
Hij draait nu super, bleek dat hij toch flink wat meer watt vraagt dan een 9800 en dat kon mijn lijntje dus niet geven..En hoe draait ie? en hoeveel lawaai maakt de cooler die er op zit?
Helaas heb ik nog geen 3dmarks kunnen draaien (misschien tijd voor een clean windows install) maar in spellen (COD2 enz) doet hij het vele malen beter dan mn 9800 en met de 6800 Gamers edition van een maat van me maakt hij ook korte metten.
De koeler lijkt van het niveau pijn in je oren, maar is eigenlijk heel stil. Wanneer hij net opstart zit er wel een piep in, maar na een minuutje ofzo komt hij niet meer boven mn 12cm casefan uit.
Weet iemand misschien al waar e-VGA blijft met de geOC'de kaarten?
Ik heb ze namelijk nog nergens gezien bij een Nederlanse leverancier.
Ik heb ze namelijk nog nergens gezien bij een Nederlanse leverancier.
Verwijderd
Eerder in dit topic:
Waar blijft de rest kun je ook nog vragenNVIDIA GeForce 7800 GS AGP-based graphics cards will be available for purchase at Best Buy stores and on www.bestbuy.com, as well as at CompUSA stores on Sunday, February 5, 2006 in North America. Worldwide availability from leading e-tailers such as Newegg.com, TigerDirect.com, and ZipZoomFly.com will be on the following day. Some of the world's leading add-in card partners will be offering graphics cards based on NVIDIA GeForce 7800 GS AGP GPUs, including AOpen, Asus, BFG Technologies, Club 3D, EVGA Corporation, Gainward, Galaxy, Gigabyte, Innovision, Leadtek, Pine, PNY Technologies, Point of View, Sparkle, and XFX.
Ik denk dat je gelijk hebt:XanderDrake schreef op zondag 05 februari 2006 @ 15:36:
[...]
Volgens mij is het inderdaad al es geprobeerd door een gebruiker, maar was het niet gelukt. Je kan zien op de plaatjes dat het board design redelijk stevig afwijkt van huidige modellen, er moet waarschijnlijk een nieuwe versie van die zalman gemaakt worden.
To those who are planning on attaching a Zalman VF-700 Cu to a GeForce 7800 GS AGP, it will not work, at least not without some modding. In my efforts to improve overclocking results on the GeForce 7800 GS, I removed the original BFG heatsink and attempted to install the VF-700 Cu heatsink onto the GeForce 7800 GS, only to discover that the mounting holes on the VF-700 Cu heatsink bracket do not match up to the mounting holes on the board. However, there is enough clearance space for the heatsink to actually fit; perhaps if one modded the bracket, the VF-700 Cu should be attachable to the GeForce 7800 AGP.
http://ckturbo128.proboar...display&thread=1138544120
Als we het toch over coolers hebben...
Zou er een Arctic Silencer hier op passen?
(Voor graka koeling vind ik zalman wel goed, maar ik vind het geweldig dat de Arctic silencers de lucht meteen uit je kast blazen
).
Zou er een Arctic Silencer hier op passen?
(Voor graka koeling vind ik zalman wel goed, maar ik vind het geweldig dat de Arctic silencers de lucht meteen uit je kast blazen
wat zouden jullie denken van het thermaltake vga block, zal dit de kaart genoeg kunnen coolen?
Hmmm, thanks! Heb namelijk een bestelling geplaatst met de VF700CU erbij, dan moet ik die even laten schrappen. Heb vandaag Zalman Korea nog even een mail gestuurd met m'n vraag. Kijk wat ze zeggenXanderDrake schreef op zondag 05 februari 2006 @ 15:36:
[...]
Volgens mij is het inderdaad al es geprobeerd door een gebruiker, maar was het niet gelukt. Je kan zien op de plaatjes dat het board design redelijk stevig afwijkt van huidige modellen, er moet waarschijnlijk een nieuwe versie van die zalman gemaakt worden.
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Overigens voor die Zalman hoef je alleen de bracket te modden dat is eigenlijk een fluitje van een cent.
De 7800GT kaarten (sommige in ieder geval) zijn te soft-voltmodden naar 1.5v via de bios. Dit kaartje lijkt me uitstekend voor deze mod.
Dat was ik ook zeker van plan, zodra ik em in mn klauwen krijgAlexio schreef op maandag 06 februari 2006 @ 00:50:
De 7800GT kaarten (sommige in ieder geval) zijn te soft-voltmodden naar 1.5v via de bios. Dit kaartje lijkt me uitstekend voor deze mod.
Ik heb zelf veel plezier gehad aan het modden van mn 6800LE.
Grappig genoeg kunnen veel mensen zo *hoppa* naar 500mhz+ clocken met dit kaartje zonder modding. Vrij bijzonder, want een 7800GT kan dat bijna nooit op lucht, en een 7800GTX niet vaak.
