Toon posts:

Misschien een domme vraag maar..

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
stel, ik koop 4 vaste publieke ip's en ik heb 3 pc's en 1 netwerkprinter... op elk apparaat stel ik een vast publiek ip in met daar de bijbehorende subnetmask, dns server en gateway, al deze apparaten zitten in een 100mbit switch waaruit weer een kabel naar me modem gaat

als ik nu wil printen of iets overzetten van pc naar pc, gaat dan dan over het internet heen? (dus met internet snelheid)? zoja dan neem ik aan dat de pc's niet op elkaars shares kunnen komen omdat port 139 etc. door de isp is geblokt?
of gaat het op de een of andere manier toch 100mbit en kunnen ze toch elkaars porten (139 enz.) bereiken omdat de pc's allemaal op dezelfde hoofdkabel/verbinding zitten (die van de switch naar de modem gaat)

en is dit uberhoud wel mogelijk om te printen naar een netwerkprinter die een publieke ip-configuratie heeft? en kunnen andere mensen met een ander ip (bijv de buurman) deze printer toevoegen op hun pc en er mee gaan zitten printen dan?

Verwijderd

Misschien een domme vraag maar.. wat heb je eraan om een printer een publiek ip adres te geven??

Verwijderd

De switch zorgt ook voor een normaal netwerk en gaat niet per se info eerst door je modem sturen en terug. Je krijgt in de communicatie tussen je pc's en printer de maximale snelheid van je switch.
Printen via internet naar een netwerkprinter gaat prima, desnoods via vpn, maar via windows share kan je volgens mij deze printer wel benaderen via \\ip als ik me niet vergis. Als je dit wil voorkomen, dan moet je een firewall instellen. In dit geval is dat op je switch, daar moet je de nodige poort(en) blokkeren indien de switch deze optie heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2006 01:35 ]

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-04 23:19
Waarom wil je hier in godsnaam publieke IP's voor hebben?

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
In principe zou het moeten kunnen zolang je ISP de poorten die bij de bijbehorende protocollen maar niet geblokkeerd zijn. Al zie ik totaal niet in waarom je dit zou willen en is het te voorspellen die hier misbruik van gemaakt zal worden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 01:33:
Misschien een domme vraag maar.. wat heb je eraan om een printer een publiek ip adres te geven??
Dan kan ik ook op andere locaties iets printen naar thuis bijv... Ik kan m ook geen private adres geven aangezien je met een publiek ip aan een switch niet zo'n private adres kan bereiken..... tenzij mijn 2e vraag klopt... Of ze dan toch elkaar volledig kunnen zien op elk willekeurig adres en de maximale netwerk snelheid halen vanwege het feit dat het op dezelfde verbinding zit....

Verwijderd

Dude,

koop een router, hang daar je modem aan, hang alles aan de router, 1 publiek IP-adres, eventueel portjes forwarden of VPN instellen, klaar...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 01:42:
Dude,

koop een router, hang daar je modem aan, hang alles aan de router, 1 publiek IP-adres, eventueel portjes forwarden of VPN instellen, klaar...
Weet ik maar wou t ff weten hoe dit zou werken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 01:34:
De switch zorgt ook voor een normaal netwerk en gaat niet per se info eerst door je modem sturen en terug. Je krijgt in de communicatie tussen je pc's en printer de maximale snelheid van je switch.
Printen via internet naar een netwerkprinter gaat prima, desnoods via vpn, maar via windows share kan je volgens mij deze printer wel benaderen via \\ip als ik me niet vergis. Als je dit wil voorkomen, dan moet je een firewall instellen. In dit geval is dat op je switch, daar moet je de nodige poort(en) blokkeren indien de switch deze optie heeft.
Ah ok... de porten voor de windows shares zijn hiet toch al door de isp geblokt dus daar komen buitenstaanders toch nie in... maar in preciepe zou ik dus wel hier gewoon op de share van een andere pc in de switch moeten komen als ik \\publiekip doe van die pc... en ik zou de printer ook gewoon een 192.168 adres kunnen geven en dat ik hem nog steeds kan zien vanaf een pc hier met een publiek ip op de switch (aangezien je zei dat hij alles op de switch kan zien en de maximale doorvoer gaf?)

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Niet erg conform de RIPE regels als ik zo je plan lees...?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens printen van buitenaf zou zoiezo niet gaan aangezien dat moet via port 137 UDP en die is geblokt hier door de isp, maarja het boeit ook niet, ging gewoon ff om de werking van dit alles

Dus als ik het goed begrijp kan ik alle pc's met een publiek ip in de switch op elke port bereiken met de maximale snelheid via hun publieke ip als ik dit binnenshuis doe

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2006 02:52 ]

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:50

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 02:43:
Dus als ik het goed begrijp kan ik alle pc's met een publiek ip in de switch op elke port bereiken met de maximale snelheid via hun publieke ip als ik dit binnenshuis doe
Ja. :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
Ok das mooi dan :) en als ik op mn printer een 192.168 adres instel.. kan ik die dan ook gewoon bereiken vanaf de pc's met een publiek ip? denk het wel of niet?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2006 02:55 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Nee dat zal niet gaan werken. Je publieke IP's zitten in een heel ander segment, en omdat 192.168.*.* aangeduid is als private IP adres zal je hem nooit kunnen vinden.

Verwijderd

Ten eerste; waarom ga je niet gewoon verder met dit in Routers die 100Mbit kunnen routen *? Het vloeit toch voort uit de vragen die je daar stelt?

Ten tweede: ga je eens inlezen in subnetting. Domme vragen bestaan niet, maar wel vragen die je zelf kunt beantwoorden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.