Ik ben een Gentoo 2005.1-r1 server aan het installeren maar op dit moment sta ik even vast bij php, na wat zoekwerk op de gentoo-fora en google kon ik niet echt tot een oplossing komen. Het zal waarschijnlijk vrij simpel zijn. De error ziet er als volgt uit:
Na het toevoegen van de volgende flags werkt het nog steeds niet, package.use ziet er als volgt uit:
/etc/portage/package.use
Ik zal het wel niet goed neerzetten of ik begrijp er echt niks van, als iemand me uit de brand kan helpen graag.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| * USE flag 'berkdb' needs these additional flag(s) set: * dba * * You can do this by enabling these flags in /etc/portage/package.use: * =dev-lang/php-5.1.1 dba * * You could disable this flag instead in /etc/portage/package.use: * =dev-lang/php-5.1.1 -berkdb !!! ERROR: dev-lang/php-5.1.1 failed. !!! Function confutils_use_depend_all, Line 166, Exitcode 0 !!! Need missing USE flags |
Na het toevoegen van de volgende flags werkt het nog steeds niet, package.use ziet er als volgt uit:
/etc/portage/package.use
code:
1
2
3
4
5
6
7
| sys-libs/glibc userlocales dev-db/mysql -utf8 dev-lang/php apache2 bzip2 calendar cli -recode gd imagemagick javascript mysql imap cli sockets xsl iconv session xmlrpc exif ftp dba xml =dev-lang/php-5.1.1 -berkdb =dev-lang/php-5.1.1 ldap |
Ik zal het wel niet goed neerzetten of ik begrijp er echt niks van, als iemand me uit de brand kan helpen graag.
It takes one to know one...