Het spijt mij zeer als ik het verkeerd post maar.
Zou deze kaart een goede vervanger zijn voor mijn 6600GT Aopen Ealous kaart?
Ik durf het neit aan om deze opdit moment aan te schaffen omdat mijn voeding mogelijk niet sterk genog is.
Ik gebruik:
P4 3.2 Prescott ( Zuiperd )
Een 350 watt voeding. (niet zeker welk merk, bij Mycom gekocht)
En de Aelous Aopen 6600 GT.
Zou dit een goeie keuze zijn en zou mijn voeding het trekken?
Ik durf het neit aan om deze opdit moment aan te schaffen omdat mijn voeding mogelijk niet sterk genog is.
Ik gebruik:
Ik denk van niet eerlijk gezegd.
Er zijn echter wel mogelijkheden om je pc zuiniger te maken.
1. Zorg ervoor dat de cpu temperatuur zo laag mogelijk is, lagere t == lager verbruik.
2. Als er een overclockmarge op je cpu zit kan je hier gebruik maken van undervolting waardoor je cpu ook zuiniger wordt.
Je kan bijvb een fanduct maken ve colafles en dit op je cpu plaatsen, ik zal vanavond even een pic maken hoe ik dit gedaan heb.
Met beide tweaks moet het lukken om in het beste geval 30 Watt te besparen onder full load.
In dit geval is het wel de moeite waard te proberen of je voeding het aankan.
1. Zorg ervoor dat de cpu temperatuur zo laag mogelijk is, lagere t == lager verbruik.
2. Als er een overclockmarge op je cpu zit kan je hier gebruik maken van undervolting waardoor je cpu ook zuiniger wordt.
Je kan bijvb een fanduct maken ve colafles en dit op je cpu plaatsen, ik zal vanavond even een pic maken hoe ik dit gedaan heb.
Met beide tweaks moet het lukken om in het beste geval 30 Watt te besparen onder full load.
Ik weet niet maar zo ver ik weet is de 7 serie zuiniger dan de 6 serie.corpseflayer schreef op maandag 06 februari 2006 @ 11:52:
Ik denk van niet eerlijk gezegd.
Killion schreef op maandag 06 februari 2006 @ 11:44:
Het spijt mij zeer als ik het verkeerd post maar.
Ik gebruik:
dus lijkt me dat de 7800 GS ongeveer even veel stroom zal vragen als een 6600 GT.
(Ik heb zelf zonder moeite een a8n sli-premium met 2 x de 7800GT aan de gang gehad op een 350 watt chieftec voeding en deze was niet eens warm...)
Maar je hebt sowieso geen A-merk voeding en die kan ik je toch ten zeerste aanraden als je met videokaarten van een paar honderd euro gaat spelen.
[ Voor 84% gewijzigd door Da_maniaC op 06-02-2006 13:31 ]
Verwijderd
Ik vraag me hetzelfde af.
Kan ik met m'n Medion computer van 9800 pro naar de 7800 GS? Het betreft een Aldi aanbieding van ik geloof herfst 2003.
3,0 Ghz socket 865
1 gig RAM PC3200
en 350 W voeding.
Ik heb echt op het net gezocht, met als enige resultaat dat ik het alleen maar minder zeker wist.
Kan ik met m'n Medion computer van 9800 pro naar de 7800 GS? Het betreft een Aldi aanbieding van ik geloof herfst 2003.
3,0 Ghz socket 865
1 gig RAM PC3200
en 350 W voeding.
Ik heb echt op het net gezocht, met als enige resultaat dat ik het alleen maar minder zeker wist.
hehe, jullie zitten ernaast
de 7800GS is damn zuinig, zuiniger dan 7800** doordat ie minder pipes heeft, en zuiniger dan 6800** doordat hij gebakken is op 110nm
ik schat dat ie iets meer dan de 6600GT verbruikt, maar niet veel.
even een quote van Guru3D:
We simply look at the peak Wattage during a 3DMark05 session to verify those claims. The graphics card consumes roughly 75 Watts at peak during 3D gaming, this is also the reason why we see a Molex power connector on the card.
Dat is waarschijnlijk socket 478 en de chipset is de 865 PE.Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 13:30:
Ik vraag me hetzelfde af.
3,0 Ghz socket 865
1 gig RAM PC3200
en 350 W voeding.
Maar ik zou zoals ik eerder al zei, sowieso zorgen dat je met een A-merk voeding aan de gang gaat voordat je met dure kaartjes gaat spelen.
(De chieftec waar ik het over had is wat dat betreft wel een aanrader op het gebied van low-budget a-merk voedingen... die dingen kosten rond de 35-40 euro.
