Fonts ineengedrukt na gerommel met Adobe Reader

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Symptomen:
In mijn Firefox en enkele andere applicaties zijn opeens alle letters in elkaar gedrukt (wat ik nu typ staat dus ook dicht op elkaar en ziet er raar uit). Daarnaast zie ik in Internet Explorer zelfs een blanco Google. Ook zijn de zwarte stippen op de plaats van mijn wachtwoord in het Windows Welcome Screen veranderd in verticale strepen. Ook is het Windows logo in dat welkomstscherm verplaatst naar de bovenkant van mijn scherm, en staat het dus niet meer netjes in het midden naast de logingegevens.
Ook zie ik in Adobe Reader alleen maar de grijze background en geen sheets of tekst meer. Alsof de PDF leeg is (is ie zeker niet). Als ik full-screen doe zie ik wel de sheets...
In mijn Outlook lijken bijna alle mailtjes leeg (blanco)(maar in de bron zie ik de inhoud natuurlijk weer wel). Ook kan ik geen inhoud intypen in afspraken. En als ik een mail wil gaan schrijven zegt ie
"Er is onvoldoende geheugen of schijfruimte beschikbaar. Het gewenste lettertype kan niet worden weergegeven."
en dan kan ik dus geen mailtje schrijven. Er is 20 GB vrij op mijn schijf...
Enkele programma's werken niet meer of hebben hun icoon verloren. Zelfs de Event Viewer wegens een error in MFC42u.dll

Ontstond nadat:
Mijn Firefox en Adobe Reader 7.03 (7.0 met updates) crashte toen ik een PDF in browser opende. Ik heb gereboot en complete Adobe Reader uninstalled alsook de updates. Weer gereboot en Adobe Reader 7.5 Full installed en weer gereboot.
Vanaf dat moment waren de bovenstaande problemen ontstaan en ik zit nu met de handen in het haar; geen PDFs meer kunnen lezen en overal doet mijn tekst en browsing raar (Firefox / IE). :'(
(ik heb overigens zeer waarschijnlijk geen virussen oid want ik check vaak en met vele programma's)

Help? _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door Stan op 29-01-2006 03:00 . Reden: toevoeging symptoom ]

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Opgelost:
Nadat meerdere programma's klaagden dat ik 'niet dezelfde system codepage' zou gebruiken voor conversie van non-unicode characters (whatever that may be) ben ik gaan kloten met die regionale/locale settings. Ze stonden echter normaal (Dutch input > US International keyboard etc) maar ik heb alles op Amerikaans gezet, reboot, en alles werkte weer! Daarna weer terug op Dutch alles en alles werkt nog steeds.
Bizar maar ik ben blij!
De oorzaak is dus nog steeds onbekend maar ik vermoed een brakke deinstall procedure van Adobe Reader inclusief zijn 3 updates... (dat ging vreemd genoeg namelijk bepaald niet van een leien dakje) :(

Ik heb overigens helaas nog 1 klein littekentje van dit gebeuren. Al mijn letters, ook die ik nu typ zijn dikgebrukt (bold). Iemand een idee hoe ik dat nog weg krijg?

[ Voor 14% gewijzigd door Stan op 30-01-2006 12:38 . Reden: Overgebleven issue ]