Dat zeg ik....Gamma.XanderDrake schreef op maandag 06 februari 2006 @ 13:33:
hehe, jullie zitten ernaastde 7800GS is damn zuinig, zuiniger dan 7800** doordat ie minder pipes heeft, en zuiniger dan 6800** doordat hij gebakken is op 110nm
![]()
[...]
[ Voor 59% gewijzigd door Da_maniaC op 06-02-2006 13:34 ]
Verwijderd
Bedankt, ik had al geen idee dat het zo veel uitmaakte of je nou een A-merk hebt of niet.
Sterker nog, dat leek me in dit geval niet eens zo relevant.
Sterker nog, dat leek me in dit geval niet eens zo relevant.
Zeker weten van wel.
Die chieftec zal je zo goed als 350 watt kunnen geven zonder dat de voltlijnen te veel inzakken.
Bij een Standaard voeding is het 150 watt continu als je geluk hebt.
Die chieftec zal je zo goed als 350 watt kunnen geven zonder dat de voltlijnen te veel inzakken.
Verwijderd
zelfs als het gewoon een 350 watt -voeding genoemd wordt?DJ_The_SP schreef op maandag 06 februari 2006 @ 13:37:
Zeker weten van wel.
Oei.. nu begin ik zelf ook te twijfelen over de benodigde voeding;
Ik maak nu gebruik van een Asus Radeon 9600XT 128MB AGP en wil nog één keer een upgrade doen. De 7800 GS 256MB AGP lijkt me een goede laatste upgrade.
Kan m'n Zalman ZM400A voeding dit aan?
Ik maak nu gebruik van een Asus Radeon 9600XT 128MB AGP en wil nog één keer een upgrade doen. De 7800 GS 256MB AGP lijkt me een goede laatste upgrade.
lees wat boven staat...... Zalman is A merk, 400watt is ruim voldoende voor NV40, en de G70 verbruikt nog minder...LeGato23 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 14:01:
Oei.. nu begin ik zelf ook te twijfelen over de benodigde voeding;
licht eraan welk merk, maar ik denk het wel.Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 13:48:
[...]
zelfs als het gewoon een 350 watt -voeding genoemd wordt?
Anders voel je het wel
Verwijderd
Ik heb hem binnen.
Deze kaart is echt een monster vergeleken met mijn vorige 9800pro. Lost Coast op hoge settings met full HDR, sweet!!

Hij maakt niet heel veel geluid, valt mee vind ik, wel ietsjes harder dan mijn 9800pro.
Ik ben niet echt een clocker, dus dat ga ik voorlopig niet doen if you don't mind, misschien later. Zeker een aanrader deze kaart.
Deze kaart is echt een monster vergeleken met mijn vorige 9800pro. Lost Coast op hoge settings met full HDR, sweet!!

Hij maakt niet heel veel geluid, valt mee vind ik, wel ietsjes harder dan mijn 9800pro.
Ik ben niet echt een clocker, dus dat ga ik voorlopig niet doen if you don't mind, misschien later. Zeker een aanrader deze kaart.
SCOREZZZZZ!!! FPS!!!! IETS!!Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 14:24:
Ik heb hem binnen.
[afbeelding]
systeem specs ook aub?
Voor fps´s kan je goed Fraps gebruiken.
Iemand meer info over deze 7800 GS versie van club3d???
Die koeling die er op zit ziet er namelijk veel belovend uit!
Op de site van club3d is er (nog) niks over terug te vinden en wat ik op de doos zie zijn ook niet speciale specs ofzo. Zouden ze de eerse de deur uit doen met een standaard koeler en dan pas over ene paar weken met hun eigen ontwerp?
Op de site van club3d is er (nog) niks over terug te vinden en wat ik op de doos zie zijn ook niet speciale specs ofzo. Zouden ze de eerse de deur uit doen met een standaard koeler en dan pas over ene paar weken met hun eigen ontwerp?

Wacht even, wat voor kaart is ditAsprine schreef op maandag 06 februari 2006 @ 16:17:
Iemand meer info over deze 7800 GS versie van club3d???
[img=http://home.tiscali.nl/asprine/19175.jpg]afbeelding[/img]
Kijk eens waar de koeler zit, normaal zouden de Elco's en de MOSFET's ter hoogte van de ventilator moeten zitten

Kijk eens naar dit plaatje

en dan zie je dat alle weerstanden vooraan zitten in plaats van achteraan bij die Club3D?
Maar voor de rest ziet ie er goed uit........ Je mag em wel kopen van me, ik vraag me alleen af wat je thuis krijgt gestuurt
Plaatje ziet er ook niet al te scherp uit. (Ik bedoel als je naar de ronding van de koeler kijkt)
Zou ook nog kunnen dat het een pre-production plaatje is, zoals hij er mogelijk uit had kunnen zien.
Ben benieuwd wie hem het eerste in zijn handen heeft.
Plaatje komt overigens van een franse e-commerce site.
Zou ook nog kunnen dat het een pre-production plaatje is, zoals hij er mogelijk uit had kunnen zien.
Ben benieuwd wie hem het eerste in zijn handen heeft.
Plaatje komt overigens van een franse e-commerce site.
[ Voor 11% gewijzigd door Asprine op 06-02-2006 17:16 ]
Verwijderd
Ik snap dat ik off-topic gebazel begin uit te slaan, maar toch nog even deze vraag.
Wat voor type merk is Delta Electronics [350 Watt] (A, B, C-Merk?) Deze heb ik namelijk in bezit, en als het aan mij ligt zit ik aan het eind van deze week nog met een 7800 GS in m'n kast.
Wat voor type merk is Delta Electronics [350 Watt] (A, B, C-Merk?) Deze heb ik namelijk in bezit, en als het aan mij ligt zit ik aan het eind van deze week nog met een 7800 GS in m'n kast.
Verwijderd
Ok scores. Het duurde even, want ik had eerst extreem lage scores, opgelost door mijn chipset drivers te updaten.
Specs:
Athlon 64 3000+
MSI K8N Neo FSR Nforce3 250GB (s754)
1 GB RAM PC3200
WD Caviar 120GB 7200rpm 8mb SATA
voeding: Chieftec PS II 420W
Club3d 7800GS 256mb AGP
drivers: 82.12
specs graka: http://komplett.nl/k/ki.asp?sku=317794&cks=PRL
Ik heb alleen nog 3dmark05 gedaan, 06 en 03 ben ik nog aan het downloaden.
3dmark05: 5164
Het leek me eerst laag, want die gast van de mini review had 5800 ofzo, maar hij had de overgeclockte BFG OC versie. Bij de Guru3d review hadden ze rond de 5300, dus dit lijkt me wel een normale score.

edit\
Heb trouwens even fraps gedraaid tijdens Lost Coast en ik zat de hele tijd tussen de 40-60 fps, soms 35 tijdens zware gevechten. Dit was met alle details op high + 4x AA, dit was wel in 1024x768 omdat ik nu een 15 inch flatscreentje heb, want mijn monitor is kaduuk.
Een ding weet ik wel, de features op een graka zeggen wel wat, dat HDR is zo vet jongen als het net zo wordt gebruikt als in Lost Coast.
edit2\
Voor de liefhebbers heb ik nog een foto gemaakt
:
Specs:
Athlon 64 3000+
1 GB RAM PC3200
Club3d 7800GS 256mb AGP
Het leek me eerst laag, want die gast van de mini review had 5800 ofzo, maar hij had de overgeclockte BFG OC versie. Bij de Guru3d review hadden ze rond de 5300, dus dit lijkt me wel een normale score.
edit\
Heb trouwens even fraps gedraaid tijdens Lost Coast en ik zat de hele tijd tussen de 40-60 fps, soms 35 tijdens zware gevechten. Dit was met alle details op high + 4x AA, dit was wel in 1024x768 omdat ik nu een 15 inch flatscreentje heb, want mijn monitor is kaduuk.
Een ding weet ik wel, de features op een graka zeggen wel wat, dat HDR is zo vet jongen als het net zo wordt gebruikt als in Lost Coast.
edit2\
Voor de liefhebbers heb ik nog een foto gemaakt

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2006 18:42 ]
tnx mac-rolec...je score valt me een beetje tegen, maar dat komt denk ik ook door de rest van je systeem. meer scores anyone?
Sweet! 
Dat e-VGA maar eens op schiet met hun geOCde kaartjes....
Dat e-VGA maar eens op schiet met hun geOCde kaartjes....
Kan iemand mij uitleggen waarom er gewacht word op die OC e-vga kaarten???
Ze zijn namelijk 100% gelijk aan het reference design.
- Zelfde geheugen modules.
- Zelfde koeler.
- Enkel de stikker op de koeler is anders en hij word standaard al ge`oced geleverd.
Neem aan dat de mensen die op deze kaart zitten te wachten verwachten een nog hogere oc te halen.
Weet alleen niet hoe ze dat verwachten aangezien de kaarten dus dezelfde core en mem gebruiken.
(Zie o.a. review FiringSquad)
- Zelfde koeler.
- Enkel de stikker op de koeler is anders en hij word standaard al ge`oced geleverd.
Neem aan dat de mensen die op deze kaart zitten te wachten verwachten een nog hogere oc te halen.
Weet alleen niet hoe ze dat verwachten aangezien de kaarten dus dezelfde core en mem gebruiken.
Verwijderd
Het is natuurlijk nooit gegarandeerd dat de stockspeed kaarten ook even hoog komen als de standaard overclocked kaarten. Je weet vrijwel zeker dat er in de overclocked kaartjes een bios met hogere voltages in zit. Niet iedereen wil zich met overclocken bezig houden.
Verwijderd
Die heb ik dus.
Ben ook niet echt van plan te gaan oc'en, maar dit was echt de max van mijn budget. Want voor de hoger geclockte versies zul je toch wel 50 euro extra moeten neerleggen en dat vind ik een te groot prijsverschil voor wat hogere clocks.
Ben ook niet echt van plan te gaan oc'en, maar dit was echt de max van mijn budget. Want voor de hoger geclockte versies zul je toch wel 50 euro extra moeten neerleggen en dat vind ik een te groot prijsverschil voor wat hogere clocks.
mmmmm, gezien dat ik volledig nix kan vinden op google vrees ik het ergste voor jeVerwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 17:32:
Ik snap dat ik off-topic gebazel begin uit te slaan, maar toch nog even deze vraag.

Ik schat B-merk. Wat je kan doen is zoeken naar een bepaald soort tabel. Misschien zit er een sticker op de voeding zelf (zijkanten onderkant) of ergens in de handleiding. In dat tabel kan je de hoeveelheid watt vinden per lijn, dus de 12v lijn, de 5v lijn enz enz. Het belangrijkste voor je videokaart en je CPU is de 12v lijn. Als die hoger dan pakweg 13 Ampere is dan zit je goed.
Dank jeVerwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 17:42:
Ok scores. Het duurde even, want ik had eerst extreem lage scores, opgelost door mijn chipset drivers te updaten.
Specs:
Athlon 64 3000+
1 GB RAM PC3200
Club3d 7800GS 256mb AGP
[afbeelding]
edit\
edit2\
Voor de liefhebbers heb ik nog een foto gemaakt:
[afbeelding]
Maar ik zal eerlijk zijn... Deze scores zijn niet erg hoog....
zeg maar op het niveau van een 6800GS PCI-E, die 100€ goedkoper kost. Volgens mij kan je de beste prestaties halen als je je PC formateerd en op een schone winxp Z-Tweaked Video drivers + Unified nVidia Chipset drivers installeerd. We hebben dezelfde chipset, en ik weet uit ervaring hoeveel het uitmaakt.
Maar ik vind em er wel mooi uitzien
hehehe, ik deel deze meningAsprine schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:20:
Kan iemand mij uitleggen waarom er gewacht word op die OC e-vga kaarten???
- Zelfde koeler.
Het is vooral op stock dat de kaarten goed presteren. En ja, de meeste mensen overclocken niet eens, dus dan maakt het niet uit.
Psssssst t!n0 wat doe jij hiert!n0 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 18:43:
tnx mac-rolec...je score valt me een beetje tegen, maar dat komt denk ik ook door de rest van je systeem. meer scores anyone?
Jep die lijkt te kloppen, dank voor plaatjeck2000nl schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:58:
Van de Nederlandse Club3D site:
[afbeelding]
(Denk dat dit de juiste kaart is)
Precies daar is het mij om te doen.Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:27:
Het is natuurlijk nooit gegarandeerd dat de stockspeed kaarten ook even hoog komen als de standaard overclocked kaarten. Je weet vrijwel zeker dat er in de overclocked kaartjes een bios met hogere voltages in zit. Niet iedereen wil zich met overclocken bezig houden.
En het gaat helemaal niet om het feit dat ik niet hoef te OCen want daar ben ik niet vies van.
Maar er zijn altijd wel _wat_ aanpassingen met bijv. dus het BIOS.
PS.:
Is het al iemand gelukt om 4 of meer pipelines te unlocken?

[ Voor 7% gewijzigd door Da_maniaC op 07-02-2006 00:01 ]
Zoals ik wel es vaker zeg; dit is hoogstwaarschijnlijk niet mogelijkDJ_The_SP schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 00:00:
[...]
Precies daar is het mij om te doen.
En het gaat helemaal niet om het feit dat ik niet hoef te OCen want daar ben ik niet vies van.
Maar er zijn altijd wel _wat_ aanpassingen met bijv. dus het BIOS.
PS.:
Is het al iemand gelukt om 4 of meer pipelines te unlocken?
Hoogstwaarschijnlijk....XanderDrake schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 00:55:
[...]
Zoals ik wel es vaker zeg; dit is hoogstwaarschijnlijk niet mogelijk
Dus er is nog een kans!!
Kzit er eerlijk gezegd wel op te wachten tot dat er eentje in geslaagd is...
Verwijderd
He, ik heb geprobeerd de Z-tweaked drivers te installeren, maar dat mislukte, ik krijg een melding dat de drivers niet compatible zijn met de hardware. Maarja nu geen zin meer, misschien morgen nog wat rommelen.
Ik heb nu iets langer dan een jaar het volgende als hardware:
AMD 2700+ XP (2,2ghz)
Asus a7n8x-e deluxe
1024mb corsair geheugen (2x512mb DDR dual channel)
2x 250Gb S-ata harddisk (striped)
Coolermaster real power 450w
Asus videokaart, nvidia 5700 LE AGP
De videokaart is natuurlijk laag onder de maat, maar juist op het moment dat ik voor 200eur een 6800GT aan wilde schaffen, waren ze niet meer beschikbaar voor die prijs.
Ik zit nu sterk te denken om de 7800 GS te kopen, alleen m'n processor baart me zorgen. Zal ik toch in staat zijn om half life 2: lost coast te spelen en FEAR? Dit dan toch op een redelijke resolutie van 1280x1024 ivm flatscreen 17".
Over de voeding maak ik me geen zorgen, ding kost 80euro, dus ik denk dat dat wel goed zit.
AMD 2700+ XP (2,2ghz)
Asus a7n8x-e deluxe
De videokaart is natuurlijk laag onder de maat, maar juist op het moment dat ik voor 200eur een 6800GT aan wilde schaffen, waren ze niet meer beschikbaar voor die prijs.
Ik zit nu sterk te denken om de 7800 GS te kopen, alleen m'n processor baart me zorgen. Zal ik toch in staat zijn om half life 2: lost coast te spelen en FEAR? Dit dan toch op een redelijke resolutie van 1280x1024 ivm flatscreen 17".
Over de voeding maak ik me geen zorgen, ding kost 80euro, dus ik denk dat dat wel goed zit.
Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4
Moet geen probleem zijn hoorRoland_EM25 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 01:30:
Ik heb nu iets langer dan een jaar het volgende als hardware:
AMD 2700+ XP (2,2ghz)
Asus a7n8x-e deluxe
Ja, en de 7800GT eigenaren wachten ook al 8 maanden op hun heilige graal, die van hun kaartje een GTX maaktBarrY A. schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 01:08:
Hoogstwaarschijnlijk....![]()
Dus er is nog een kans!!![]()
Het unlock tijdperk is voorbij.
Mmmm, krijg je dus ergens een melding dat je niet ondersteunde "digitale" drivers heb, waar je "afsluiten"of "toch doorgaan" kan kiezen? Dan moet je daar Toch Doorgaan selecterenVerwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 01:20:
He, ik heb geprobeerd de Z-tweaked drivers te installeren, maar dat mislukte, ik krijg een melding dat de drivers niet compatible zijn met de hardware. Maarja nu geen zin meer, misschien morgen nog wat rommelen.
En anders..... Tja volgens mij moet je toch formateren kerel
Verwijderd
Nee, dat krijg ik niet, ik krijg echt een error en daarna sluit het af:

Zou kunnen betekenen dat ze nog niet compatible zijn met 7800GS, dat zou wel zuur zijn, want ik las op het forum van z-project dat ze niet meer verder worden ontwikkeld.
Zou kunnen betekenen dat ze nog niet compatible zijn met 7800GS, dat zou wel zuur zijn, want ik las op het forum van z-project dat ze niet meer verder worden ontwikkeld.
Die kans zit er dik in dan ja. 
Ochjah, met een beetje geluk pakt Omega de nVidia afdeling weer op, en voegt ie support voor deze kaart toe.
Maar stel nou dat er afgekeurde GT Cores op zitten lijkt het me dat ze dat niet nog eens gaan doen want dat is niet prijsinteressant.
Misschien is het wel allemaal dezelfde core (GS, GT, GTX) maar hebben ze bij alle cores voor de specifieke types de lijnen afgelaserd. Wat jammer is, maja het blijft nog steeds een goed kaartje
Ik bedoel vergelijk hem met de 6800 en je hebt wel een leuke winst voor een paar centen meer.
(Om over de verbeteringen in HDTV en HDR nog maar te zwijgen.
) .
Ochjah, met een beetje geluk pakt Omega de nVidia afdeling weer op, en voegt ie support voor deze kaart toe.
Ja ik heb echter wel wat gelezen over het dichtlaseren van de pipelines door de fabrikant.BarrY A. schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 01:08:
[...]
Hoogstwaarschijnlijk....![]()
Dus er is nog een kans!!![]()
Maar stel nou dat er afgekeurde GT Cores op zitten lijkt het me dat ze dat niet nog eens gaan doen want dat is niet prijsinteressant.
Misschien is het wel allemaal dezelfde core (GS, GT, GTX) maar hebben ze bij alle cores voor de specifieke types de lijnen afgelaserd. Wat jammer is, maja het blijft nog steeds een goed kaartje
Ik bedoel vergelijk hem met de 6800 en je hebt wel een leuke winst voor een paar centen meer.
(Om over de verbeteringen in HDTV en HDR nog maar te zwijgen.
[ Voor 139% gewijzigd door Da_maniaC op 07-02-2006 11:19 ]
Dat klinkt niet onlogisch, maar iets zegt me dat de 7800GS al een ruime tijd in de driversets te vinden zijn.DJ_The_SP schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:16:
Die kans zit er dik in dan ja.
Maar goed, er zijn nog andere tweaked drivers; ikzelf gebruik Xtreme G, misschien kan je die gebruiken?
Ik heb ook een 7800 GS besteld
van XFX Extreme edition (PV-T70K-UAD)
Die mn Hercules 9800 pro gaat vervangen.
Voor de rest heb ik
3.0 GHz P4
P4C800 Deluxe
2x512 Dual channel
Denk wel dat ik een aardige performance boost zal krijgen
Voor de rest heb ik
3.0 GHz P4
P4C800 Deluxe
2x512 Dual channel
waar heb je deze besteld?Erwin_F schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 12:04:
Ik heb ook een 7800 GS besteldvan XFX Extreme edition (PV-T70K-UAD)
Voor de rest heb ik
3.0 GHz P4
P4C800 Deluxe
2x512 Dual channel
Verwijderd
Ik heb gekeken en vond inderdaad een sticker:XanderDrake schreef op maandag 06 februari 2006 @ 20:57:
[...]
mmmmm, gezien dat ik volledig nix kan vinden op google vrees ik het ergste voor je![]()
Ik schat B-merk. Wat je kan doen is zoeken naar een bepaald soort tabel. Misschien zit er een sticker op de voeding zelf (zijkanten onderkant) of ergens in de handleiding. In dat tabel kan je de hoeveelheid watt vinden per lijn, dus de 12v lijn, de 5v lijn enz enz. Het belangrijkste voor je videokaart en je CPU is de 12v lijn. Als die hoger dan pakweg 13 Ampere is dan zit je goed.
OUTPUT 12V / 18A , -12V / 0.8A
MAXPOWER 5V etc etc
Dus 18 Ampère
Bedankt voor je hulp!
ach valt wel mee als ik bedenk dat ik me huidige x800 xt pe van his toen d'r tijd uit honkong had gehaald voor 618 euro

lolz valt dit nog wel mee
denk dat ik hem ook maar ga bestellen binnekort
kan je even laten weten als je hem binnen hebt wat hij doet kwa geluid enzo?
Verwijderd
Ik ontdek net een andere reden om deze graka te overwegen . . . er zijn AviSynth plugins welke de graka gebruiken voor allerlei functies (waaronder HDR
Aangezien ik AviSynth meer,- en meer begin te waarderen en gebuiken (je kan er werkelijk prachtige dingen mee doen
Ik heb een 380 watt voeding van coolermaster, volgens de beschijving is mijn 12volt lijn 15 ampere ofzo iets, dit is toch genoeg om mijn systeem en zo'n kaart te draaien? mijn sys staat een paar posts terug beschreven
Ik heb een el cheapo Huntkey 6400 400watt voeding voor 24€ gehaalt bij azerty.nlKillion schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 17:31:
Ik heb een 380 watt voeding van coolermaster, volgens de beschijving is mijn 12volt lijn 15 ampere ofzo iets, dit is toch genoeg om mijn systeem en zo'n kaart te draaien? mijn sys staat een paar posts terug beschreven
Dat is dus slechts 15 Ampere op de 12v lijn!
Stiekum overclock mn hele systeem tot hoe ver mogelijk, 2.4ghz op een NewCastle op 1,65v! Das aanzienlijk meer dan die Venice cores verbruiken op watt niveau
Verder draait mn geheugen (Corsair XMS) op 200mhz (van 166mhz omhoog geclockt) met de timings 2-3-2-5 @ T1 command @ 2.8v !
Zelfs mn videokaart is gevoltmod! NV40 core (die meer energie verbruikt dan de G70) op 1.3v @ 400mhz en geheugen DDR1 (wat meer energie kost dan DDR3) van 2.8ns naar 2.2ns @ 930mhz.
verder nog 2 hardeschijven, dvd brander, pakweg 8 fans (
Dus ik neem aan dat jij hetzelfde kan doen met jou voeding
Je maakt me echter niet wijs, dat je voeding altijd lekker koud is.... 
Dat is daarom ook de reden dat mensen met high end systemen een voeding pakken die min. 50 watt boven de maximale belasting van de voeding zit omdat er dan een hittebron minder in de pc hangt. (ding hangt tenslotte dicht bij je proc.
) .
Dat is daarom ook de reden dat mensen met high end systemen een voeding pakken die min. 50 watt boven de maximale belasting van de voeding zit omdat er dan een hittebron minder in de pc hangt. (ding hangt tenslotte dicht bij je proc.
Iemand al wat meer OC resultaten met een Club3D of andere merken ?
en temperaturen enzo ?
en temperaturen enzo ?
Tenzij je een BTX kast hebtDJ_The_SP schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 18:36:
Je maakt me echter niet wijs, dat je voeding altijd lekker koud is....
Dat is daarom ook de reden dat mensen met high end systemen een voeding pakken die min. 50 watt boven de maximale belasting van de voeding zit omdat er dan een hittebron minder in de pc hangt. (ding hangt tenslotte dicht bij je proc.) .
Verder heb ik zon voeding met een 12cm fan aan de onderkant. Op die manier blaast mijn Freezer64 de warme lucht afkomstig van mn PC naar mn voeding en die blaast het naar buiten
Dat is een redelijk leuke oplossing inderdaad en zo'n 12 cm fan scheelt ontzettend veel. 
(Mijn OCZ Modstream 450 Watt heeft er ook één
).
(Mijn OCZ Modstream 450 Watt heeft er ook één
Het feit is wel als je een voedig volledig belast dat de levensduur veel lager ligt dan bij een voeding die ruim overgedimensioneerd is.
Ik raad je dus aan om het ding voldoende koel te houden als je het een tijdje wilt uitzingen.
Ik raad je dus aan om het ding voldoende koel te houden als je het een tijdje wilt uitzingen.
Is goedHubert schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:29:
[...]
ach valt wel mee als ik bedenk dat ik me huidige x800 xt pe van his toen d'r tijd uit honkong had gehaald voor 618 euro![]()
lolz valt dit nog wel mee
denk dat ik hem ook maar ga bestellen binnekort
kan je even laten weten als je hem binnen hebt wat hij doet kwa geluid enzo?
Clock rate:
440 MHZ
Memory Clock:
1.3 GHz
Haha het is XFX , dus dan valt het nog te bescheuren dat ze eigenlijk geen oordoppen bij hun videokaarten leveren.
(Koeling en kaarten van XFX zijn altijd super maar de koeling is wel altijd heel erg lawaaierig).
Het zou me verbazen als het bij de 7800Gs niet zo was.
Maar dan nog XFX kaarten zijn prima, wil je er alleen serieus mee aan de gang zou ik er iig al vanuit gaan dat je een vervangende koeler moet hebben.
Verder zijn ze qua performance altijd super!
(Koeling en kaarten van XFX zijn altijd super maar de koeling is wel altijd heel erg lawaaierig).
Het zou me verbazen als het bij de 7800Gs niet zo was.
Maar dan nog XFX kaarten zijn prima, wil je er alleen serieus mee aan de gang zou ik er iig al vanuit gaan dat je een vervangende koeler moet hebben.
Verder zijn ze qua performance altijd super!
Nieuwsflits!
nVidia heeft de WHQL release van de 81.98 vrij gegeven! Voor jullie 7800GS fans een leuke update!
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_81.98.html
nVidia heeft de WHQL release van de 81.98 vrij gegeven! Voor jullie 7800GS fans een leuke update!
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_81.98.html
Release Highlights:
* WHQL Certified
* Adds support for GeForce 7800 GS AGP
* Application compatibility fixes. For a full list of fixed and known issues please view the Release Notes.
* Mixed vendor support for NVIDIA SLI.
* TV-Out/HD-out support for NVIDIA SLI.
* Added support for VSync on Direct3D games when running NVIDIA SLI.
* Performance enhancements for dual-core CPUs.
* PureVideo high definition MPEG-2 de-interlacing support.
* Usability enhancements when connecting to an HDTV.
* Microsoft® DirectX® 9.0c and OpenGL® 2.0 support
Ik heb een 3.2ghz p4 met 1gig ram pc3200 en een xfx6800 128mb videokaart.
Wat zou nou zo'n 7800gs 256mb aan voordeel bij mij opleveren?Het gaat me niet om het gamen. Ik gebruik de pc nml intensief als HTPC. Via dvi/hdmi zit de pc verbonden met mijn Bravia LCD om zo 720p 1080i 1080p HD films af te spelen.
Zou zoiets dan de moeite waard zijn of overbodig?
P.s. ik draai dvd en hd met Theatertek.
Wat zou nou zo'n 7800gs 256mb aan voordeel bij mij opleveren?Het gaat me niet om het gamen. Ik gebruik de pc nml intensief als HTPC. Via dvi/hdmi zit de pc verbonden met mijn Bravia LCD om zo 720p 1080i 1080p HD films af te spelen.
Zou zoiets dan de moeite waard zijn of overbodig?
P.s. ik draai dvd en hd met Theatertek.
Verwijderd
Hmm, ligt het aan mij, of zijn ze laat, want ik gebruik 82.12 drivers voor mijn 7800GS (van de bijgeleverde cd).
Hier komen waarschijnlijk dan wel tweaked drivers van.
@Xanderdrake: Die Xtreme G drivers werken trouwens ook niet, zelfde error.
Hier komen waarschijnlijk dan wel tweaked drivers van.
@Xanderdrake: Die Xtreme G drivers werken trouwens ook niet, zelfde error.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 12:46 ]
Dit topic is gesloten.